VM-tråden

Är inte det märkligt?
Staffan har bara med landslaget att göra. Vem sköter de andra då?

Men så har det väl varit länge att dom olika lagen haft olika ledare. Ponny vet jag inte, men tror Lena Bredberg. Juniorer är väl Anne Persson och YR Mariette Norling eller tvärtom.

Angående Dags avhopp, har det inte varit lite svajigt mellan honom och landslagsledning tidigare? Visst var det han som blev petad lite ofint inför OS? Jag kan dock vara helt fel ute. Älskar sporten men är inte mer insatt än vad man får genom media.

Angående Dags avhopp, har det inte varit lite svajigt mellan honom och landslagsledning tidigare? Visst var det han som blev petad lite ofint inför OS? Jag kan dock vara helt fel ute. Älskar sporten men är inte mer insatt än vad man får genom media.

Jo fast det är annan förbundskapten nu än då.

Har för mig att varken juniorer eller YR är så imponerade heller av sin ledning, juniorerna hade em nu nyligen som gick sådär.

Det finns väl ingen bredd. Ingen bryr sig om ft, varken ridsportförbundet eller ASVH. Och man kan ju fundera på hur juniorerna blev uttagna, och young riders.

Det är synd om Anna och de andra med skadade/sjuka hästar men det blir såhär när det inte finns pengar i sporten i Sverige och ryttarna inte har råd att stå med flera bra hästar. Jag förstår de fd ft-ryttarna som gått över till andra ridsportgrenar. Trist men jag tror fälttävlan kommer dö ut i Sverige, på "proffsnivån".

Fast luhmuhlens 4 stjärniga är väl inte jätte enkel och där var hon ju felfri i både terräng och hopp. Jag har faktiskt inte varit där mer än övernattat så jag har inte sett den banan live Sas

Jag att sett banan live och den är inte liten någonstans.

Det finns väl ingen bredd. Ingen bryr sig om ft, varken ridsportförbundet eller ASVH. Och man kan ju fundera på hur juniorerna blev uttagna, och young riders.

Det är synd om Anna och de andra med skadade/sjuka hästar men det blir såhär när det inte finns pengar i sporten i Sverige och ryttarna inte har råd att stå med flera bra hästar. Jag förstår de fd ft-ryttarna som gått över till andra ridsportgrenar. Trist men jag tror fälttävlan kommer dö ut i Sverige, på "proffsnivån".
Det finns mängder av ryttare i Europa som bara har en topphäst och som för den skull inte står skadad det handlar snarare om bristande tävlingsplanering och tid för återhämtning!

".
Fast juniorer och Young rider är ingen hemlighet. Alla som kvalat med hyfsat resultat får/fick åka. Det innebär att ingen junior har den rutin som tidigare ansvarig krävt. Men det gick otroligt bra om man bedömer vad de hade med sig.

Ja jag är nog redan förlorad för längesedan så det spelar inte så stor roll haha :laugh:

Men nu fattar jag varför en annan person tog bort länken från sidan i ett inlägg jag svarade på häromdagen på facebook där förbundskaptenen trädde in med lite svar på frågor efter han blivit uppmanad att läsa "diskussionen".

Gud jag skrattar ihjäl mig sådan liten ankdamm...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 501
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna