VM-tråden

Undrar vad som hade hänt om hon hade kollat upp det innan terrängen, sagt att "nej, jag kan inte rida"... Hade han kunnat peta henne för en sån sak? :crazy:
Ribban var ju en del av det "obligatoriskt för alla men ändå inte"- konceptet som varit så poppis i år så jag hade inte lyft ett ögonbryn om den taktiken hade funkat bättre O_o

Så länge man har någon form av "godtycklig" uttagning och bortser från de regler man först sätter upp, så kommer sånt här att hända. Är sjukt irriterad över att inte AH kom med, hon har varit jämn och har rutin, som säkert kommit laget tillgodo. Nu hoppas jag bara på att Staffan åtminstone har lite vett kvar och låter Malin rida individuellt. Visst, hennes häst är fantastisk i terrängen, men det hjälper ju inte när hon blir bland de sista i dressyren nästan varje gång....

Så länge man har någon form av "godtycklig" uttagning och bortser från de regler man först sätter upp, så kommer sånt här att hända. Är sjukt irriterad över att inte AH kom med, hon har varit jämn och har rutin, som säkert kommit laget tillgodo. Nu hoppas jag bara på att Staffan åtminstone har lite vett kvar och låter Malin rida individuellt. Visst, hennes häst är fantastisk i terrängen, men det hjälper ju inte när hon blir bland de sista i dressyren nästan varje gång....
Det här är inte personligt mot dig men jag förstår inte riktigt vart ifrån uppfattningen att Malins häst är fantastisk i terrängen kommer ifrån. Den är definitivt inte bättre än någon av de andra svenska hästarna utan kommer precis som många av de andra som oxå brukar hoppa felfritt så gott som alltid hem med dyrbara tidsfel. I Hans Melzers trupp hade den av den orsaken aldrig blivit uttagen.

Däremot anser jag personligen att nu när den är med - på helt felaktiga grunder - så är den en av de som bör ingå i laget då den förmodligen är i bäst form fysiskt. Men.. frågan är hur ryttaren reagerar när den ser banan i Le Pin. Känns ju inte särskilt tryggt att de valt att utgå innan terrängen i sina bägge försök på CCI4*-nivå och banan i Le Pin redan på CIC3*-nivå varit gigantisk..

Fantastisk var kanske till att ta i lite, det var nog färgat av något jag läst innan... :D Men det är iaf hennes starkaste gren. Men nu är ju AH uttagen som reserv, kan det vara så att Staffan fått krypa till korset lite?

Fast jag tänker så här: Ganska stort av Staffan att ändra sig i en kanske rätt stark prestigefråga. För min del gäller hellre fria än fälla och jag väljer att försöka tro att en ledare försöker göra rätt iaf.

Eller så kanske någon häst var lite tveksam på vet. check så han vill gardera sig? För jag fattade inte riktigt egentligen vad som stod i artikeln.. Det stod att Anna skulle vara reserv fram till Pre-campen i Paris och sen stod det att " Det är dumt att inte ta med henne dit om någon häst/ryttare skulle bli skadad"??

Finns artiklar om skadan på Skånskans och Ridsports hemsida. Hon kan gå m specialsko, men foten lyder inte...

Enl SVT sport är hälsenan helt av och VC ersätts av AH. Tråkigt för Victoria, men AH är en värdig ersättare, tycker jag.

Enl SVT sport är hälsenan helt av och VC ersätts av AH. Tråkigt för Victoria, men AH är en värdig ersättare, tycker jag.

Inte ens SVT sport kontrollerar sina källor tillräckligt noga alltså. VC ska undersökas idag och sa redan igår till medierna att hon inte vill ge besked innan undersökningen. Men det kunde tydligen göras till nyhet ändå ;)

Jag håller iallafall tummarna för att det inte är så allvarligt och att hon får en snabb läkning och återhämtning. Hon är ju envis som få så inget är omöjligt. :)

Inte ens SVT sport kontrollerar sina källor tillräckligt noga alltså. VC ska undersökas idag och sa redan igår till medierna att hon inte vill ge besked innan undersökningen. Men det kunde tydligen göras till nyhet ändå ;)
Detta står fortfarande på SVT:s hemsida:

Fälttävlansryttaren Viktoria Carlerbäck missar VM på grund av en avsliten hälsena, berättar hon för SVT Sport.

Det var vid helgens hopprov som hon trillade av hästen och fick föras med ambulans till sjukhus. Och nu kom beskedet hur allvarlig skadan på hennes hälsena är – den är avsliten.

Viktoria Carlerbäck var ett av sex svenska ekipage som var uttagna till VM i franska Normandie. Världsmästerskapet i fälttävlan avgörs mellan 28 och 30 augusti.

– Anna Hassö blir ersättare, säger förbundskapten Staffan Lidbeck.

(Uppdaterat igår 15:38)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 501
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama