VM-tråden

Man lever väl på hoppet... Ett överben är ju inget farligt i sig men hästen skall ju såklart inte gå om den känner av smärta, de hoppades väl att det skulle ha lagt sig och hålla sig OK tävlingen igenom, även om det kanske inte var så troligt.

Alla hästar i landslaget har tvingats tävla och träna på ett sätt jag aldrig tidigare varit med om. Dessutom med press på att prestera på max hela tiden. Staffan har fått Hybris och det får han betala för nu tyvärr.

Alla hästar i landslaget har tvingats tävla och träna på ett sätt jag aldrig tidigare varit med om. Dessutom med press på att prestera på max hela tiden. Staffan har fått Hybris och det får han betala för nu tyvärr.

Jag har inte vidare koll, men av det jag läst och hört låter det som att upplägget har varit helt vansinnigt. Hur kan en veterinär puscha så?

Nu är dressyren igång! Ang Sofarsogood, hur "små" arenor ska det vara för att hon skall hålla sig på mattan? :angel:

Medan det på dressyrsidan igår diskuterades varför Kittels häst hade sjunkit så i rankinglistorna under året, och det beror ju på att den inte har tävlats flitigt utan sparats på inför VM.

Men då handlar det ju om den påfrestande sporten dressyr och inte en sådan söndagspromenad som fälttävlan är på hög nivå :angel:

Har fått ladda om sidan med jämna mellanrum och ibland ladda om den flera gånger för att få fram något så verkar lite knakigt men får fram resultat då och då :)

Jag får inte igång sändningen på Horse1? Provat i både Chrome och Explorer. Tänkte utnyttja min gratismånad såhär under VM...

Jag får inte igång sändningen på Horse1? Provat i både Chrome och Explorer. Tänkte utnyttja min gratismånad såhär under VM...
Har kört hemma via Chrome (OS X) och på mobilen (iPhone) utan problem, tror bara jag behövde installera Silverlight först för att kunna se på datorn.

Silverlight har jag ju. Hmm. Får prova starta om allting. Går det att se i efterhand precis som i SVT play? Eller kör de bara live?

Sofarsogood ser ju inte lätt ut direkt! Men jag tycker Malin gjorde det bra
Den var ju spänd som en solfjäder men Malin gjorde ett toppenjobb å höll den kvar på banan
Alexander gick ju Badminton men är i övrigt en av de som gjort ganska så lite.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 500
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama