VM-tråden

Jag tänkte när Johan blev uttvingad på Ribban att det här kan jag fan inte hålla i längden.. Om förbundskaptenen bara kunde hålla sig till så som det var förr dvs en obligatorisk kvaltävling per år och sedan låta ryttarna sköta resten av upplägget själva.. Men obligatoriska tävlingar staplade på varandra samt alla obligatoriska träningar och dessutom dressyr och hopptävlingar dom måste gå kan bara sluta i katastrof, vilket det nu gjort!

Så jäkla trist för Johan :( Vi får väl se om Dag trots allt gör ett inhopp! Staffan har ju fått krypa till korset både en och två ggr gällande Dag.. faktiskt riktigt roande måste jag säga :sneaky:

Jag tänkte när Johan blev uttvingad på Ribban att det här kan jag fan inte hålla i längden.. Om förbundskaptenen bara kunde hålla sig till så som det var förr dvs en obligatorisk kvaltävling per år och sedan låta ryttarna sköta resten av upplägget själva.. Men obligatoriska tävlingar staplade på varandra samt alla obligatoriska träningar och dessutom dressyr och hopptävlingar dom måste gå kan bara sluta i katastrof, vilket det nu gjort!

Så jäkla trist för Johan :( Vi får väl se om Dag trots allt gör ett inhopp! Staffan har ju fått krypa till korset både en och två ggr gällande Dag.. faktiskt riktigt roande måste jag säga :sneaky:
Nä Anna var väl lite inne på samma spår....

Har bara skummat igenom AF artikel och tycker hon har dragit lite fel slutsatser. För inte sjutton har staffe värdesatt rutin osv som dag och anna har... nu framstår dom som värsta superframgångsrika duktiga mm märkligt att det inte betydde särskilt mkt tidigare?

Jag tyckte att det AF vände sig mot var att Expressen framställde laget som orutinerade och ett C-lag i sammanhanget?

Jag tyckte att det AF vände sig mot var att Expressen framställde laget som orutinerade och ett C-lag i sammanhanget?

Det som var extra kul var ju det här stycket

"Faktum är att jag håller Sofarsogood, Tubber Rebel och Svennerståls Alexander för de bästa terränghästarna på fyrstjärnig nivå som Sverige har nu."

Samtidigt som hon skriver

"De hästar som enligt den aktuella tidningen skulle utgöra A-laget har inte alls samma fyrstjärniga rutin som ovanstående. Sara Algotsson Ostholts Reality har aldrig geomfört en fyrstjärnig klass och var sämst i det svenska EM-laget förra året. Hennes Wega tog OS-silver på en terrängbana som var en enkel fyrstjärnig variant och har aldrig före eller efter det tävlat fyrstjärnigt."

Sofarsoogod har aldrig heller så vitt jag vet genomfört en 4* tävling förutom det där "enkla" OS: et som Sara och Wega tog silver i .

Det som var extra kul var ju det här stycket

"Faktum är att jag håller Sofarsogood, Tubber Rebel och Svennerståls Alexander för de bästa terränghästarna på fyrstjärnig nivå som Sverige har nu."

Samtidigt som hon skriver

"De hästar som enligt den aktuella tidningen skulle utgöra A-laget har inte alls samma fyrstjärniga rutin som ovanstående. Sara Algotsson Ostholts Reality har aldrig geomfört en fyrstjärnig klass och var sämst i det svenska EM-laget förra året. Hennes Wega tog OS-silver på en terrängbana som var en enkel fyrstjärnig variant och har aldrig före eller efter det tävlat fyrstjärnigt."

Sofarsoogod har aldrig heller så vitt jag vet genomfört en 4* tävling förutom det där "enkla" OS: et som Sara och Wega tog silver i .
Som sagt Sofarsogood har aldrig genomfört en fyrstjärnig klass. Hon har startat två och dragits ur innan terrängen i bägge. Hon har även dragits ur terrängen i ett par stora CCI3*. Vad gäller OS går det ju liksom inte heller att dra in i ekvationen för storleksmässigt var det i London i klass med en CCI2* med rejält kuperad terräng.

Nä så man undrar ju då hur AF kan hålla Sofarsogood som en av Sveriges bästa 4* terränghästar? Det går säkert bra i terrängen för Malin, det tror jag men ska man replikera får man väl ha sin info korrekt, det tar inte många sekunder att slå upp det på fei. Så det blir är ju fler än Matrix då som ska debutera på en riktig 4* bana.

Om banan går uppåt - har svårt att vara tålmodig och vänta tills jag får se den :arghh: - ett par snäpp i svårighet mot vad som levererats på de vanliga tävlingarna i CIC3* under de senaste åren kommer det bli fläskigt stort :nailbiting:

Det är dessutom rejält kuperat i Le Pin och bara det kan suga musten ur vilken häst och ryttare som helst.

Om banan går uppåt - har svårt att vara tålmodig och vänta tills jag får se den :arghh: - ett par snäpp i svårighet mot vad som levererats på de vanliga tävlingarna i CIC3* under de senaste åren kommer det bli fläskigt stort :nailbiting:

Det är dessutom rejält kuperat i Le Pin och bara det kan suga musten ur vilken häst och ryttare som helst.
Hur är markförhållandena där? Det verkar ju regna en del därnere nu, klister underlag som på Badminton i år kan bli lite väl tufft om banan också är kuperad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter VM i Tryon närmar sig och nu är det en dryg månad kvar tills trupperna tas ut. Ridsports Annelie Frank har tippat vilka ekipage hon tror...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
48 501
Senast: Hedinn
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama