VM i hoppning

Tror inte banskissen ligger ute än, men som sagt ska bli spännande se om vattengraven är borttagen till dagens klass

Jag är imponerad av Fredrik Jönsson och Coldplay! Så bra de är! Har inte sett dem innan VM och var förvånad över att de blev uttagna men nu förstår jag!

Christian K såg ju riktigt lydig ut igår. Man blir ju nästan lite orolig att han börjar bli trött eller nåt. Är så van att se honom dra och vilja rusa! Peder sa väl också att han hade behövt använda benen på honom vilket han inte brukade behöva. Men han hoppade fint ju. Blev lite hängande men det kan kanske vara för att han är väldigt försiktig? Ska bli intressant!

Jag hoppas att vattnet stryks för resten av VM! Nu är jag trött på det. Håller med om att det inte är ett rättvist hinder eftersom hästarna inte förstår att de inte får trampa på remsan.

Jo då, även i somras i Falsterbo var det ett debacle. I Nations Cup var först Nederländerna inte med till omhoppning tack vare ett tramp på remsan för ett av ekipagen. Nederländerna överklagade dock, och plötsligt var de med till omhoppning som de sedemera vann...

Ett argument som jag hört och även har viss förståelse för ang att ta bort vattengravar att det är svårt att få hästen att förstå hur långt den behöver sträcka sig, så det är inte så sjysst mot hästen. Hästen kan inte "förstå" att den "gör fel" om den kliver på remsan. Att den försöker undvika själva vattnet är naturligt men det går inte få den att förstå att även remsan ska övervinnas, och då får vattengraven ibland utslag som nästan blir lite slumpartade.
Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bort
Men som expertkommentator sitta i SVT och bara säga att det är omodernt utan att ge någon anledning, förklaring eller berätta om alla dessa incidenter det tycker jag är lite klent. Tack och lov att Bukes experter finns :up:

Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bort
Men som expertkommentator sitta i SVT och bara säga att det är omodernt utan att ge någon anledning, förklaring eller berätta om alla dessa incidenter det tycker jag är lite klent. Tack och lov att Bukes experter finns :up:
Fast hon har gjort det tidigare men sopan som sitter bredvid fattar inte att hon ska be henne utveckla utan tror att de är två polare som sitter och kollar på hoppning ihop...

Fast hon har gjort det tidigare men sopan som sitter bredvid fattar inte att hon ska be henne utveckla utan tror att de är två polare som sitter och kollar på hoppning ihop...
Ja det kan jag hålla med om
Undrar om de där två tycker om att jobba ihop det känns inte så alltid

Lotta sa inte bara ”omodern” igår utan pratade också om att hon tyckte den var för utslagsgivande. Lite före fyra, jag höll precis på att packa ur bilen när hon pratade om det.

Lotta sa inte bara ”omodern” igår utan pratade också om att hon tyckte den var för utslagsgivande. Lite före fyra, jag höll precis på att packa ur bilen när hon pratade om det.
Men det finns ju andra hinder som också blir väldigt utslagsgivande tex sista kombinationen igår?
Men jag är nu helt med på varför vattengravar är omoderna efter att ha läst förklaringarna här :)

Jag har verkligen svårt att gilla Ward. Kan inte släppa försäkringsgrejen hans pappa var inblandad i. Kommer också ihåg den underbara Goldica som efter ett tag hos Ward såg helt död ut i blicken.

Vad var det för ngt med försäkringsgrejen?
Jag har fått för mig att för en del år sen så var Ward en hemsk ryttare som blev avstängd pga hur han behandlade hästarna/doping (?) men jag kan ha blandat ihop det också. Aldrig gillat honom iaf.

Vad var det för ngt med försäkringsgrejen?
Jag har fått för mig att för en del år sen så var Ward en hemsk ryttare som blev avstängd pga hur han behandlade hästarna/doping (?) men jag kan ha blandat ihop det också. Aldrig gillat honom iaf.
Ward blev väl diskvalificerad och avstängd 2010
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=3634659

Men vem var det som var permanent avstängd från tävlingsplatser för barrering med vassa plastbitar i hästarnas benskydd? Var det inte Wards pappa också?

Emanuele Gaudiano för Italien kom aldrig till start igår? Någon som vet varför? Jag såg att han hoppade av så fort han kom ut från banan i onsdagens klass men har missat vad som hände

Det är därför man ska kolla på BBC :angel: där förklarar de exakt varför.

Det är därför man ska kolla på BBC :angel: där förklarar de exakt varför.
Ja jo men jag får ju inte till det riktigt och har dessutom kollat ifatt eftersom jag var tvungen att jobba också mitt under ett VM liksom :p
Det är därför man surfar och frågar på Buke där snälla människor delar med sig :)

Någon som vet om Sveriges Radio sänder all hoppning? Lyssnade på en av rundorna igår och bara wow! Helt underbar kommentator. Slog ju tv-kommentatorerna med hästlängder. Går det att följa alla rundor eller sänder de bara svenskarnas?

Någon som vet om Sveriges Radio sänder all hoppning? Lyssnade på en av rundorna igår och bara wow! Helt underbar kommentator. Slog ju tv-kommentatorerna med hästlängder. Går det att följa alla rundor eller sänder de bara svenskarnas?
Jag tror det går att följa hela sändningen via deras hemsida?

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama