Är vattengraven med i alla omgångar nu på VM tro? (Så var det väl inte på EM förra året iaf)
Jag började också fundera på det, och leta efter banskissen Känns som att är det någon gång den inte ska vara med så är det kanske idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är vattengraven med i alla omgångar nu på VM tro? (Så var det väl inte på EM förra året iaf)
Tror inte banskissen ligger ute än, men som sagt ska bli spännande se om vattengraven är borttagen till dagens klass
Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bortJo då, även i somras i Falsterbo var det ett debacle. I Nations Cup var först Nederländerna inte med till omhoppning tack vare ett tramp på remsan för ett av ekipagen. Nederländerna överklagade dock, och plötsligt var de med till omhoppning som de sedemera vann...
Ett argument som jag hört och även har viss förståelse för ang att ta bort vattengravar att det är svårt att få hästen att förstå hur långt den behöver sträcka sig, så det är inte så sjysst mot hästen. Hästen kan inte "förstå" att den "gör fel" om den kliver på remsan. Att den försöker undvika själva vattnet är naturligt men det går inte få den att förstå att även remsan ska övervinnas, och då får vattengraven ibland utslag som nästan blir lite slumpartade.
Fast hon har gjort det tidigare men sopan som sitter bredvid fattar inte att hon ska be henne utveckla utan tror att de är två polare som sitter och kollar på hoppning ihop...Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bort
Men som expertkommentator sitta i SVT och bara säga att det är omodernt utan att ge någon anledning, förklaring eller berätta om alla dessa incidenter det tycker jag är lite klent. Tack och lov att Bukes experter finns
Ja det kan jag hålla med omFast hon har gjort det tidigare men sopan som sitter bredvid fattar inte att hon ska be henne utveckla utan tror att de är två polare som sitter och kollar på hoppning ihop...
Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bort
Men som expertkommentator sitta i SVT och bara säga att det är omodernt utan att ge någon anledning, förklaring eller berätta om alla dessa incidenter det tycker jag är lite klent. Tack och lov att Bukes experter finns
Men det finns ju andra hinder som också blir väldigt utslagsgivande tex sista kombinationen igår?Lotta sa inte bara ”omodern” igår utan pratade också om att hon tyckte den var för utslagsgivande. Lite före fyra, jag höll precis på att packa ur bilen när hon pratade om det.
Jag har verkligen svårt att gilla Ward. Kan inte släppa försäkringsgrejen hans pappa var inblandad i. Kommer också ihåg den underbara Goldica som efter ett tag hos Ward såg helt död ut i blicken.
Vad var det för ngt med försäkringsgrejen?
Jag har fått för mig att för en del år sen så var Ward en hemsk ryttare som blev avstängd pga hur han behandlade hästarna/doping (?) men jag kan ha blandat ihop det också. Aldrig gillat honom iaf.
Ward blev väl diskvalificerad och avstängd 2010Vad var det för ngt med försäkringsgrejen?
Jag har fått för mig att för en del år sen så var Ward en hemsk ryttare som blev avstängd pga hur han behandlade hästarna/doping (?) men jag kan ha blandat ihop det också. Aldrig gillat honom iaf.
Tack för länken, aldrig läst detta innan.
Ja efter att ha hört era förklaringar här inne är jag också inne på att vattengravar bör tas bort
Ja jo men jag får ju inte till det riktigt och har dessutom kollat ifatt eftersom jag var tvungen att jobba också mitt under ett VM liksomDet är därför man ska kolla på BBC där förklarar de exakt varför.
Jag tror det går att följa hela sändningen via deras hemsida?Någon som vet om Sveriges Radio sänder all hoppning? Lyssnade på en av rundorna igår och bara wow! Helt underbar kommentator. Slog ju tv-kommentatorerna med hästlängder. Går det att följa alla rundor eller sänder de bara svenskarnas?
Tyckte faktiskt att Lotta såg lite irriterad ut emellanåt igårJa det kan jag hålla med om
Undrar om de där två tycker om att jobba ihop det känns inte så alltid