VM i hoppning

Någon som vet varför Henrik och Fredrik bytte plats i laget? Har bara kunnat titta sporadiskt så har missat om komentatorerna sagt varför.
Egentligen oviktigt men jag vill inte behöva fundera på det när jag ska sova...
Jag undrade faktiskt också jag har inte hört något men jag har inte lyssnat hela tiden

Absolut, han är fantastisk, annars hade inte Peder valt honom. Men jag är nog lite för kär i All in, allt annat Peder rider blir lite i skuggan.. :angel:

Och jag tycker båda är HELT fantastiska hästar :love: Känns som de kan reda ut nästan vad som helst. Självklart beror det på vem de har i sadeln också, är ju knappast nån slump att just Peders hästar ser så ut och verkar ha inställningen att allt går ;)

Någon som vet varför Henrik och Fredrik bytte plats i laget? Har bara kunnat titta sporadiskt så har missat om komentatorerna sagt varför.
Har inte hört men gissar att det beror dels på Henriks rutin och dels på att han är ganska snabb. Innan man vet hur svår tiden är så är det bra att ha en sån först.

Låg ridbarhet, någon? ;)
Nämen mest att den verkligen lägger sig på så inihelvete och bara gapar ifrån vad nu Peder haft för järnskrot i munnen på den.
Den har blivit mycket bättre och jag tror verkligen att det här mästerskapet är nyttigt för den och att den kommer bli ännu bättre. :)

Heja Lorenzo liksom! :up:

Låg ridbarhet, någon? ;)
Nämen mest att den verkligen lägger sig på så inihelvete och bara gapar ifrån vad nu Peder haft för järnskrot i munnen på den.
Den har blivit mycket bättre och jag tror verkligen att det här mästerskapet är nyttigt för den och att den kommer bli ännu bättre. :)

Heja Lorenzo liksom! :up:
Aha, jag gillar ju såna hästar.

Vilken klass... Malin avancerar efter 2 nedslag. 5 nollor totalt på 120 ekipage. Hoppas det blir lite fler felfria imorgon.

Precis som @Niyama skrev så sa Ankarcrona att det var för att de ville ha en naturligt snabb häst i början innan de visste hur svår tiden var. Medans igår så skulle ju alla rida så fort de kunde och det var bättre att ha de snabba på slutet så de kunde mer rida på de andras resultat.

@Snowball var det inte du som undrade varför de engelska kommentatorerna inte heller gillade vattengravar? Tydligen var det en stor kontrovers i Calgary om tramp i eller inte och är ofta diskussioner om det är tramp eller inte. Många tycker också att det är för gammalmodigt och för utslagsgivande. Särskilt när det inte används särskilt ofta.

Jag gillar entusiastiska hästar med genuin hoppglädje (typ den på min avatar, den såg liksom bara hinder hinder hinder :D) men när de gapar från bettet helt tycker jag de är lite väl. :)
Jag har alltid tyckt ju galnare desto roligare typ. Sen när de blivit mer ridbara har jag lämnat dem vidare. Fast då handlar det ju inte om att rida stora klasser, utan bara vilka hästar jag tycker är kul att jobba med. Men slut på ot.

@Snowball var det inte du som undrade varför de engelska kommentatorerna inte heller gillade vattengravar? Tydligen var det en stor kontrovers i Calgary om tramp i eller inte och är ofta diskussioner om det är tramp eller inte. Många tycker också att det är för gammalmodigt och för utslagsgivande. Särskilt när det inte används särskilt ofta.
Tja då är det kanske dags att skippa vattengravar faktiskt om det trots den där remsan bakom och filmkameror ändå är svårt att verkligen avgöra om det är tramp eller inte. Jag visste inte att det ofta var uppe för diskussion vid tävlingar så insatt är jag inte långt ifrån ;)
Tack för svaret :)

Tja då är det kanske dags att skippa vattengravar faktiskt om det trots den där remsan bakom och filmkameror ändå är svårt att verkligen avgöra om det är tramp eller inte. Jag visste inte att det ofta var uppe för diskussion vid tävlingar så insatt är jag inte långt ifrån ;)
Tack för svaret :)
Jo då, även i somras i Falsterbo var det ett debacle. I Nations Cup var först Nederländerna inte med till omhoppning tack vare ett tramp på remsan för ett av ekipagen. Nederländerna överklagade dock, och plötsligt var de med till omhoppning som de sedemera vann...

Ett argument som jag hört och även har viss förståelse för ang att ta bort vattengravar att det är svårt att få hästen att förstå hur långt den behöver sträcka sig, så det är inte så sjysst mot hästen. Hästen kan inte "förstå" att den "gör fel" om den kliver på remsan. Att den försöker undvika själva vattnet är naturligt men det går inte få den att förstå att även remsan ska övervinnas, och då får vattengraven ibland utslag som nästan blir lite slumpartade.

Henrik v E skulle nog vara den gladaste av alla om vattengravar slopas. Kommer ihåg en Michael Whittaker häst på 1990-talet som också trampade i vatten i princip varje gång.

Liknande trådar

Gnägg Hittade ingen tråd, och är inte säker på att jag lägger den rätt? Men visst måste vi ha en tråd? Startlistor, banskisser osv...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
12 997
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Douglas Lindelöw och Zacramento slutade sexa i Leipzigs världscuphoppning efter att ha varit felfria. Men det var i skuggan av Christian...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Senast Sverige vann en EM-medalj i hoppning var 2013. Ikväll har laget guldläge på ny medalj – Sverige leder inför avgörandet. – Vi ska...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama