VM i holland!

Sv: VM i holland!

Nej det tycker eg. inte jag heller. Varför skall man då ta ut reserver om ryttaren bara kan byta häst? Trodde inte ens det var tillåtet då man inte ens tävlat hästen innan, men jättekul för henne att hon ligger i B-final som Yr i skrivande stund!!

Jag fattar bara inte VARFÖR de har bytt? :confused: Är Hjalti sjuk och Logi halt eller nåt sånt? ;P

Ja men till ungefär ingen nytta, men använder du dig av mozilla så brukar de ju krångla kan ju vara nått sånt.

Jag fattar bara inte VARFÖR de har bytt? :confused: Är Hjalti sjuk och Logi halt eller nåt sånt? ;P

http://www.tidningenridsport.se/
Kan man läsa om följande (och en massa annat från VM):
"Emma gör succé med Hjältis Reynir

OIRSCHOT, HOLLAND: Emma Wahlstedt, 19 år från Mariefred, leder överlägset töltuttagningen på VM efter första startgruppen. Men inte på Vidir som hon var uttagen med att tävla i tölt T2.
För tre dagar sedan blev Vidir halt nere på plats i Holland. Emma rider i young rider-klass och någon reservhäst fanns inte med för dessa. Då lånade lagkamraten Hjalti Gudmundsson ut sin svarta hingst Reynir frá Holshúsum till Emma. Hjalti är reserv på plats men för seniorlaget.
- Hjalti kallas numera Hjälti i laget, säger lagledare Ylva Hagander.
- Det var fruktansvärt nervöst att se Reynir och Emma från backen men jag är jätteglad och Emma rider honom så fint, säger Hjalti."

http://www.tidningenridsport.se/
Kan man läsa om följande (och en massa annat från VM):
"Emma gör succé med Hjältis Reynir

OIRSCHOT, HOLLAND: Emma Wahlstedt, 19 år från Mariefred, leder överlägset töltuttagningen på VM efter första startgruppen. Men inte på Vidir som hon var uttagen med att tävla i tölt T2.
För tre dagar sedan blev Vidir halt nere på plats i Holland. Emma rider i young rider-klass och någon reservhäst fanns inte med för dessa. Då lånade lagkamraten Hjalti Gudmundsson ut sin svarta hingst Reynir frá Holshúsum till Emma. Hjalti är reserv på plats men för seniorlaget.
- Hjalti kallas numera Hjälti i laget, säger lagledare Ylva Hagander.
- Det var fruktansvärt nervöst att se Reynir och Emma från backen men jag är jätteglad och Emma rider honom så fint, säger Hjalti."

På sif sida stå det att han inte känsdes ok men inte att han var halt.

Är väll ok att byta om det inte fans ungdomsreserv med, men varför har reserv när de inte är på plats?

Hade varit kull att få exakta regler för vad som gäller för landslaget, inte bara för de som tänker satsa mot en plats utan för alla sifs medlemar.

Om motiveringen som lästes upp på SM hade man väll kunnat lägga utt på hemsidan.

Så man slipper alla rykten och spekulationer.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
356
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrlandslagets förbundskapten Bo Jenå tackar för sig. Efter 16 år – fyra OS, fyra VM och åtta EM – lämnar 68-åringen uppdraget för...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka