Sv: VM i holland!
KL
Vad hände med passen för Johan Häggberg och Oddur på Femgångens b-final?
Nu är det dags för en sen uppdtering igen..
ML:s diskning är upphävd av domarna. Gula kortet för grov ridning kvarstod vad jag förstod.
Ännu en besvikelse på domarna. Kan dom inte hämta in adekvat information innan dom diskar så är det ynkligt. Varför låta någon sväva i ovisshet om en diskning? Antingen diskar man på goda grunder eller så låter man bli. Man ändrar inte ett domslut bara så där. Detta är min åsikt och observera att jag inte diskuterar det specifika fallet utan domarnas agerande.
Hursomhelst blev det en bra och spännande P1-omgång även idag.
angående Häggbergs uteblivna pass så var han inte ensam om detta.. det var definitivt något som spökade för flera ryttare. Efter ett tag var det en ryttare (inga namn) som lade pass från fel galopp, men fick till passen och fick poäng för detta med avdrag för fel galopp, men bättre poäng än de flesta
Alltså jag skojjar inte men bitvis var det klubbtävlingsnivå på spektaklet.
Visst det är mycket nerver inblandade men lite kan man väl kräva i en B-final på ett VM..?
Jag hoppas på bättre status i A-finalerna.
Under B-finalen satt det ett par svenska pladrande tjejjer på läktaren som tagit på sej rollen som huvuddomare. Dom antecknade allt, kommenterade allt och alla, hela tiden. Varför tror man att man är ensam i världen och kan sitta och bladdra under en tävling??Dessutom kunde dom inte se skillnad på fyrtaktig pass (ökad tölt
) och ren pass. När dom lämnade läktaren var där fullt med flaskor, burkar och muggar.. DÅLIG reklam för svenskar i Holland. Läser ni detta: Skärpning!
Vädret idag har varit härligt och i morgon lovar dom 25 grader och sol!
I morgon ser vi fram mot en rafflande speedpass, töltfinal samt T2 final!
Nu är det dags att sova några timmar.