Vitt snor?

JessicaM

Trådstartare
Damen brukar ha vitt snor som rinner lite. Är hon förkyld eller kan det bara bli så ibland kanske?? Hon har varit så i ca 1 vecka.

Sv: Vitt snor?

Alla är vi nybörjare i början och jag tillhör väl den kategorin fortfarande. Så även om ni tycker att det är en "dum fråga" så är jag tacksam om någon vill svara.

Jag har i alla fall fått lära mig att vitt och/eller genomskinligt snor inte är någon fara.
Har hon inga andra symptom så är det säkert helt okej.

Som sagt, vitt eller genomskinligt snor är inget att bry sog om, precis som på oss människor.
Men blir det tjockt och gulgrönt ska man vara uppmärksam, ta tempen dagligen medans hästen är snorig och sedan ett par dagar efter. Får hästen feber, hostar eller andra symptom ska man ringa vetrinär! Ring vetrinär annars oxå om du är osäker!
Jag kan tipsa om Apotekets hälsoråd för häst, en billig och bra bok för nya häst ägare!

Lycka till!

Har hon endast haft så en vecka eller har du bara börjat lägga märke till det?, vill säga att vitt snor är helt ofarligt om hästen är pigg i övrigt, min dam snorar också vitt, hon har även väldigt stora lymfkörtlar under ganasherna, detta är dock kroniskt, mest troligt en tränings"skada" eller medfött, skulle inte vara orolig om jag var du :) du kan ju hålla koll på lymfkörtlar och temp och liknande för säkerhetens skull! Lycka till:)

Tack alla för era svar. Ska ta tempen på henne i några dagar.

Jag tycker att hennes snor kommer mer när vi är ute o rider..

Jag vill gärna köpa den där hästboken på apoteket, men inte ett enda apotek som jag varit till har den!! Hund o katt har de inne men inte häst!

Tänk på hur du snorar på vintern när du motionerar...

Beställ den på apotekets hemsida om inte "ditt" apotek kan ta hem den, dom brukar vara jättebra att ha med att göra, så fråga nästa gång!

har samma problem med min häst. Han är damm känslig och hostar om hö eller halm är endast liite dammigt. och brukar då även snora.

Min ponny har också vitt snor i näsan men det har hon haft så länge jag kan minnas, och jag har slutat undra.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
556
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat