Vitamininnehåll i hösilage

susanne

Trådstartare
Hur mycket av vitaminerna finns kvar i silaget så här års? Jag tycker att de borde bevaras lite bättre i silaget än i vanligt hö som ju sägs ha tappat mycket i lagringen.

Sv: Vitamininnehåll i hösilage

Räkna med efter nyår att det minskar. Spelar ingen roll om det är hö eller ensilage. Googla på vitaminer så får du se hur känsligt det är.

Det finns ett bra ex.jobb på SLU som behandlar just detta med vitaminer i hösilage. Jag har inte länken men sök på SLU så hittar du den!

Jag har nu ägnat minst en halvtimme åt att söka, men jag hittar inget. Jag vet inte om jag söker på fel ställe. Om någon skulle vilja länka till det ställe där man ska söka så vore jag tacksam.

Usch vad tråkigt att du har fått leta utan att hitta något, jag blir själv så frustrerad av det. Jag var inte vid min dator och hade därför inte länken men här är den nu: http://ex-epsilon.slu.se/archive/00000656/01/ExjobbJM.pdf

I hennes egna studie lagrades ensilaget/hösilaget i 11 månader, jag minns däremot inte hur referenserna från litteraturstudien var lagrade.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 005
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 347
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka