VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

C

crazy

Någon som testat dessa sorter?

Vital för avel/motionsridningshästar?
Prestal för tävlingshästar?

Hur har det funkat till era hästar??Tycker de om det?? Fått rekommenadtion av en person, men vill höra fler åsikter.Hur mkt är det i säckarna och vad kostar de?Någon som vet?Kan man beställa hem på pall också?Prisvärt?
 
Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Jag ger vital till min häst, hbl 19 år. Fungerar bra. Han är kanske inte supersugen på det men det brukar gå ner iaf. ;)
 
Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Japp precis!Det är Kvarnbyfoders mineraler...en bekant sa att hennes hästar tyckte det var ganska smakligt och att de åt upp istället för en massa grus att tömma i botten av krubban varje dag typ.Jag har innan använt Chevinal Plus som är flytande...men skulle gärna vilja veta mer om detta mineralfoder.
 
Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Chevinal Plus innehåller inga mineraler utan bara vitaminer. Vital innehåller även mineraler men verkar även ha mycket vitaminer. Ett bra mineralfoder tycker jag men smaken är som baken! ;)
 
Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Har du missat innehållsförteckningen eller?Eller tänker du på Shy Feeder B?

Chevinal Plus innehåller koncentrat av såväl mineraler som vitaminer...det enda man behöver tillsätta utöver detta är foderkalk....till en foderstat baserad på havre.
 
Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Har använt bägge, beroende på vilket hö jag haft. Mina hästar har älskat bägge sorterna, pelleterade och de äter det som godis om de fått. Jag har köpt mitt i spann, då jag inte gör av med så mycket att säck är aktuellt.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 647
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 593
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 266
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp