VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

C

crazy

Någon som testat dessa sorter?

Vital för avel/motionsridningshästar?
Prestal för tävlingshästar?

Hur har det funkat till era hästar??Tycker de om det?? Fått rekommenadtion av en person, men vill höra fler åsikter.Hur mkt är det i säckarna och vad kostar de?Någon som vet?Kan man beställa hem på pall också?Prisvärt?

Sv: VITAL/PRESTAL pelleterat mineralfoder

Jag ger vital till min häst, hbl 19 år. Fungerar bra. Han är kanske inte supersugen på det men det brukar gå ner iaf. ;)

Japp precis!Det är Kvarnbyfoders mineraler...en bekant sa att hennes hästar tyckte det var ganska smakligt och att de åt upp istället för en massa grus att tömma i botten av krubban varje dag typ.Jag har innan använt Chevinal Plus som är flytande...men skulle gärna vilja veta mer om detta mineralfoder.

Chevinal Plus innehåller inga mineraler utan bara vitaminer. Vital innehåller även mineraler men verkar även ha mycket vitaminer. Ett bra mineralfoder tycker jag men smaken är som baken! ;)

Har du missat innehållsförteckningen eller?Eller tänker du på Shy Feeder B?

Chevinal Plus innehåller koncentrat av såväl mineraler som vitaminer...det enda man behöver tillsätta utöver detta är foderkalk....till en foderstat baserad på havre.

Har använt bägge, beroende på vilket hö jag haft. Mina hästar har älskat bägge sorterna, pelleterade och de äter det som godis om de fått. Jag har köpt mitt i spann, då jag inte gör av med så mycket att säck är aktuellt.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 376
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Min mamma äger en 8-årig tik som även jag känner väldigt starkt för. Vi skaffade henne under mina tonår, och jag har alltid varit mkt...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 994
Senast: StandByMe
·
I
Hästmänniskan Som rubriken säger känner jag mej ganska klyven just nu.. Har haft en häst på foder i över ett halvår. Vi är som gjorda för varandra och...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: ilovemyhorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Mandela effekten
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur