Friskes & byta till annat foder

Sv: Friskes & byta till annat foder

Det lilla jag vet om JW är att det är ett ganska rent foder! Jag testade anka och ris på vår hund men det va alldeles för lite fett för att han skulle hålla hullet på det! Så bytte tillbaka till VoH.

Min hund fes inget på JW! Det enda foder han släppte sig ofta på va Carrier High energy.
 
Sv: Friskes & byta till annat foder

Får helt enkelt försöka att inte ge massa annat gott under en period (ca 2v bör väl räcka). För det luktar för jävligt oxå :devil: när hon fiser.
 
Sv: Friskes & byta till annat foder

Visst ska hunden ha ett bra foder. Men så länge hunden äter, har bra päls och mår bra. Så ser jag ingen anledning att byta.
Jag vet hundar som mår toppen av sk skitfoder, men mår dåligt av de sk bra och dyra fodren.
 
Sv: Friskes & byta till annat foder

Jag förstår hur du menar Grana, och nu vet jag inte om ditt inlägg egentligen var menat till mig, men som jag skrivit tidigare så är det en tolkningsfråga hur vår hund fungerar på sitt nuvarande foder. Hon skiter mkt och ljust, ibland lite för löst. Fiser mycket. Hon har ganska fet päls och luktar mkt unken hund. Har dålig klokvalite och torra trampdynor. Tror min mamma är lite blind inför dessa faktum för att det är så det varit ett tag. Återstår att se om det blir bättre efter ett foderbyte.

En fråga riktad till alla - är Magnusson meat and biscuit eller Standart original att föredra? Det är ingen större prisskillnad mellan dessa foder så vill gärna ha lite synpunkter.
 
Sv: Friskes & byta till annat foder

Jag skulle tro att Standardt original anses som det bättre fodret. Jag har dock hört flera säga att det krävs en väldigt lång inkörning på Standardt för att hundarna inte ska bli kassa i magen.
 
Sv: Friskes & byta till annat foder

Jo, de innehåller nog mer kött och det är kanske att föredra. Gillar att det inte innehåller vete som Magnusson gör. Dock tycker jag Standardt har ett så högt värde av kalcium, något jag har för mig inte är så bra. Detta är en djungel :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 795
Senast: Monifa
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 680
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Vissa påstår att hundar kan klia av för mycket protein, dvs får hunden onödigt mycket protein kan den få klåda av det. Inte fel protein...
Svar
12
· Visningar
6 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp