Vita prickar på juvret

P

Punkity

Hm, har för första gången ett sto hemma, och häromdan hittade jag vita prickar på juvret på henne... tvättade med ljummet vatten och de försvann, men var tillbaka igen dagen efter. Är det nåt jag borde oroa mig för? Kolla med vet?

Sv: Vita prickar på juvret

*putt putt*

ser att många tittat, ingen som ens har nån halvt kvalificerad gissning?

Kan det kanske vara vaxproppar?:idea:
Är Hon dräktig, eller är det en han ;)?

Har för mig att det skall finns någon insekt som kan orska vita prickar på, ja pratar säkert i nattmössan

nepp, hon har inte varit dräktig sen 2005... jag satt också och funderade på om det var nån hemsk äcklig parasit eller nåt (avskyr sånt)

Ja det är samma här, det finns ju en hel del vidriga små kryp..
Ska se om ja kan söka fram nått på nätet om ingen annan svarar här, så skriver jag om jag hittar något =)

Oj ser att du bor i Vara, jag bodde där uppe tidigare jag med =)

Hej.
Det låtre som hon har ytliga talgköttlar. Dessa kan vara synliga för brunst tex. Jag skulle bara tvätta med mild tvål och vatten (lactasyd) är jättebra. Man kan säga tt det är små finnar.:)

Men är det inte lite skumt att dom försvinner så lätt bara genom att tvätta med ljummet vatten, om det är taljköttlar?
Jag hade först misstankar på hormonplitor, men dom försvinner ju inte efter en tvätt..
:confused:

*delvis KL

Jaha, där ser man! Inte så många varabor här!

Ok, så det är inget som jag borde oroa mig över då? Utan det är bara att tvätta tills de inte kommer tillbaka igen eller?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Fiorano
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 256
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 422
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka