Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja enligt SVERAK räknas han inte som en Norsk Skogkatt utan som en huskatt om du inte har någon stamtavla på honom. Likadant inom IDP. Det betyder att han inte kan användas i Skogis aveln, inte heller kan han ställas ut som en skogis.Du säger alltså att om jag inte har stamtavla på min katt men endå vet föräldrarnas och deras föräldrars ursprung så är han inte den rasen bara för han inte har papper?
Men JA jag har det
nå mer du ville veta?
Vem har sagt något om avel på katterna i tråden? TS ville ju bara se bilder på gråvita skogkatter, så ni kan nog lugna ner er några hekto.
Javisst, TS är ute efter att avla på sin katt. Men hon bad om bilder på gråvita skogisar, och som jag uppfattar det är tonen ganska hätsk mot de användare som lägger in bilder på gråvita (eller vilken färg det nu handlar om ) skogisar, eftersom vissa verkar tro att de därmed erbjuder SINA katter till avel?!?
(För övrigt blandade jag visst ihop den här tråden med den förra skogkatt-tråden, som visst är borta nu. Det var ju en ren annons efter hane, men det är visst inte den här tråden. Här verkar TS bara vara ute efter att se bilder..)
Nä, nån annons är det ju inte. Jag fattade inte att dom trodde att dom andra erbjöds till avel, är visst lite trött idag
Som sagt: Jag svarade INTE på om ngn erbjöd sin katt till aveln. Jag svarade på Pegija1s fråga som löd såhär:
"Du säger alltså att om jag inte har stamtavla på min katt men endå vet föräldrarnas och deras föräldrars ursprung så är han inte den rasen bara för han inte har papper?"
Och svaret var: Nej, finns ingen stamtavla är katten är inte rasren.
Detta alltså oavsett om katten skulle användas till avel eller ej.
Med tanke på att 90% av dom som saluförs som skogiskorsningar, manxkorsningar och perser/angorakorsningar mm inte har ett jota raskatt i sig utan säljs under falsk marknadsföring (bedrägeri??) så är det lite småsvårt att tro på katter som sägs vara äkta utan att ha papper.
Du kan kalla den för nigeriansk bergsget om du vill, men du har ju ändå inga papper på att den är en sådan .*kl*
Hahaha. Så om man själv vet rasen, men inte har några papper på katten, så får man inte säga att man har den rasen, bara för att rasföreningen säger det?
Det var det löjligaste jag hört
/Som har en manxkorsning och hade en skogskattkorsning - utan papper.
Du kan kalla den för nigeriansk bergsget om du vill, men du har ju ändå inga papper på att den är en sådan .