Visst är detta ingen bra idé?

taccotad

Trådstartare
Åh vad jag blir trött på mig själv. Skapade en tråd sen för ett tag sen om att skaffa en hund till men har fortfarande inte tagit steget. Jag är grymt sugen på en hund till, har varit det sen vi skaffade nuvarande hunden. Är väl mest sambon som satt stopp för det. Men nu har han sagt att det är upp till mig för det är ändå jag som har intresset och tränar, motionerar mm.

Till våren och sommaren kommer både jag och sambon vara hemma väldigt mkt, jag på heltid och han på deltid och så kommer det se ut nåt år framöver. Självklart poppade tanken upp att man kanske kunde skaffa sig en hund till då men i nästa sekund fick jag se lite realistiskt på det hela, hur smart är det med en son på 2.5 år, en nyfödd, en hund på 7 år och en valp? Känns som det kan bli jobbigt.... En annan tanke är att inte ta en valp utan en någorlunda vuxen hund som redan är rumsren och allt sånt. Men då vill man ju inte det ska vara en vandringpokal som har diverse problem.

Så snälla, säg exakt vad ni tycker! Jag tycker själv att det är en dum idé men nånstans i mitt lilla huvud är det en liten figur som sitter och säger att det KAN gå bra.

Sv: Visst är detta ingen bra idé?

kolla runt på den kennlar av den rasen du är intresserad av, och kolla om det finns omplaceringar, och om den hnden isånnafall verkar passa er och ert liv. Kolla upp VARFÖR de omplcerar med.. :crazy:

Sv: Visst är detta ingen bra idé?

Oj, det där är det nog bara du själv som kan svara på!

Hur mycket ni orkar och i vilken ordning och när i livet och...

Vill ni och ni känner att det funkar så...varför inte. Men har du tvivel så vänta tills du inte känner några sådana längre. "Världen tar inte slut imorgon" brukar jag tänka när jag får drömmar och idéer som jag VILL men som jag inte är helt säker på GÅR.

Lycka till hur du än väljer!
/Syrsa

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 129
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Sitter här och funderar på nattkröken vad hundägare här inne jobbar med? Hur har ni löst det praktiskt med jobb och hundägande? Själv...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 605
Senast: Wittman
·
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän går i tankar att skaffa hund. Men vi känner oss helt vilse i djungeln av hundraser. Vad gäller storlek på hunden så...
Svar
10
· Visningar
1 530
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Så, det finns ju en sökfunktion men det är så klart roligare att skapa en helt egen individuell tråd som handlar om bara mig och mitt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 798
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka