Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Här kommer då bilder på mitt Stubben kandar. På söljorna är det jätte fina mönster, men det syns inte på bilden. Orginal sitter ett rundsytt brunt pannband, tyckte det såg tråkigt ut, så dom fixade ett vitfodrat till mig men tyvärr blev det för stort (ännu större anledning att köpa ett nytt).

DSC00697_edited.jpg

På denna bild blev bakgrunden väldigt rörig, då min syster höll på och putsade och hade belamrat hela diskbänken med grejor :o.
DSC00700_edited.jpg

Fast jag ser ju nu, att det inte alls är lika snyggt som Heddans :grin:. Fast ett nytt pannband skulle nog göra susen :idea:.

Det där var ju ett supersnyggt kandar!:love: Nosgrimman är underbar och med ett os-pannband kommer kandaret bli :love::d

Vi får blinga ikapp på någon tävling nästa år.:D

Ett likadant OS pannband som Heddis och Döbert nosgrimma för den delen också :angel: (tycker att den där var lite vek, tänk om den går av? :p ) sedan är ditt och Heddis kandar lika snygga! :D

Det där kandaret var helt i min smak :d
Med ett blingpannband skulle det bli superfint!!

Superfint kandar som passar din häst utmärkt! Precis lagom bred nosgrimma :bow:
Blir snyggt med ett blingat pannband till!

Jäpp vi får blinga i vår :D!

Är ditt pannband rakt el. böjt, ser lite böjt ut tycker jag. Frågan är vad hon ska ha för storlek, hon har ganska litet huvud, men ett Cob kanske blir för litet? Vore bra också om man kan använda det på ngn annan häst sen, dom är ju inte helt gratis.
Jag tycker nosgrimman är rätt hyffsad, den är lagom på henne, då hon har så litet huvud. Den är dessutom rätt fint "jobbad", fast det syns inte riktigt på bilden.

Nja, nosgrimman får nog vara för tillfället. Tur att hon håller munnen stängd, så den inte går av menar jag, eftersom den är så otroligt klen ;).

Kan man beställa OS-pannbandet på internet..?? I så fall vart..?? Måste ju snygga till mitt kandar innan jag visar det...

+ Ironwill & Saigon

Håller på och beställer ett nytt pannband, sen blir det "dunder":D.
Färgen är snygg, bara det att jag numer tycker svart är snyggare. Men jag har en fantastisk brun sadel, så det är inte så mkt att välja på.

Mitt kandar som jag fick av sambon i somras i förtidig 30års present (fyller först nu i okt). Ett HdR som är riktigt stelt och kantigt på bilden tycker jag, var 1a ggn jag testade det ,utan att ha hunnit smörja innan.
Är nöjd med det nu, har blivit riktigt mjukt, dock skulle jag behöva byta ut pannbandet, då det är väl litet till han.

+ Ironwill & Saigon

Håller på och beställer ett nytt pannband, sen blir det "dunder":D.
Färgen är snygg, bara det att jag numer tycker svart är snyggare. Men jag har en fantastisk brun sadel, så det är inte så mkt att välja på.

*viskar lite tyst* jag tycker svart och vitt kan se lite hårt ut. Jag tycker det ser mer exklusivt ut med den härliga rödbruna som du har på ditt kandar. Men det är ju långt ifrån alla hästar som kan ha färgen. Din var däremot otroligt fin i det!

Mitt är svängt. Tycker att det är lite snyggare!:)

Oj, vad svårt med storleken! Hedwig har ett full och det passar perfekt. Jag har full på alla huvudlag och pannband till henne. Du skulle ju kunna ringa till återförsäljaren och fråga hur långa de är och sedan mäta själv på Jawa.

Synd att du inte bor så nära annars hade du ju kunnat prova mitt innan du beställer:idea: De är ju som sagt inte helt gratis:crazy:

Kan man beställa OS-pannbandet på internet..?? I så fall vart..?? Måste ju snygga till mitt kandar innan jag visar det...

Ja, det kan du. Googla på otto schumacher så hittar du svenska återförsäljare.:)

De där ska jag ha!

Det var jättesnyggt, perfekt färg och det är precis lagom.

:bow:

Nu ska jag sluta att titta i denna tråd, blir alldeles för läskad.

:laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 596
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar