Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Nu i Flyinge under Unghästchampionatet så hittade jag en ny kedjetunnel till kandaret - i brunt! :D Och tom en brun skumrem! :banana: Nu är det bara luddet i nacken som inte är brunt, men det får fortsätta vara svart, mest diskret då :D. Visst blev det snyggt?!
IMAG1345.jpg

(Inte själva nosgrimman som spruckit på bilden om ni undrar över märkena i mitten, utan hinnan av glansmedel som inte klarar att hålla sig fin när man böjer på nosgrimman :p )

Hittade en lite närmare bild. Lite suddig i stort format då jag fick låna pappas gamla kamera (min egen är helt död).
IMAG1343.jpg

snyggt! :d
själv har jag köpt en kedja i läder, mkt smidigt. läder i mitten och så kedja där man fäster. slipper man krångla med tunnlar.:)
men jag tycker du ska unna dig ett nytt ludd, dom kostar ju typ ingenting. det där såg lite dassigt ut. kan ju inte ha ett superfint kandar med ett fult ludd.:p

är det en sprenger stång du har? såg himla bra ut! :)

Han skulle bli supersnygg i bred svart-vit nosgrimma och dolda spännen! :banana: (Glöm inte att frisera bort lite av det långa håret under huvudet bara :D )

tror jag också!! tyvärr finns det inte så många kandar med mässingspännen, jag kan bara komma på os och döbert.

Tack! :D
Okej, häftigt!
Hahaha, jag känner mig jättenojig, vi hade ju sånt bry att få allt att passa hennes smak :p, så vet inte om jag vågar ärligt talat, även om luddet är långt ifrån lika fagert som kandaret i övrigt :angel:. Och även om de inte är så dyra så är det nästintill omöjligt att hitta ett som ser ut som jag vill ha det ;).

Japp det är det! :banana: Hon trivs mkt bra med den :love:

haha det kan jag förstå.;) vi får trösta oss med att det inte syns så mkt när kandaret sitter på.:D

jag har en sån här supersmidig grej som man fäster med kardborre som gör det mjukare bakom öronen. Kan PM:a om du vill.

Haha han skogstrolls skägg har blivit kvar av ren lathet, då jag inte har tävlat nått på ett tag.. men det ska givetvis trimmas bort.. :p

till er som har guld/mässing bridong samt stång. vad kör ni för märke.
Jag tycker allt bara tappar färgen. Finns det något alternativ som håller färgen förutom sprenger?

/trött på att köpa nytt till varje tävling

Nu har jag aldrig tävlat med kandar, men jag använder gold medal bridonger, tycker inte att de tappar färgen alls.

Klart de kan bli lite slitna när de är använda lääänge, men tappar färgen har iaf aldrig mina gjort :)

Ja, precis det är svart. Tycker det är mycket mer stilrent, så jag har det mesta i svart. :)

har testat gold medal också, i princip allt , men tycker likväl efter några veckor att det tappar glansen och blir missfärgat..

Här kommer bilder på mitt kandar. Har inga bättre bilder för tillfället.
Får fota hela kandaret på häst någon dag när jag har tid.

Rödbrunt med mässingsbeslag, färgen heter redwood, ser dock mörkare ut på bild. M&N rakt igenom förutom OS pannbandet i guld.

kandaret till vä

Alla bett tappar glansen efter ett par veckor.... De blir smutsiga precis som allt annat även om man sköljer varje gång man använt dom. Det krävs särskilt bettpolish för att det ska se ut som nytt igen! Jag använder sj Sprengers bettpolish (vet dock inte hur bra det är på vanliga mässingbett. Tänker så att den inte mattar av mässingfärgen.), och varje gång jag använt Sprengers så ser bettet som nytt ut!
Har sj ett Gold Medal-bett liggandes, som användes flitigt förut o det har inte tappat sin färg alls, gällde bara att ge den en ordentligt polish-kur så blev den som ny igen :D

Har använt Sprengers på spännen också, bla mässingspännen, där mässingspännena på kandaret behåller sin färg och bara glänser ikapp med solen, medan Jacsontränsets mässingspännen glänser också men tappar en del av färgen och är nu istället svag mässing(mitt i mellan mässing o silver, ganska fint faktiskt). Beror nog helt på kvaliten på färgen/hur de är färgade.

Senast ändrad:

Precis :D Min ekonomi ska återhämta sig lite, sen ska jag beställa ett Gibbon-kandar och använda det för att bättra på mitt nuvarande kandar tror jag :love:

*kl*

Nu har jag monterat nya nosgrimman på gamla kandaret och plutten fick prova att ha ett kandar på sig för första gången (bara i stallgången). Han var lite konfunderad över att det var flera bett i munnen men efter en liten stund så brydde han sig inte.:love:

26252011.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 596
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar