Visa bilder på era KANDAR!

Sv: Visa bilder på era KANDAR!

Mitt nya OS kandar och nya pannbandet:love:

26261109.jpg

Premiär turen:
26290192.jpg

Ursnyggt kandar och jätteläcker häst!

Tack så mycket.. Hon är som en fotomodell att ta kort på, hon posar så fort hon ser en kamera.

Super:

Det där var ju rejält snyggt. Var köpte du nosgrimman och vad var det för märke?
+Victovie

Jag svarade förrut men mitt svar verkar av någon anledning ha blivit borttaget..:confused: Provar igen..

Märket heter Kirkland saddlery och jag köpte den för 520 kr i en lokal ridsportsaffär.

Smart!! Tack för tipset!
Nu ska det böjas! Återkommer med bild när jag fått till det!
Dock sugen på en lite bredare nosgrimma, det är ju så snyggt! Får bli när plånboken går ur sin svältperiod;)

*kl*

Inte mitt då, men hästens träningskandar.

adamkandar29-5022.jpg

Hemma får det duga med brunt till svart sadel men sen när det blir dags för tävling ska han få ett svart.. Blir förmodligen OS till då, gärna med lackad nosgrimma och svarta stenar :love:

KL

Haha, ska ta en bild på den vita ponnyns kandar när jag kommer hem (om ca 2½ vecka).
Hälften av bukefalisterna kommer svimma av förskräckelse och resten kommer vara fly förbannade på mig för att jag bara vågar visa mig:rofl:

Kandaret är i grunden ett kastanjefärgat träns från hööks.
Den extra remmen i nacken hittades i sadelkammaren utan sidostyckena och är svart, sidostyckena är bruna, från ett märkeslöst träns.
Nosgrimman är antingen original med aschenflärpen kvar eller en antik lite bredare sak som har lite mörkare färg än grundtränset.
Bridongtygeln matchar grundtränset (med stenar på spännena) och stångtygeln är svart.
Åhh, just det båda betten är köpta på börjes:D

:rofl::rofl:Tur att vi inte tävlar eller visar oss bland folk:rofl:

Här är jag hopplöst mot strömmen eftersom jag tycker att breda nosgrimmor är fula och även rundsydda kandar, och särskilt rundsydda med monsternosgrimmor!
Jag skulle inte ha något emot ett kandar för flera tusen men samtidigt finns det viktigare saker att lägga pengarna på när man inte är miljonär. Hos mej hänger ett gammalt fult som jag inte ens vet märket på längre, svart, som inte används. Ni skulle bryta ihop om ni såg det:D Det som används är ett brunt german line där nosgrimman är på gränsen men det får gå. Riktigt bred nosgrimma passar endast på hästar med stora klumpiga huvuden som man vill försöka få lite mindre. På ett smäckert vackert hästhuvud är det fult tycker jag. Nu får jag nog ducka!

Och just det, bling gillar jag inte heller. Kära rara, jag passar inte här:eek:

26323421.jpg

26323424.jpg

26323423.jpg

Döbert!

Och Capone, som är omgjort till träns, men ni kan ju tänka er med en till rundsydd nackrem bara ;) Med OS pannband!

26323413.jpg

Lotta

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 584
Senast: hundtant
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 596
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 355
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar