Jag ser till att alltid ha ett påbörjat arbete på stickorna(inbillar mig att det ser mindre potentiellt farligt ut dåHandarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser till att alltid ha ett påbörjat arbete på stickorna(inbillar mig att det ser mindre potentiellt farligt ut dåHandarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
På solsemester tänker jag inte stora och tjocka projekt som kan bli lite svettigt och varmt, men annars tycker jag det är en bra sysselsättning kvällstid iafHandarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
Mitt tips är lingarn, inte ullgarn. Jag stickar alltid i min på sommaren och övergår till ull på hösten. På solsemester hade jag fått värmeslag av ullgarn.![]()
Jag gillar inte riktigt fallet på stickat eller virkat lingarn, ser så tungt ut, lite i stil med alpacka. Jag föredrar helt klart Ullcentrums garner, de ger en lättare känsla och ett snyggare fall.Jag älskar att virka i lingarn. Egentligen mitt favoritgarn av alla sorter.
Jag flög Stockholm - Adeleide - Stockholm i våras och fick inte ta med en helt vanlig virkkrok av metall in i kabinen. Om virkkroken varit av trä hade det dock varit ok. Beror nog en del på flygbolagets policy vad som är ok och inte.Handarbete på flygplan och solsemester - hur tänker ni?
Jag flög Stockholm - Adeleide - Stockholm i våras och fick inte ta med en helt vanlig virkkrok av metall in i kabinen. Om virkkroken varit av trä hade det dock varit ok. Beror nog en del på flygbolagets policy vad som är ok och inte.
Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?
På Pinterest finns massor med förslag. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Om du inte har Pinterest borde det ju gå att googla bilder. Det finns massor med bra lösningar och massornas dåliga.Jag har dock inte kommit så långt att jag testat någon lösning.
Ska kolla på Pinterest. Men vad söker man på?![]()
Jag har funderat på samma sak om att skaffa en garnskål eller liknande.
Tekanna har jag funderat på att använda för ändamålet, men har inte hunnit/kommit ihåg att prövat om/hur det fungerar i praktiken.
Yarn bowl och yarn holder har jag sökt på och fått upp lite olika idéer annars.
Visst är dom. Gör ju inte saken bättre. "Tyvärr" har jag inte riktigt tiden över i dagsläget så känns inte motiverat att skaffa en heller. Så har funderat på alternativ. Garnet far då iväg oavsett medhjälpare eller inte.Tekanna ska jag testa!
Hittar mest fina bilder på riktiga garnskålar på Pinterest. De är ju jättefina! Vill-ha är starkt just nu.
Tekanna ska jag testa!
Hittar mest fina bilder på riktiga garnskålar på Pinterest. De är ju jättefina! Vill-ha är starkt just nu.
Den ”billigaste” jag hittade var typ ett durkslag i metall. Skitsmart! Har man ett redan så är det ju kirrat liksom.
Man drar garnet ut genom ett av hålen.
Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?
Søstrene Grene har mycket fina garnskålar för runt femtiolappen, om du har en sådan butik i närheten![]()
Jag har gjort flertalet egna för hemmabruk, men använder dom inte.. Så för mig är det inte värt det.Funderar på det här med garnskål. Är det värt att lägga 300 på en eller har ni några bra tips på hur man undviker att nystanet flyger runt och blir kattleksak?