@Michellan95 Jag fick upp mönstret på just den ponchon som första träff på ravelry. Sökte på kids poncho och mönstret heter Azel pullover.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du fortfarande är intresserad av mönstret så finns det på http://www.ravelry.com/patterns/library/azel-pullover (har precis kommit underfund med hur man bildgooglar) Superfin, hoppas det går bra att antingen freestyla fram den eller följa mönstretJag fick denna bild på sms av en kompis
På en helt fantastisk "poncho"-variant men hon har ingen koll på mönster utan tyckte den bara var fin och skulle passa mitt barn.
Har någon sett mönstret till den här? Själv tycker jag att den ser ut att vara stickad i ett bak och framstycke, polokragen och sedan monterad. Kan det vara så tror ni? Skulle så gärna vilja sticka den men ett mönster hade varit bra för proportionerna och mitt "freestylande" sällan blir bra
Tack! Jag har mönstret liggande öppet i en annan flik @Positron hann för dig två inlägg uppOm du fortfarande är intresserad av mönstret så finns det på http://www.ravelry.com/patterns/library/azel-pullover (har precis kommit underfund med hur man bildgooglar) Superfin, hoppas det går bra att antingen freestyla fram den eller följa mönstret
Hon har en etsy-butik. The velvet acorn hette den, tror själva shopen är orden sammanslaget. Annars kan du googla på Heidi May + patterns.Tack! Jag har mönstret liggande öppet i en annan flik @Positron hann för dig två inlägg upp
Ska bara komma underfund med om jag behöver ett eget konto på ravelry för att kunna köpa mönstret har inte riktigt satt mig in i det än utan bara kikat lite snabbt.
Kolla om det är någon annan teknik som kanske passar dig bättre. Och sitt rätt, framförallt!har ni några tips på hur man får upp tempot på stickningen? jag stickar så vansinnigt långsamt och får ont i händerna efter en stund. Tror jag sitter och spänner mig..
Haha, låter som upplagt för blodstopp här och där ja! Flicking, Continental och English är dom jag minns på rak arm, men tror det finns fler ändå. Det handlar mest om hur du matar och håller arbetsgarnet. Jag tycker att mina händer är gladare sen jag hittade ett sätt att engagera vänsterhanden mer, tror det typ är som flicking fast ändå inte riktigt så är du inte helt nöjd nu så prova runt lite! Jag upplever även att det går fortare nu när händerna samarbetar istället för att högerhanden gör allt själv.Kan vara så att jag sitter fel. Sitter i soffan med fötterna på bordet oftast
Har stickat rätt mycket men får aldrig upp något tempo.. tröttnar när det tar femtielva år att komma någonstans med projekten.
Tekniken, finns det flera sätt att göra vanliga räta maskor?
Hon har en etsy-butik. The velvet acorn hette den, tror själva shopen är orden sammanslaget. Annars kan du googla på Heidi May + patterns.
Ja jag förlorade mig också i hennes skapelser försöker tänka vad som skulle passa till sonen. Typ alla modeller var ju flickor men många av alstrena skulle ju passa även till pojkar.Hennes instagramkonto har nu en ny följare vilken design hon har! Var lättare att titta på etsy än ravelry.
Ja oh ja! Rävar, ugglor och enhörningar mina barn kommer bli dränkta i alster sen måste jag nog vinna lite på lotto också så jag har råd med allt garnJa jag förlorade mig också i hennes skapelser försöker tänka vad som skulle passa till sonen. Typ alla modeller var ju flickor men många av alstrena skulle ju passa även till pojkar.
Det är jättekul att spinna! Jag har precis gett iväg min antika spinnrock som jag lärde mig på, växte ur den och drömmer nu om en från Ashford det var även på deras hemsida jag hittade de mest informativa instruktionsfilmerna jag har dock köpt färdigkardad ull så där kan jag inte hjälpa dig. Finns en jättebra facebookgrupp som berör hela hantverket, "Spinnare" kort och gottJag har fått två sopsäckar med ull från en kollega! Börjat läsa på om tvätt och spinning och hela fadderullan - jag är dödspepp! Någon som gjort denna resan på lekmannaväg och kan komma med tips? Har fått låna kardor och slända från slöjdläraren, men hon är själv en sån som hellre syr än stickar så hon hade inte så mycket koll.
Funderar på att anmäla mig till spinnkurs i Lund.
Jag är sugen på en Kromski Fantasia! Tycker den är himla snygg, rätt billig och finns försäljare i närheten! Måste bara lära mig spinna först.. Eller, man kanske ska köpa den först och lära sig på den direktDet är jättekul att spinna! Jag har precis gett iväg min antika spinnrock som jag lärde mig på, växte ur den och drömmer nu om en från Ashford det var även på deras hemsida jag hittade de mest informativa instruktionsfilmerna jag har dock köpt färdigkardad ull så där kan jag inte hjälpa dig. Finns en jättebra facebookgrupp som berör hela hantverket, "Spinnare" kort och gott
Ja slända och rock är väldigt olika, så vill du lära dig spinna på spinnrock är det lika bra att köpa en direkt.Jag är sugen på en Kromski Fantasia! Tycker den är himla snygg, rätt billig och finns försäljare i närheten! Måste bara lära mig spinna först.. Eller, man kanske ska köpa den först och lära sig på den direkt