Masqueradee
Trådstartare
Merci!!thecrochetcrowd(dot)com/adult-slippers-socks/
Vad följer ni andra för bloggar eller vart hittar ni inspiration?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Merci!!thecrochetcrowd(dot)com/adult-slippers-socks/
Merci!!
Följer några duktiga svenskor och norskor på instagram men inga bloggar här heller. Kollar Ravelry ibland, men tar uteslutande mina mönster från garnstudio. Köper även deras garner.Merci!!
Jag har i förra veckan gjort klart mitt första par stickade sockor, och idag planerar jag att bli klar med en gräslig sjal som jag hoppas att mamma ska sno så jag blir av med den.
Haha, enda anledningen till att jag gör klart sjalen är att jag inte vet vad jag ska göra med garnet annars jag är typ arg på den för den blir så fel för migHaha I feel you. Den där ponchon jag håller på med ska jag ge till min mor i julklapp. Nu är hon visserligen en mycket kompetent stickare och min poncho är rätt ful - men tänkte att egen härd är guld värd Har gjort den mest för att bli av med garnet som legat och stirrat påmig nu i flera månader! Måste bli av det det så något enkelt för tycker det ärhemskt att sticka med
Planerar även att sticka ett par vantar eller sockar till min syster i julklapp - med garn jag måste bli av med
Gör du smygmaskan rätt då?Försöker virka enligt det här mönstret
Jag får inte riktigt till det. Först står det:
Virka 3 lm och slut dem till en ring med 1 sm i 1:a lm.
Då tar jag ju upp garn på nålen sen gör jag 3 lm och fäster i den första alltså den öglan som blir när man tar upp garn på tråden? stämmer det? För då har jag ju 5 maskor totalt?
Sen står det:
Varje varv med fm byts 1a fm ut mot 1 lm, varvet avslutas med att virka en sm i lm i början på varvet.
Om jag då tex ska göra 12 fm. Då gör jag en lm, sedan 11 fm och 1 sm. Men då har jag ju inte 12 maskor som det ser ut utan 14? Skall jag även räkna bort en fm när jag ska göra smygmaskan?
Försökte tidigare virka enligt ett annat drops-mönster, först blev det total fel för jag missade helt den där virkningsinfon, sedan fattade jag inte när jag gjorde ett nytt försök så den sockan ser ut som en påse..
Räknar jag galet, är det därför jag inte får rätt antal maskor?
Nej jag kanske gör den fel? Jag har en maska på nålen, sticker igenom första maskan, hämtar tråd, drar tråden igenom den maskan jag hade på nålen?Gör du smygmaskan rätt då?
Om du virkar 3lösmaskor och sedan sticker nålen genom första maskan, hämtar tråd (eller hur man säger) och sedan drar det genom båda maskorna du har på ringen så borde det bli rätt?
Sedan är nästa lösmaska för att kunna få upp en rad till så att maskorna blir lika höga varvet runt- om du hänger med?
Om jag tänker rätt nu så "räknas" inte den sista smygmaskan i varje varv. Stämmer det då?
Eller har jag rört till allt ännu värre?