Vippstång

Centaur

Trådstartare
Vad är den "bra för"? Eller snarare, vilken typ av häst och mun passar den till?

Någon här som rider på en sån stång? Hur tycker ni den fungerar? :)

Sv: Vippstång

Jag har det på min häst som innan var väldigt glad för att slänga tungan över bettet :devil:

Den ska väl vara ännu mildare än vanliga stänger vad jag förståt iaf:D

Jag har lånat en sån och ska prova på min häst.

Dels så är han lite jobbig med tungan.. men sen så är han jättekänslig i munnen, så jag ska prova den någon gån här och se om han går bättre på den.

Det ska bli spännande och se vad resultatet blir.

Jag har ridit i perioder på en sådan stång. En av anledningarna var att jag ville ha en tunn stång och att min häst började visa missnöje med sprengerstången.
jag upplevde den som snällare, men använde skumremmen för jag fick en feeling att det kan bli risk att de rasslar med stången mera på ett vippkandar.

Jag kanske skulle ha använt skumremmen då:confused: Provade ett men det funkade inte alls, det var ett de bett hästen tyckt allra sämst om:mad: Direkt tillbaka till affären som tog emot det som tur var trots att det var använt.:bow:

Jag gissar att det blev för mycket rörlighet, slamrigt, vanlig stång är inga problem.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka