Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir nog det nedanVad är ert sommarvin 2021?
Ooh just, tänkte ju skriva här.
Tror jag hittat sommarens rosé
Enkelt, väldigt gott iskallt. Perfekt balkongvin
Visa bifogad fil 71898
Fått tummen ur och köpt en Bread & Butter Chardonnay. Ser reklam för dem varje dag på fejjan så tjat fungerar tydligen. Någon som provat? Passar det bäst före eller till maten (och i så fall vilken mat)?
Fått tummen ur och köpt en Bread & Butter Chardonnay. Ser reklam för dem varje dag på fejjan så tjat fungerar tydligen. Någon som provat? Passar det bäst före eller till maten (och i så fall vilken mat)?
Köpte också en flaska av denna, släpptes i förrgår. Ska till Falkenberg nästa vecka så kunde inte låta bli
Har bara provat pinot noiren från samma vingård. Hört blandat om chardonnayen, allt från syntetisk smak till jättegott.
Vad är ert sommarvin 2021?
Har druckit den fatlagrade iscidern en gång på michelinkrog till en efterrätt och hemma hos en kompis. Köpte även en flaska nyligen!Har köpt en sån här också. Någon som provat denna eller en annan Brännland? Tänkte till ost (men vilken typ?)
Jag är inget direkt fan av rosévin men nu i värmen slinker detta ofta ner
Visa bifogad fil 72022
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/domaine-de-collavery-285901/
Ok. Bra med en stor och tydlig bild när ni ska leta efter det på hyllan! Kan omöjligt gå att ta fel nu
Då vill jag ha recension sen från er båda @tanten @athena_arabians Jag föredrar rosé i form av bubbel annars, då jag inte hittat något vanligt alls som jag fastnat för. Men detta verkar vara gjort på mestadels Grenache och det är en druva jag brukar gilla i rödvinsform i alla fall!Jag hade precis kopierat bild och tänkt lägga in och skriv att jag har en sån på kylning och är nyfiken på hur den smakar.
Och så hann du före.
Tar det som en rekommendation. Ännu mer spännande att smaka ikväll.
Edit: och @athena_arabians också! Great minds etc
Väldigt vitvinsaktigt? Smakar sötare än sockerhalten anger.Då vill jag ha recension sen från er båda @tanten @athena_arabians Jag föredrar rosé i form av bubbel annars, då jag inte hittat något vanligt alls som jag fastnat för. Men detta verkar vara gjort på mestadels Grenache och det är en druva jag brukar gilla i rödvinsform i alla fall!
Sött är inte jättepopulärt här, men beskrivningen av vinet lät jättegott! För under hundralappen känns det dock värt att prova ändåVäldigt vitvinsaktigt? Smakar sötare än sockerhalten anger.
Men fräscht som sällskapsvin.
Det är en favorit här!