Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det kommer till rödvin gillar jag f ö viner av Rhône-typ av syrah, grenache och mourvedre.
Samma här. Samt mulliga italienare. Just nu är det dock sydfranska roséviner som gäller; just i dag Côtes du Rhône rosé. Riktigt bra för 89 kr!
Min roséfavorit är mulderbosch. Såg att de även hade en vit variant, någon som testat den? Jag är lite skeptisk till vita viner, tycker ofta de är för syrliga eller på tok för söta.
Som jag misstänkte! Jag skippar nog att testa denNu var det ett par år sen jag provade dem, men jag vill minnas att mulderbosch vita inte var god alls! Men rosén gillar jag
@Dentaku ; här startar du en vintråd och så är nästan alla inlägg om sockerdricksblandvarianten rosé. Suck.
Har inte alla noterat att rosévin inte är gott i nästan någon tappning och passar till nästan ingenting inom mat?
Några röda favoriter:
Mont-Redon (Côtes du Rhône)
Delas Saint-Esprit (dito)
Côtes du Rhône (heter bara så)
Chateau Mont-Redon (Chateauneuf du Pape)
Och så några italienare:
Langhe nebbiolo Paolo Scavino (halvflaska, vet inte om den finns på hel)
Fontanafredda Ebbio Langhe Nebbiolo
Kostar från 100 och upp mot 150 kr.
Jag gillar Gazela, billigt vitt vin från Portugal.
Jag går på fin etikett (gärna grön, blommig och med djur på) när jag köper vin
Tänkte att vi som gillar vin kanske inte skulle ta över alkohol-tråden med diskussioner om smaker, priser och tips.
Jag hittade bara en vintråd sedan tidigare och den låg på ungdom, så jag startar en ny här!
Hos oss är det nästan bara olika årgångar & typer av "Amarone della Valpolicella" som gäller!
(Mellan 180-1000kr+)
Även Tommasi har ett par godingar! (89-400kr ungefär)
Gällande rosé så är det ALLTID "Grande Recolte" som gäller.
(119kr)