Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Har inte ringt men däremot mailat (blev lite sent igår och eftersom man var ivrig och inte kunde ringa så sent blev det ett mail istället:angel:)

Åh, det låter jättebra :) Nu ska jag fortsätta letandet och hoppas på att det finns en av dessa underbara hundar där ute ;)

Jäklar vilken skillnad! Bra jobbat;)
Vilken fin kille du har! Ser edan mycket mycket bättre ut, Älskar färgen med:)

Tack så mycket! Han är helt underbar :love:

Åh vad fin han har blivit redan. :laugh: Härligt att han har fått ett bra och gott hem hos er!!!

I vår är han säkert redo för att börja komma ut i utställningsringarna.

Tack så mycket :) Vi tror också att han kan komma ut i utställningsringarna i vår, iaf pälsmässigt. Vi har haft MASSOR av träning med folk som klämt och känt på honom och vi har tagit med honom överallt och han finner sig bra i nya situationer. Så vi tränar vidare och kanske vi ses i vår ;)

//Flo

Har inte ringt men däremot mailat (blev lite sent igår och eftersom man var ivrig och inte kunde ringa så sent blev det ett mail istället:angel:)

Åh, det låter jättebra :) Nu ska jag fortsätta letandet och hoppas på att det finns en av dessa underbara hundar där ute ;)

Jag var i kontakt med henne innan vi hittade vår whippet. Det hon svarade var att det inte är ofta whippar omplaceras men att hon skulle hålla ögonen öppna. Fick sedan ett mejl med en ev. whippet, men då hade vi redan hittat vår kille. Men som flera andra sagt, leta aktivt! Du kommer inte ångra dig om du skaffar whippet, det har iaf inte jag gjort :D

Tack så mycket! Han är helt underbar :love:

Tack så mycket :) Vi tror också att han kan komma ut i utställningsringarna i vår, iaf pälsmässigt. Vi har haft MASSOR av träning med folk som klämt och känt på honom och vi har tagit med honom överallt och han finner sig bra i nya situationer. Så vi tränar vidare och kanske vi ses i vår ;)

//Flo

Vi får hoppas att vi ses i vår! :) Skulle vara roligt att se din kille live!

Åh jag beklagar verkligen :cry:
Förstår att ni saknar eran underbara kille!
Han kommer alltid finnas i era hjärtan.....
Han var verkligen en vacker hund!!

Kram

För ett litet tag framöver så är allt som det ska vara.
mobil043-copy_20028568.jpg

Jag och min älskade, underbara Zala. Vi sov såhär i soffan i någon timme på eftermiddagen.
Ursäkta bildkvalitén, bilden är fotad med mobilen :p

Valpen driver mig till vansinne. Hon skriker så fort hon tror att man ska lämna henne. Lämnar man henne så skriker hon efter 1/100 sekund. Om man däremot går ut ur huset helt, då fan är hon lugn! Hon VET mycket väl hur hon påverkar mig med sitt skrikande... Valpjävel.

På torsdag är det dags för återbesök hos veterinären för Zalas del... Då ska de förhoppningsvis kolla upp hennes juvertumör också.. Under senaste dagarna så har jag sett småknölar lite "överallt" på henne... Hon är dessutom tjock - igen! Det kommer dröja innan jag känner mig lugn igen..

Här kommer ett par bilder på mina små efter en lång dag i skogen, det blev många bilder men hela förloppet var så gulligt så jag kunde inte låta bli och ta med alla.

Diezel-Doris.jpg

Diezel-Doris7.jpg

Diezel-Doris6jpg.jpg

Diezel-Doris5jpg.jpg

Diezel-Doris4.jpg

Diezel-Doris3.jpg

Diezel-Doris2.jpg

Diezel-Doris1.jpg

För ett litet tag framöver så är allt som det ska vara.
mobil043-copy_20028568.jpg

Jag och min älskade, underbara Zala. Vi sov såhär i soffan i någon timme på eftermiddagen.
Ursäkta bildkvalitén, bilden är fotad med mobilen :p

Valpen driver mig till vansinne. Hon skriker så fort hon tror att man ska lämna henne. Lämnar man henne så skriker hon efter 1/100 sekund. Om man däremot går ut ur huset helt, då fan är hon lugn! Hon VET mycket väl hur hon påverkar mig med sitt skrikande... Valpjävel.

På torsdag är det dags för återbesök hos veterinären för Zalas del... Då ska de förhoppningsvis kolla upp hennes juvertumör också.. Under senaste dagarna så har jag sett småknölar lite "överallt" på henne... Hon är dessutom tjock - igen! Det kommer dröja innan jag känner mig lugn igen..

Åh vad underbart att du och din älskade Zala får vara tillsammans igen!

Hon påminner så om min Oceane på något sätt tycker jag. Även om dom inte ens är av samma ras. ;) Oceane och jag har också väldigt starka band till varandra :love: Min älskade tjej som är 10,5 år nu!

Oceane var och tog bort en juverknuta för några veckor sedan dom tog även två juverdelar som hörde ihop med samma lymfkörtel för säkerhetsskull.
Som tur var så var juverknutan elakartad. Håller tummarna för att det är likadant med din Zala!

Kram

:D

Nu har jag något som ni måste se!
8åriga Zala som busar med snart 7 månader gamla Wahidah i rastgården. :love:
Det komiska är att det är Zala som springer runt mest.
(Ni kan se skillnad på dem på så sätt att Zala har mkt kortare svans än Wahidah. Det är även Zala som filmas mest.)

http://www.youtube.com/watch?v=I_SjXCmWUi0
(Ni får gärna ignorera ljudet i filmen. Jag filmade genom köksfönstret och radion stod på..)

Zala som förut inte alls varit speciellt busig. Zala som "alla" sagt att inte fungerar ihop med unga hundar, inte med tikar, inte med... "allt".
Min underbara, älskade hund är lycklig :love:

kl

Uppdaterar med en ny bild på Faiza:

24426147.jpg

Och så en jämförelse med hur hon såg ut när hon kom.

Kortnos...
24426197.jpg

...börjar bli långnos!
24426206.jpg

/Klara

Oj, lilla lilla skruttan! Hon är verkligen fin! Finns det fler bilder någonstans?

Förövrigt så hittade jag halsbandet först nu... Antar att det kanske är lite litet för henne nu när hon växt så mkt?

Ja, hon har växt! Och hon är så härlig nu, älskar att ligga i knät fast hon egentligen börjar bli för stor :love:
Väntar bara på att den jobbiga åldern ska börja snart...

Här kommer några bilder till, har svårt att få till bra bilder på henne i rörelse, men vi jobbar på det :p

Höst på stranden
24428472.jpg

Favorit handsken
24428554.jpg

"Se lite söt ut nu när jag fotar då!"
"Men matte, det blåser ju!"
24428292.jpg

Sådär ja!
24428291.jpg

Vet inte med halsbandet, du får bestämma om det är för mycket jobb att skicka eller så kan det ju hända att du får användning för det igen. Hon är ca 30 cm runt halsen nu.

Vill gärna komma iväg på någon utställning med henne så småningom, men jag är helt nybörjare inom det området och tycker det är svårt att veta hur man ska träna etc. Men ni här som har erfarenhet av vinthundutsällningar kanske kan upplysa mig lite. Är hon överhuvudtaget ett ämne för utställning? Vad tittar domarna på?

Hon är fantastiskt fin! Jag ska kolla hur stort halsbandet är när jag kommer hem (nu till helgen) är det så att det kan passa så skickar jag det i början på nästa vecka.

Det enda ni behöver träna på när det gäller utställningsträning är att hon ska kunna stå still med alla 4 fötter jämnt i marken. Hon ska kunna trava bredvid dig i koppel och hon ska låta andra ta i henne, känna och kolla tänder.
Fixar ni det så fixar ni en utställning. :)

Vad domarna tittar på är väldigt varierande och tja.. jag kan säga hur mycket som helst ang det. Man ska iaf inte tveka att ställa ut sin hund "för att domaren kanske inte gillar hunden". Alla domare gillar olika hundar och en domare kan placera en hund väldigt, väldigt högt, trots att en annan domare skulle skicka ut hunden med en 2a eller kanske t.o.m. en 3a. För att förklara hur det är möjligt så behöver jag nog ge en hel del bildexempel m.m. Är nu nyfiken så kan vi ta det över msn/mail/annat ;)
Jag kan bara säga som så att av det jag sett av din valp på bilder här i forum så tycker jag att hon verkar vara otroligt fin, men det har jag sagt redan från första gången jag såg henne :love:

Hon har ju uttrycksfullt huvud, bra pigment, är välproportionelig, verkar ha bra vinklar fram & bak, ser ut att ha bra överlinje osv. Hon är ju helt klart fin :D

Tack för svaret!

Jo, jag förstår att domarna tittar på olika saker och det är väl på många sett bra eftersom fler hundar med olika kvalitéer har chans att komma fram och att aveln blir mer varierad. Har läst och kollat på de bilder du har på din hemsida och det går säkert att hitta mer. Har du tid någon gång så vore det självklart kul om du har lite fler bilder och vill förklara.
Sen är det ju lite därför också som jag vill komma iväg på utställning, för att titta på andra hundar och lära mig mer.

Men nu ska vi träna lite iaf. Stå still behöver ju helt klart övas :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka