Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Har suttit kollat på bilder när jag precis fick hem min lilla saluki valp och insåg precis vad han har vuxit!! Han väger 15kg och är 56cm hög nu och se så liten han var bara för ett tag sedan

Han hade även sin utställnings debut i helgen och vart Big-2 Med bra kritik så det var kul!

Kymarojamal.jpg

Jamalllk.jpg

jamalhu.jpg

Red_chili har fotat Harry. Fast det är snart en månad sen nu iofs. Men jag lägger in bilderna. Dom är fina och snart är jag inte vinhundsägare längre och kan bidra med bilder i tråden. :cry:

blogg_02534.jpg

blogg_02614.jpg

blogg_02636.jpg

blogg_0288.jpg

Men vem vet, när sorgen lagt sig kanske det blir en vinthund igen...

Men vad sorgligt!! Vad har hänt! Måste du ta bort din älskade vän? :cry:

Väldigt ledsen för din skull! :cry:

Han kommer att vänta på dig vid regnbågsbron

http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

(vet hur det känns :cry: denna film hjälpte mig mycket när min älskade valp gick bort)

Han har fått cancer så han måste tyvärr vandra vidare. :cry:
Det är jobbigt. Jobbigt att han måste dö, men samtidigt jobbigt att se honom när han inte mår bra.
Jag kommer att sakna honom så jävla mycket. Idag när jag suckade över att han i vanlig ordning hittat ett sätt att ta upp precis hela soffan insåg jag att snart kommer jag inte att ha min grålle att trängas med och det kommer att bli så tomt. :cry:
Vem ska jag nu snubbla över när jag kliver upp på natten för att amma lillan? Ingen stor grå som på nåt magiskt sätt alltid lyckas stå ivägen när man kockar i köket och istället för att flytta på sig när man puffar på honom trycker sig mot handen för att få lite klapp och kel.
Jag kommer aldrig mer att få se honom sträcka ut i full galopp och springa på ett sånt sätt som bara en vinthund kan. Där man ser på sin hund och det verkligen syns vad han är född till att göra. Han är så vacker när han springer. Men han orkar inte springa längre...
Det blir tomt utan honom, han lämnar ett hål i många människors hjärtan. :(

:cry::cry::cry:
Jag kan inte läsa dina inlägg om Harry utan att börja gråta, och då har jag inte ens träffat honom! Han är dessutom så lik min Zino på bild 2 och 3. Precis samma kroppsspråk verkar de ha när de leker, lite valpigt. Tänk att den här dagen ska komma alla hundägare, det är för mig en helt omöjligt tanke. Nä, usch!!!!

Verkligen tråkigt att du komma måsta ta bort din vän, Inte lätt när man måste de.

Men han får det nog bra sen bland dom andra hundarna där upp.

Jag har nästan funderat på att inte läsa något mer om Harry... Men eftersom jag känner honom så är det omöjligt att låta bli... :cry:

Förövrigt upptäckte jag idag att han har namnsdag på fredag..
Lilla Harry. Nu när jag har en lekkamrat åt honom och allt... De skulle ju få springa tillsammans i Pite nästa vår och ha jättekul ihop..!

I helgen kommer jag troligvis fotografera valpar :D
6 små knyten är det och de föddes igår!
(Jag som förut sa att jag har fått nog av småvalpar...)

*KL*

Jag och Cerberus var i skogen häromdagen. Jag älskar verkligen hösten, och det tycks han också göra. Tyvärr har jag bara en kass kamera men här är lite bilder iaf. :p

Först en vanlig liggailövenbild såklart:
IMG_3915.jpg

Sedan var det fullt ös medvetslös ett tag:
IMG_3920.jpg

Höst = Regn = Blött även i skogen = Blöt afghanhund
IMG_3923.jpg

Mera spring:
IMG_3929.jpg

Hitta hunden i bilden. Cebbe kamouflerar sig. :D
IMG_3930.jpg

Och så till Red_Chili, och eventuella andra som funderar på afghan.

Lite bieffekter, helt enkelt. :angel: Kan ju meddela att han åkte direkt i badet och att tovorna inte var nådiga. Det berodde dock till stor del på att han dagen innan hade fastnat i en bit taggtråd som trasslat in sig mellan bakbenen. :crazy:

IMG_3938.jpg

DSC01054.jpg

DSC01056.jpg

Fortfarande sugna? ;) Fast jag måste erkänna att charmen faktiskt övervinner även de skitigaste stunderna. :love:

Vet inte om man kan säga att Harry snubblade på målsnöret eller om han räddades av klockan men han är kvar än.

Eftersom att han började att bli piggare och piggare igen och började äta igen och har gått upp i vikt så kändes det helt plötsligt tveksamt att ta bort honom. Så jag bad kliniken här i Piteå att faxa hans journaler till min syster som jobbar som veterinär i Köpenhamn. Hon granskade blodproverna och tolkade dom inte på samma sätt som veterinären vi träffade här och utan att behöva gå in på allt så tyckte i alla fall hon att om han bara fortsätter att bli piggare och lägga på vikt så tyckte hon inte att han ska avlivas.
Så igår kväll ringde jag veterinären och kunde ställa in avlivningen som skulle ske idag.

Vi vet fortfarande inte hur länge han blir kvar men istället för att gråta över en död hund ikväll ligger han och snarkar på sin bädd. Underbart! :love:

Åh, vad härligt! :banana: Vad glad man blir av att höra sånt! Hoppas han fortsätter lägga på sig och må bra så ni får ha kvar honom ett tag till. :bump:

kl

Här kommer lite bilder på den whippet vi har på prov sedan 2 måndader tillbaka :love: (ursäkta den dåliga bildkvalitén):

Ihopkurad i sängen:
P9280059.jpg

Springer:
P9180039.jpg

Myser med mig i soffan:
P9150021.jpg

Så söt:
P9080006.jpg

Kampar med husse:
P9180031.jpg

Fin! Ska ni behålla henne/honom?

Ytterligare en av Faizas sovstilar (hon ligger alltså på "armstödet"):
24224877.jpg

Strax efter att jag tog bilden ramlade hon ner i springan bakom soffan :p

Vet inte om man kan säga att Harry snubblade på målsnöret eller om han räddades av klockan men han är kvar än.

Eftersom att han började att bli piggare och piggare igen och började äta igen och har gått upp i vikt så kändes det helt plötsligt tveksamt att ta bort honom. Så jag bad kliniken här i Piteå att faxa hans journaler till min syster som jobbar som veterinär i Köpenhamn. Hon granskade blodproverna och tolkade dom inte på samma sätt som veterinären vi träffade här och utan att behöva gå in på allt så tyckte i alla fall hon att om han bara fortsätter att bli piggare och lägga på vikt så tyckte hon inte att han ska avlivas.
Så igår kväll ringde jag veterinären och kunde ställa in avlivningen som skulle ske idag.

Vi vet fortfarande inte hur länge han blir kvar men istället för att gråta över en död hund ikväll ligger han och snarkar på sin bädd. Underbart! :love:

Åh vad härligt!! Vad glad jag blev när jag läste detta :love:
Så skönt att det verkar ha vänt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
986
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka