Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Förresten, jag ska ställa ut Wahidah (och troligtvis någon/några whippet och kanske ngn mer hund) om en vecka.

Skulle jag kunna ha de här kläderna? och isåfall, vad ska man ha för skor till?
Wahidah är ju creme, whippen är också ljus (typ vit med cremefläckar om jag inte minns fel.. Jisses, jag har aldrig ens träffat hunden!)

klder_17848116.jpg

Jag skulle lätt ta på mig dom kläderna på en utställning så jag tycker du kan ha det på dig. :laugh: Jag skulle antagligen ha mina vanliga skor. Dom är svarta och så står det "music" på sidan, men byxor är alltid långa på mig så dom brukar täcka texten.

http://www.skocompaniet.se/blogg/wp-content/uploads/2008/01/sneakers.jpg

Mina ser ut ungefär som dom i mitten ungefär. (Fast billiga :D) Vanliga enkla släta. Det tycker jag fungerar. Annars har jag ett par "kinaskor" eller vad det kallas som jag hade mycket i somras, men dom är inte så bekväma att gå i länge så då hade jag något att byta med på plats. :p

Ja det tycker jag absolut. :laugh: Så länge man inte har superkorta byxor så syns ju inte skorna så mycket. Däremot tycker jag inte det är så tjusigt med joggingskor a la skrikiga färger. Eller för vår del kanske grova kängor. :D

Haha! Ja!
(men sedan när har jag varit proffs på att klippa ihop bilder och på att få skyltdockor att se ut som vanligt folk :D)

Är du säker på att måttet stämmer då?
Har svårt att tänka mig en 51-cm hane som ser ut som en jätte... Är inte alls ovanligt med 55 cm på utställning idag, kanske inte i varje klass men. 50 cm är litet och 49 cm är ovanligt på utställning. Hmmm... vilka utställningar har du varit på? Blir ju nyfiken att kolla vilka som gick i er klass. Eller så inbillar du dig, stod du ringside och tittade på / har sett foton på klassen?

Nu sitter jag på tåget på väg upp mot Boden :D
I kupén med 4 sittplatser finns det 4 människor och 4 vinthundar! Jag och min bästa vän med våra dårar och en vän till mig som jag inte visste att skulle med, dök upp med en whippet. En dam här har phaléne, men hon är fascinerad av våra långbeningar :D

På tre säten ligger min bästa vän utsträckt tillsammans med de tre whipparna. På golvet ligger ena whippens ägare, jag och min valp. På sista stolen sitter tanten med phaléne. Ni kan få se bilder sedan, jag har några ganska roliga bilder där man tydligt ser whipp ensam i stol och ägare på golvet :p

Imorgon är jag på kenneln igen och kommer under helgen vara omringad av ett stort gäng salukis :banana:
På söndag kanske det blir enorm whippet-träff och då ska jag hem till Pite med valpis... Kanske det blir lite mer.

Jag är mer än någonsin övertygad om att vinthundarna är de bästa hundarna i hela universum :love:

Härligt det låter!

Ni åker alltså nattåg med hundarna? När började du göra det med din valp? Finns det tid för kissepauser...:p

Jag åkte första gången när hon var 4½ månad, men hade utan problem kunnat åka tidigare.
Vi startar vid 20-tiden från Sthlm, nattkissar vid 23, morgonkissar vid 7 och kliver av tåget vid 11. :D
Om de inte får något att äta eller dricka blir de ju inte heller så nödiga, så det går finfint att resa.

Nu sitter jag på kenneln och har precis varit ute på promenad med mina två absoluta favorithundar. Gammeltiken står nu i en fotölj och tittar ut över världen, valpj*vlen ligger på golvet.
Nu är det dags för mig att ligga och vila ett tag ;)

Det kan ju hända att han vuxit nån cm till, men han har alltid sett stor ut, ändå sedan valp och juniorklasser:p Har både ställt själv och stått vid sidan om ringen och varit nervös,haha! Nu var det ett tag sedan vi ställde ut men förra året var i bland annat i Mariefred, där han gick juniorklassen och lilla samt stora sthlm. Fast har ju alltid fått 1a pris så han är nog inte onormalt stor, men märker att en del domare föredrar mindre whippar..tyvärr!

Kan lägga in nån bild sen när jag får tid över!!

Den här kvällen gick vi på promenad ner till älven. Kameran var med och ljuset var fantastiskt.

Den här synen är vad jag har att njuta av hela tiden nu :love:
dsc_2096-copy_18155869.jpg

Förresten, jag ska ställa ut Wahidah (och troligtvis någon/några whippet och kanske ngn mer hund) om en vecka.

Skulle jag kunna ha de här kläderna? och isåfall, vad ska man ha för skor till?
Wahidah är ju creme, whippen är också ljus (typ vit med cremefläckar om jag inte minns fel.. Jisses, jag har aldrig ens träffat hunden!)

klder_17848116.jpg

Jättefina kläder!! Särskilt till creamfärgad hund.
Svarta skor blir jättebra :)

Den här kvällen gick vi på promenad ner till älven. Kameran var med och ljuset var fantastiskt.

Den här synen är vad jag har att njuta av hela tiden nu :love:
dsc_2096-copy_18155869.jpg

Så härliga färger!
Själv sitter jag i Malmö nu och saknar Cerberus som sjutton. Jag blir förvånad själv hur beroende jag är av honom, och hur viktig han blivit för mig. Även min andra hund såklart men eftersom jag delar henne med mitt ex så är hon ju ifrån mig flera dagar i veckan. Cerberus är ju med mig 24/7 förutom några få timmar. Har honom som skrivbordsbild på datorn så nu när jag ser den vill jag bara rulla ihop mig brevid honom och stoppa näsan i hans päls. Kan iofs ha med mitt ständigt pendlande mående att göra, men ändå.

Fina fina vovvar. :love:

kl

Här är lite halvnya bilder på Faiza:

23902050.jpg

Solar

23902083.jpg

Med katten Svea

23902042.jpg

Jag tror jag har en hare och inte en valp :p

Idag har vi varit ute i skogen tillsammans med Embla (Berner Sennen). Det går lite bättre nu än de första gångerna, Faiza har åtminstone slutat att springa in i henne...
Fast det är lite jobbigt tycker Embla när jag ropar på henne, för då får man försöka springa sicksack eftersom det hela tiden är en valp i vägen. Och det är inte helt lätt att finta bort en liten saluki.

Till Galathea: Jag visst saknar man dom, när jag är på väg hem från föreläsningen (pendlar 20 mil en gång i veckan) längtar jag efter att få krypa ner med en valp i sängen. Hoppas du får träffa din fina kille snart (om du inte redan är tillbaka hos honom)!

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Det är inte dags ännu, men när det är dags (om ungefär ett år) så funderar jag på antingen en whippet eller en Italienare. Har träffat ett exemplar av båda raserna, dock endast valp Italienare och jag vet ju inte riktigt hur representativ en sådan är när man bara ser ett litet knyte ligga på en jacka på stallgolvet.
Utseendemässigt tycker jag att Italienarna är sötare, men har alltid varit väldigt förtjust i Whippets ändå, ingen aning om varför. :p
Läste någonstans här på buke att om än Whippets kan bryta benen vid olika korståg när de är valpar så är risken betydligt större med Italienarna? Är detta något "vanligt" eller bör de hålla sig hela om man bara är förnuftig?
Hurdana är de motions/träningsmässigt? Lättlärda?

Har totalt kärat ner mig i vinthundarnas härliga värld och vet inte hur jag ska ta mig ur den. :love:

Har totalt kärat ner mig i vinthundarnas härliga värld och vet inte hur jag ska ta mig ur den. :love:

Du kommer aldrig lyckas :p

Jag har aldrig hört någonting om brutna ben på whippetvalpar, men däremot på italienarvalpar.
En person berättade att hon varit tvungen att ställa alla soffor och fotöljer med ryggstöden mot väggarna, för annars kunde valpen få för sig att hoppa från lite väl höga höjder :p Det är säkert fler som sagt det, men tja, jag kommer bara ihåg en nu

Till Alla:
Imorgon är det utställningsdags för mig och Wahidah! Håll tummarna för att hon sköter sig. Hon är inne i någon jävlig period nu och jag orkar knappt med henne. :p

Ojdå, är de så självmordsbenägna?
Nåväl, man får väl valpsäkra lägenheten då.
Men när de väl vuxit upp, har de lika lätt för benbrott då? Vet ju att de har taniga ben, men det ska väl inte hindra dem hoppas jag?

Lycka till på utställningen! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
987
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 837
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025