Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Härligt att du tittar lite då och då :D Skriv gärna också, även om du inte har vintis själv!

Tack för berömmet :laugh:

Justeja, jag lovade ju en bild på min galenpanna i förrgår, här kommer den :p

DSC_3374copy.jpg

Kolla på hennes söta valpmage som är helt naken :love: och på grässtrået som flyger ovanför hennes huvud.

Åh din lilla tjej är ju bara så underbar :love: och du tar så fina kort :laugh:

Åh vilka härliga bilder :)
Har du planerat någon utställning framöver :)

Ja, SVVK-specialen i Västerås, men det är den enda. Kan tyvärr inte ställa på whippetspecialen då den går på tors och fre. :( Den verkar bli jätterolig i år då det är bara whippethanar ena dagen och tikar nästa, en enda stor ring tror jag de planerar. Låter väldigt skönt!

Förbud mot tävlingar på vardagar...

Lite skryt: :D
Igår var det SKK-utställning i Piteå. Jag och de från kenneln var där.
Jag ställde en saluki och var sedan med i en whippetuppfödargrupp.
Vi blev BIR-uppfödargrupp (whippetgruppen alltså). Kanske inte så stor prestation i sig då vi bara hade en motståndare, men vi fick fin kritik och jag fick gå in i stora ringen för första gången :o :bump:
I stora ringen stod jag bara några meter ifrån de från "min" kennel (salukikenneln). De klarade sig betydligt bättre än whipparna.
Det var 13-15 uppfödargrupper - och vi (salukigruppen) blev BIS :banana:

Idag är det SvVK-utställning här någonstans. De från kenneln är iväg igen, men jag är hemma och agerar hundvakt. Det är rätt skönt att vila nu..

Förövrigt var jag på promenad med en azawakh igår :D Någon gång i livet ska jag ha en sådan, ingen tvekan. Jag blir mer och mer förälskad för varje gång jag träffar någon ur rasen. :love:

tackar :D

Det känns som om tråden är lite smådöd... Vi behöver hit fler vinthundsfolk. Eller?

Förövrigt är min valpis dränkt i piss... Jag vill inte nudda henne :angel:

Hej ny här på detta forum. Har en Silken Windhound kille på 1 år Diezel och en Borzoi tik på 4,5 Doris, Doris är en omplacering och jag har bara haft henne i två månader, men allt börjar flyta på riktigt bra nu. Diezel tränar jag LC med, och Doris har jag ska ställa ut. tyvärr har hon inte riktigt konditionen att springa LC med ännu, men det jobbar vi på.

ÅH! Dig har jag hört talas om!
Camilla, en tjej som har en ung whippet och en pumi träffade tydligen dig och Diezel på någon LC-träning ;)

Kan du inte berätta mer om silken windhound? Jag har usel koll på dem och det är säkert fler här som är nyfikna på rasen. :idea:

Jag känner också igen dig, fast från vinthund.net. :idea: Tror jag? Känner igen just omplaceringshund+borzoi+Doris. :D

Jag vill också gärna höra om silken windhound, jag har knappt hört talas om dom ens. :p

Fråga till er andra som jag kom att tänka på: Får man länka till sin blogg här? Eller bryter det mot någon regel eller så om att göra reklam typ? :p Min valp är ju en sån där modern hund som bloggar, om någon skulle vara intresserad av att läsa lite om hans bravader då och då. :banana:

Hur som helst så ska vi åka och få intyg imorgon. Jag törs inte ropa hej förrän jag har det i handen, pessimist/realist som jag är. ;) Och valpen är lika galen som vanligt. Trots värmen är han helst inte lugn mer än nödvändigt. Häromdagen sprang han i full rulle fram till ett kärr, hoppade jämfota rakt ut och fick ett hack i trampdynan. Jag blev såå trött när jag såg att han haltade kan jag lova. Varför fick inte jag en sån där lugn Ferdinandhund för? ;) Som tur var var det som sagt ett hack så det läker ju sakta med säkert. :p

Camilla åkte med hos till Norsborg på LC träning.
Silken är en underbar "liten" hund höjden ligger mellan 47-60cm, och Diezel ligger nu på max höjd hoppas att han inte blir större. Dom är inte färdigutvecklade förrän dom är runt tre, hans pappas päls har bara blivit mer och längre ju äldre han blivit, har en underbar päls nu som 7 åring. Diezel är en riktig mammagris :), uppför sig som en Borzoi, lite allmänt skitförnäm, men har mera av whippetens följdsamhet. Han är lätttlärd men blir uttråkad fort så man får ha korta pass men ofta, jobbar gärna. Älskar LC, men tyvärr får han ju inte tävla. Väldigt flockbunden går inte långt ifrån mig när vi är ute, har aldrig "peppar peppar" stuckit i från mig när han är lös. Han kommer att vara synlig på en del utställningar i sommar då vi ska ställa Diezel så är ni där kom gärna fram och prat med oss, vi ska till Västerås och till Vida Vättern där vi även kommer att ha en inof utställning för Silken. Fråga gärn på, det är svårt att kommapå något så här sent på kvällen.

Japp är inne på vinthund.net också

Tror inte att man får länka till sin blogg... Men lägg in den som länk till "din hemsida" på din bukepresentation så hittar man den ändå ;)
Min valpis är också modern och har blogg, fast det handlar såklart lite om syskonen också :p

Lovely att du ska få intyget! Din lilla krabat blir nog en Ferdinandhund när han blir 2-3 år ;)

Jag vill gärna se en silken-bildbomb! :D
Och gärna på borzoien också! ;) De är så vackra! :love:

OH, Det vill jag också se!

Har vi förövrigt fått se bild på alla buke-vinthundar?

Ishtar har ju visat sina, Millan och Galathea också. Jag har väl bombat buke med valpbilder nu :angel:
Hur ser dina vintisar ut Niangi? vilka vinthundsägare har jag missat?

Tror inte att man får länka till sin blogg... Men lägg in den som länk till "din hemsida" på din bukepresentation så hittar man den ändå ;)
Min valpis är också modern och har blogg, fast det handlar såklart lite om syskonen också :p

Lovely att du ska få intyget! Din lilla krabat blir nog en Ferdinandhund när han blir 2-3 år ;)

Jag tänkte nästan det. Men jag tror jag lyckats få dit den iaf. :p Och jag lyckades stalka upp din med tror jag. :banana:

Haha, jaa. Jag längtar. ;) Fast jag måste erkänna att jag aldrig har skrattat så mycket i vardagen som nu när jag har honom. :D

Gud vad härliga!!! :love:

*kl*

Red_Chili:

Så här ser våra ut, fast de bor ju hos mina föräldrar...

322348247_5a9f8666ab.jpg

Greyhound_Tricias_Tivoli_Dancer-_2big.jpg

318068121_83ed370c36.jpg

2544906431_2df121bd4d_o.jpg

Lite gamla bilder dock. Salukin är av mkt kraftig typ, väldigt hårig med! :D

*kl*

Nu har även jag hittat till hundforumet :D

Jag är lycklig ägare till en fantastisk borzoi-tik, på snart två år.
Jasmine (Även kallad Chasse-Basse, hemskt tjusigt ;)) är en otroligt vänlig och kärleksfull hund som är med överallt och skaffar sig nya medlemmar av sin fanclub varje dag.

Hennes senaste erövring är min pojkvän, som hon älskar över allt annat, och dessutom hålelr i ett järngrepp. Hon blir HEMSKT bortskämd av husse :o

Här är länk till albumet med bilder på henne, bilden från 8 januari är tagen bara någon dag efter att hon kom hem till mig. Tycker hon blivit väldigt mycket bättre i både hull och päls sedan dess. Den bilden är mest med som jämförelse, för min egen skull.

http://www.pixbox.se/alb716031

Bonusbild på gullan!:

/Ia och Jasmine :)

Oh, frågor!!

Fick ni välja valp ur kullen? Nope, fick förfrågan av en kompis om jag ville vara fodervärd åt en borzoi istället för att ta en av hans italienare :P Så då blev det Jasmine. Tyvärr hände det lite tråkigheter vilket gjorde att hon inte fick bo hos mig på ett helt år, men hon kom "tilblaks" i början på januari i år.
Varför blev det just den valp ni hade? Se ovan
Vad är det som gör din hund till "världens bästa"? Det fantastiska temperamentet, att hon är världens bästa sängkamrat och att vi alltid har så himla kul ihop!
Trevligaste vana? Ligga som en kringla bakom mig i soffan, och att hoppa runt som en dåre när jag kom hem. När andra kommer bryr hon sig inte så mkt...
Otrevligaste vana? Ibland är böcker väldigt goda att äta, detsamma gäller tofflor, trosor och lepsyl. Eller dyra smink-grejer, såklart. Mums.
Favoritminne med hunden? Det får nog bli siste april, Jasmine var med som "nationshund" på våra galna studentlekar. Hon hade skitkul hela dagen, hälsade på massor av folk och var maskot åt studenterna.
Värsta minne med hunden? När hon fick UVI, två ggr i rad. Kändes så hemskt innan pencillin och smärtstillande började verka så hon slapp ha ont :/
Vad är det som gör den "vinthundstypisk" i dina ögon? Att hon är så väldigt selektiv i vilka hon bestämmer sig för att gilla och att hon går precis dit hon själv vill och stänger öronen när hon inte vill höra...

*KL*

Jag fortsätter väl bidra med lite bildbomber då och då för ren underhållnings skull. :D Idag for vi till Varberg och badade, det är nu en lyckligt utmattade afghanvalp som ligger här nedanför och snarkar.

Helluuu
93757_1212439729.jpg

Mm, rulla i sand
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/42258_1212439788.jpg

Springa ifrån Carmen. Observera tuggbenet han har i munnen! Haha!
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/20089_1212439857.jpg

Sandig? Jag? Va, nääe?
http://i65.photobucket.com/albums/h214/migrant242/31818_1212439840.jpg

Nessie?
blt.jpg

Mongohund!
DSC_0246.jpg

Mer mongohund!
DSC_0560.jpg

Jag och min valp.
DSC_0702.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
978
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 823
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka