Vinterridbyxor

Nomina

Trådstartare
Jag har precis börjat fylla på ridgarderoben med nya, varma kläder inför vintern - men så kommer vi till ridbyxorna. Tidigare har jag bara ridit i vanliga tunna, men har insett att jag blivit för gammal för att plåga mig själv på det viset :angel:

Nu är jag alltså ute efter sköna och praktiska vinterridbyxor, kommer att ha underställ under dem. Är inte intresserad av termobyxor, utan letar efter typ softshell med fleecefoder eller så (vet inte om det finns någon annan typ av vinterridbyxor?), vanliga hederliga ridbyxor fast varma :D :rofl:

Jag har ganska långa ben, så de får inte vara skapade för pygméer :angel:

Vilka kan ni rekommendera mig? Vilka är inte bra?

Jag har ingen direkt prisgräns, men ju billigare desto bättre eftersom de enbart kommer att användas vintertid och jag är fattig student. :) Klarar jag mig under tusenlappen kommer jag gråta tårar av lycka, men känner mig nöjd om jag kommer undan under 2000 :)

Sv: Vinterridbyxor

Kolla på Horze, dom har fodrade ridbyxor under tusenlappen :) Jag har deras grand prix-byxa och tycker den är helt ok, dock har jag inte provat vintermodellen...

Hur är skoningen på dem?
Har lite svårt för helskodda ridbyxor normalt eftersom min sadel dels har "mocka" (minns inte om det är det eller något annat liknande :o) i sitsen och man "fastnar" lätt, dessutom känner jag ofta att jag behöver få upp dem mer än jag lyckas med för att kunna sära på benen ordentligt. (Dagens bästa uttalande :p). Upplever ofta att jag blir lite låst m.a.o. Har dock ett par helskodda som jag älskar, men det är bara för att de är inridna och färdiga (Dvs. skoningen har blivit mjuk och följsam), och jag har inte tålamod att rida obekvämt tills dess :rofl:

Softshell-ridbyxor kanske? Det ska jag försöka skaffa mig ett par nu till vintern, är så nöjd med alla andra sådana kläder jag har.
Annars har jag hellånga chaps över när det är riktigt kallt - helt suveränt!