Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar att baka... och fika Har inte varit lika jobbigt i slutet den här gången, antagligen för att jag har ett datum. Förra gången höll jag på att bli knäpp på riktigt när han aldrig ville komma ut Men har kunnat vila en del på dagarna också eftersom sonen varit på förskolan några timmar om dagen. Det har också varit välbehövligt, för trött är jag, sover dåligt på nätterna. Ont i kroppen, speciellt ryggen. Är något framtung...
Men snart är bebis ute
Hur gör ni med syskonet under snittet och hur länge planerar ni att bli kvar (självklart beror det på hur allt går, det förstår jag).
Jag ska träffa läkaren på tisdag, hoppas verkligen på bra besked om snitt då.
@YaHilweh Tycker ni gör rätt i att byta till kommunal Tycker att väljer man att jobba som dagmamma är det inte ert problem om hennes hus är anpassat till blöjfria barn
Oj.
Konstigt att man har ont i ryggen...
Oj.
Nej verkligen inte.
Min mage är typ hälften så stor och jag ska ha om 2 veckor
Det förstår jag.Jag är åtminstone glad att veta att jag slipper gå över 16 dagar med den här kalaskulan igen.
1 dag kvar istället för 22. Går in i v 40 idag...
Kanske inte är så konstigt att magmusklerna aldrig hittade tillbaka efter förra graviditeten heller, var gigantisk då också...
Det förstår jag.
Planerat snitt?
Samma här.Yes
Förra gången igångsättning på BF+15, men han ville inte komma ut då heller, så blev akutsnitt på BF+16. Känns skönt att slippa gå igenom det en gång till och ha planerat på en gång istället
Konstigt att man har ont i ryggen...
Jag fick lära mig när jag var på Aurorassmtal sist att man inte sätter igång tidigare snittade mammor. Det visste jag faktiskt inte.Yes
Förra gången igångsättning på BF+15, men han ville inte komma ut då heller, så blev akutsnitt på BF+16. Känns skönt att slippa gå igenom det en gång till och ha planerat på en gång istället
@YaHilweh Men vilken dagmamma! Här hon ingen utbildning? Får man vara dagmamma utan utbildning där?
Jag fick lära mig när jag var på Aurorassmtal sist att man inte sätter igång tidigare snittade mammor. Det visste jag faktiskt inte.
Men pga att värkarna kan bli kraftigare och påverka snittet. Eller vad hon nu sa.
Jag är så avis på dig som har bebis i knät inom kort
Vad jag har förstått är det lite olika i olika landsting, men att man är mer försiktig vid en igångsättning efter snitt. Mer övervakad osv. Risken finns att livmodern spricker i ärret. Så nej, det känns inte som något jag vill prova... Jag fick såna sjuka attack-värkar sist, kunde inte röra mig utan att få en värk. Bebis blev också stressad av värkarna. Kunde bara ligga helt still och försöka andas (edan hamnade snett så den tog inte, så hade bara lustgasen dessutom). Läkaren sa också efteråt (och även vid snittsamtalet) att har man gått över så länge första gången är det stor risk att göra det igen. Så nja. Känns som planerat snitt är det rätta för mig.
Det känns sjukt att vi har en ny familjemedlem om lite mer än ett dygn
Vad hennes mamma har för utbildning spelar ju ingen roll. Min mamma är sjuksköterska men det spelar ju ingen roll i mitt arbete, även om det hade varit inom vården.Tydligen har hon utbildning och hennes mamma jobbar på förskola.
Vi har vart supernöjda, fram till nu. När vi plötsligt önskar något i verksamheten.
Börjar även inse att vår dotter kanske inte bör umgås så mycket med hennes äldre. För Havanna har blivit av med sitt mjuka jag, men hon har alltid vart tuff när det gäller saker som typ. När hon trillar. Hon säger upp igen och reser sig.
Nu börjar den äldre sonen hos dagmamma slå igenom allt mer i Havannas beteende. Och hennes egna barn som ändå är äldst i gruppen är de som man säger till minst, de får hållas.