Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var efter att jag sett ett inlägg på Instagram som föreslog att barn över 3 månader skulle badas 2-3 gånger i veckan, med tillhörande kommentarer som "eww jag badar min bebis varje dag" (amerikanskt givetvis med pekpinnar som detta) som jag kände att tja nu är det några veckor sedan min badade, kanske dags att ta tjuren vid hornenMin lilla tjej är dryga 3 månader nu och i söndags kom första skrattet!! Så gulligt, typ som att hon själv inte riktigt förstod vad som hände eller hur man skulle göra ❤
Hon gillar inte heller att bada i baljan, så blir kanske lite väl sparsamt med bad här, men hoppas också det vänder när hon kan sitta upp lite bättre
Annars är det generellt en ganska nöjd och tillfreds bebis. (Helt olik sin storasyster som var allt snart än nöjd som bebis). Så det är skönt!
Asså när bebis här va 4 månader frågade vi på bvc om vi FICK (annars kanske dom tar honom ) bada 2 ggr/vecka pga att han tycker så mkt om det och det.Det var efter att jag sett ett inlägg på Instagram som föreslog att barn över 3 månader skulle badas 2-3 gånger i veckan, med tillhörande kommentarer som "eww jag badar min bebis varje dag" (amerikanskt givetvis med pekpinnar som detta) som jag kände att tja nu är det några veckor sedan min badade, kanske dags att ta tjuren vid hornen
Vår lille är också ganska mycket skallepär
Det är verkligen svårt när det är kosigt och hett! Framförallt i babyskyddet och vagnen... Svettigt hur jag än gör...Fy fasen vad jobbigt med värmen!
Hade ju bebis sommaren 2018 och det var vidrigt, så än så länge bättre än det. Men jag är helt klart en höst och vårmänniska!
Håller verkligen med! Min bebis är 7 veckor och detta är öken alltså - han vill inte ligga i vagnen så han sitter i selen men blir ju alltså jättevarm då när vi är ute. Och ut måste vi - för att hämta på förskola etc. Helst hade jag inte gått en meter just nu.Fy fasen vad jobbigt med värmen!
Hade ju bebis sommaren 2018 och det var vidrigt, så än så länge bättre än det. Men jag är helt klart en höst och vårmänniska!
Sån har min varit hela tiden, jag har nöjt mig med att få i mig mat, resten har löst sig när maken kommit hemHär har vi humör vet inte vad som är vad just nu men hon vill inte ligga ner men kan ju inte sitta helt själv än utan att jag måste säkra upp. Och hon skäller på sina leksaker och slarvar med maten och tar tid att söva... Mycket som händer men det är bra sålänge hon får all min uppmärksamhet och jag gör saker med henne synd att även jag behöver äta, plocka disk och såna saker...
man får passa på att ta sig en tupplur när man kanUppdatering! Mamman somnade om en stund. Sen hann jag baka bröd också innan stora lämnades på förskolan vid nio. (Okej då, stekte brödet när vi kom hem igen). Sen tog orken slut lite igen
Kan för övrigt känna bebisens första tand nu, i underkäken
Har du nån inspiration att ge ang mat?Bvc idag!
Bebis gör det han ska och verkar må bra.
Han sover lite sämre på natten dock
Tar sig framåt nu med relativ fart så nu är det dags att barnsäkra
Om några dagar är han sex månader. Lille pojk
Han äter gröt morgon och kväll och nu börjar jag ge matpuréer. Magen verkar klara det så vi kör på. Favoriten är dock smörgåsrån
Egentligen inte Gör det lätt för mig denna gång Dvs köper färdigt i butik och ger honom. Första barnet var jag väldigt nojig med vad jag gav och egentligen allt med mat. Hon var inte heller särskilt intresserad. Nu så får sonen smaka på allt. Började med burkmat igår, men han gillar när det smakar så han kommer nog få de från 8 månader snart.Har du nån inspiration att ge ang mat?
Här fås det lite smak på det vi äter, samt serveras liten egen portion med puree till middag. Ärta eller sötpotatis mest.
Gröt till frukost, men ska försöka få till ytterligare gröt på kvällen är planen. Ger med en liten klick katrinplommonpure för att hålla igång magen.