Usch, vad jag känner med dig! De första dagarna med Ärtan var likadana, och det slet något extremt. För oss blev det lite bättre efter någon vecka men lättnaden kom först när jag släppte amningen.. men! Ärtan hade också gått ner 450g och ökade bara några få fram från det när vi ammade dygnet runt så valet var enkelt.Bebisbubblan...
Lillebror är ju bara fem dagar och jag är verkligen helt slut. Jag bor i sängen eller i soffan med bebis vid bröstet. Sover ca 2-4 h dygn och orkar med storasyster ca 30 min/dag, på bekostnad av ett sovtillfälle. Lyckas få till ca 30 -45 minuter/dygn i stallet för att sköta hästarna och få frisk luft men då är han olycklig hos pappa eller så offrar jag min sömn.
Lillebror har precis som storasyster svårt att få ett bra tag vilket givit blåsor. Har räddat mina bröst med amningsnapp men nu fungerar det typ inte alls utan vilket gör det meckigt. Tilläggsmatar med lite ersättning i flaska för att inte kasta ut bebis i skogen... Efter flaska kan han ofta sova ca 1 h. Annars ligger han bara nöjd vid bröstet, ammar några minuter och sover några. Omöjlig att lägga ifrån sig.
Storasyster slutade jag amma efter två veckors kaos. Hade gärna velat amma denna gång. Men nu funderar jag på om jag orkar jobba igenom detta. Hur många dagar, veckor tar det egentligen innan det fungerar.... Storasyster tappade så mycket i vikt att beslutet var enkelt.
Jag tror du vet när det är dags att avbryta amningen - OM det blir dags! Det kan väl ta ett par veckor innan man får till det, vad jag förstått. Kämpa på! (Om du vill)