Jag har en sådan här
Men jag tycker inte den är tillräckligt tjock så jag har en filt under, ca 150x100 cm stor. Nu är det knappt lönt att ha den eftersom han numera kryper/ krälar över hela golvet.
Våra katter undviker oftast Lilleman, speciellt honan, och jag har lärt dem att inte gå på mattan så den blir inte nersmutsad av deras tassar (de är ute ibland). De får inte vara i våra sovrum heller. När vi sitter i soffan kommer gärna hanen och Lilleman har fått tag i honom ordentligt ett par ggr men han är så snäll och gör aldrig något. Jag brukar hinna ta loss hans järngrepp men ibland får han en pälstuss i handen.
Sitter hemma nu och bara tar det lugnt efter kvällens pulshöjare. Vi var på fest innan och tyckte dottern kliade sig onormalt mycket i ena örat så jag kollade och upptäckte levrat blod. Ringde 1177 som tyckte vi skulle avvakta till imorgon om inte hennes tillstånd försämrades. Förmodligen sprucken trumhinna. Men jisses vad stirrig jag blev där ett tag.
Ja, hålla sig på mattan är inget som intresserar Knoddrick...
Här har det ryckts tussar oxå. Honan håller sig borta nu när Knoddrick kommit in i gällskrikfas igen (förutom när hon ska sova för natten) och hanen har börjat flytta på sig lite snabbare, men sover gärna med oss (vilket han gärna får, eftersom han inte lägger sig "fel"). Han flyr när det gör ont. Hon fajtas.
Hu! Läskigt med trumhinnan!