supersonic
Trådstartare
Knoddrick väger upp sina 67 cm med 6910 gram (i måndags), 15,5 veckor gammal.
De följs verkligen åt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knoddrick väger upp sina 67 cm med 6910 gram (i måndags), 15,5 veckor gammal.
Tack för tips! När jag hade "permission" (dvs sambon var på sjukhuset) så gick jag och köpte en anteckningsbok, så nu kan jag skriva ner klockslag och händelse. Blir även lättare att återge vad som händer för sambon.Tänker på er och hoppas på bättring.
Har du ork/möjlighet att skriva små anteckningar? Behöver ju bara vara nåt ord åt gången. T ex "11.40 löst". Eller bara tiden? Så behöver du inte ha allt i huvet.
Lite bakslag idag sonden kopplades bort igår och han fick börja äta från flaska, men allt bara rann rakt igenom och ut i blöjan + omgivning. Så nu är det sond och dropp som gäller igen.
De har även hittat blåsljud på hans hjärta
Tack för tips! När jag hade "permission" (dvs sambon var på sjukhuset) så gick jag och köpte en anteckningsbok, så nu kan jag skriva ner klockslag och händelse. Blir även lättare att återge vad som händer för sambon.
heartLite bakslag idag sonden kopplades bort igår och han fick börja äta från flaska, men allt bara rann rakt igenom och ut i blöjan + omgivning. Så nu är det sond och dropp som gäller igen.
Tack för tips! När jag hade "permission" (dvs sambon var på sjukhuset) så gick jag och köpte en anteckningsbok, så nu kan jag skriva ner klockslag och händelse. Blir även lättare att återge vad som händer för sambon.
Lite bakslag idag sonden kopplades bort igår och han fick börja äta från flaska, men allt bara rann rakt igenom och ut i blöjan + omgivning. Så nu är det sond och dropp som gäller igen.
Ja!De följs verkligen åt
Märker skillnad på magens välmående direkt (dagen efter). Huden reagerar lite långsammare. Men helt bra när jag nollat tog några veckor för huden.Ni som kört mjölkfritt (visst va ni några stycken? )
Om ni märkt nån skillnad på de små, hur lång tid har det tagit på ett ungefär?
Men då...Lite bakslag idag sonden kopplades bort igår och han fick börja äta från flaska, men allt bara rann rakt igenom och ut i blöjan + omgivning. Så nu är det sond och dropp som gäller igen.
Är det ett allvarligt blåsljud?
En mamma i min föräldragrupp från stora barnet fick veta att hennes barn hade blåsljud men det var så litet så det skulle växa igen av sig själv tydligen.
❤
Vad innebär blåsljudet?
Kram! snart vänder det.Det går helt åt fel håll här min lilla lilla plutt
Jag vet tyvärr inte mer än det finns där. Det kan bero på att han är sjuk. När han är frisk från rotaviruset så ska hjärtat ultraljudas för att se hur det ser ut.
Det går helt åt fel håll här min lilla lilla plutt
Jag vet tyvärr inte mer än det finns där. Det kan bero på att han är sjuk. När han är frisk från rotaviruset så ska hjärtat ultraljudas för att se hur det ser ut.
Lite fundersam över Gs ätande nu när jag jobbar. Jag ammar 5:30. Sedan vill han inte äta före 11 tiden (en dl burkmat) och med tur lite ersättning runt 14. Utpumpad mjölk ratar han. Ammar 2-3 gånger mellan 16-19 och några gånger nattetid. Detta är sonen som ätit varannan timme dygnet runt.
Borde man försöka få i mera vätska? Dricka vatten ut glas är jättekul. Dock har vi bara gett en mun full,smakportion på vatten
Knoddrick får ibland vatten i flaskan, t ex när hon är extra rosslig eller verkar irriterad i halsen. Hon dricker gärna vatten, men inte så mycket åt gången.Lite fundersam över Gs ätande nu när jag jobbar. Jag ammar 5:30. Sedan vill han inte äta före 11 tiden (en dl burkmat) och med tur lite ersättning runt 14. Utpumpad mjölk ratar han. Ammar 2-3 gånger mellan 16-19 och några gånger nattetid. Detta är sonen som ätit varannan timme dygnet runt.
Borde man försöka få i mera vätska? Dricka vatten ut glas är jättekul. Dock har vi bara gett en mun full,smakportion på vatten