Jo, men då däckar det mig fullständigt istället
Så hellre illamående och med, än sovandes
Även den med koffein? Det finns ju fler sorters antiemetika än de receptfria
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men då däckar det mig fullständigt istället
Så hellre illamående och med, än sovandes
Även den med koffein? Det finns ju fler sorters antiemetika än de receptfria
Har lergigan comp om det va den du tänkte på? Får sånna hjärtklappningar av den, men visst den håller mig lite piggare
De fick jag. Tycker de hjälper lite olika från dag till dag, vissa morgnar kan jag inte äta frukost för det står mig upp i halsen medan andra dagar märker jag inget alls. Ibland måste jag ta maxdos men oftast räcker det med en när jag stiger upp. Längtar efter v 12 men det är ett par veckor kvar... Förra graviditeten avtog illamåendet inte förrän v 14 men då mådde jag inte alls lika dåligt.
Nästa vecka är det dags för blodprov och veckan därpå UL. Så får vi se vad kubtestet säger. En kollega tog mitt blodtryck i veckan, det var visst 99/65. En annan kollega som också är gravid men ligger ett par veckor före mig hade 85/55. Haha att vi ens står upp är ju ett under
Hade ett hb på 132 när jag var inne (trots att jag spytt hejvilt i en veckas tid) och blev lite överraskad. Låg på stadiga 120 hela förra graviditeten.
Hej!
Jag ska nog vara med i denna tråden
Plussade förra veckan så tidigt än..
Bf är 22 feb.
Tycker också den hjälper olika, ibland mår jag mer illa av den men det har väl med att göra om jag ätit ordentligt eller inte. Ibland är det svårt att äta dock
Oj vilket bra hb! Jag låg på 116 och borde väl egentligen äta lite mer järnberikad mat. Försöker köpa jordgubbar men med tanke på att det enligt en artikel på fb va 51 olika bekämpningsmedel i så blev jag väldigt osugen!
Tycker också den hjälper olika, ibland mår jag mer illa av den men det har väl med att göra om jag ätit ordentligt eller inte. Ibland är det svårt att äta dock
Oj vilket bra hb! Jag låg på 116 och borde väl egentligen äta lite mer järnberikad mat. Försöker köpa jordgubbar men med tanke på att det enligt en artikel på fb va 51 olika bekämpningsmedel i så blev jag väldigt osugen!
116 är väl inte helt åt skogen. Klämde i mig en massa messmör förra gången, rikt på protein, järn och kalcium.
Velar om KUB. Kan inte bestämma mig. Borde ringa BM, egentligen, men har ingen mental ork till det.
Dessutom såg jag att ett jobb jag sökt andra gånger nu igen är ute på annons. Fan.
Som jag förstår det är det samma sak som kub, men man utesluter fostervattenprovet och genomför testet bara genom att ta blodprov på mamman. Därmed försvinner risken för missfall efter fostervattensprovet.Någon som vet vad NIPT test är?
Är det nåt nytt?
Vad är skillnaden på det och KUB?
Som jag förstår det är det samma sak som kub, men man utesluter fostervattenprovet och genomför testet bara genom att ta blodprov på mamman. Därmed försvinner risken för missfall efter fostervattensprovet.
Vi gjorde kub.
Är inte 35 men då det inte erbjuds i Södermanland så fick vi göra det kostnadsfritt ändå i Södertälje (Sthlm)
Aha tack!
Oj googlade o det var myyycket dyrare än kub....
Okej så man kan alltså få det gratis fastän man är under 35? Hur bär man sig åt då?
I KUB ingår inte fostervattenprov (det kan dock tas om KUB visar att risken är hög), det är ultraljud och blodprov. Dock får man bara en sannolikhet och alltså inte ett säkert svar.Som jag förstår det är det samma sak som kub, men man utesluter fostervattenprovet och genomför testet bara genom att ta blodprov på mamman. Därmed försvinner risken för missfall efter fostervattensprovet.
Vi gjorde kub.
Är inte 35 men då det inte erbjuds i Södermanland så fick vi göra det kostnadsfritt ändå i Södertälje (Sthlm)
Någon som vet vad NIPT test är?
Är det nåt nytt?
Vad är skillnaden på det och KUB?