Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inskrivning hos BM idag. Kändes bra hon var trevlig och lagom lättsam och duktig på att tala till oss båda.
Imorgon börjar v 9.
Har redan berättat för alla våra närmsta Hur gjorde ni med det?
Inskrivning hos BM idag. Kändes bra hon var trevlig och lagom lättsam och duktig på att tala till oss båda.
Imorgon börjar v 9.
Måste få gnälla lite över min frustration över magens form.
Har snart gått klart vecka 15 och nu har hela magen börjat bukta utåt. Normalläget på mig är inåtbuktande. Trodde i min enfald att tarmarna skulle tryckas ihop lite och så börjar det puta nertill bara, men det blev icke så.
Så mina sköna jeans som jag hade tänkt knuffa lite nedåt för att rymma en putande gravidmage kommer nog inte fungera som jag tänkt.
Då jag fortfarande mår illa av och till så tål jag inte tryck på magen = jeansen måste numera vara helt öppna. Hårsnoddstricket fungerar inte längre.
Så nu sitter jag bakåtlutad med makens gamla armélångkalsonger uppdragna till bröstkorgen (mmm, varmt med inga punktryck) och så ett par haremsbyxor på dem. Hemmagjorda gravidbyxor för svalare väder, då vi bara har 14 grader just nu.
Dock måste jag ta en jacka över, annars kan det bli svårt att bortförklara min form. Känns som de flesta av mina gravidkilon har satt sig på magen och resten på brösten.
Längtar till RUL om 3 veckor så vi kan börja förklara för utomstående varför jag somnar stående, ser på all mat som om den vore vidrig och rapar så skt mycket.
Tack för tipset!Hoppar in från sommartråden, HM har ett gäng shyssta brallor med lös passform och breeed resår vid magen som jag nu lever i vecka 34. Blir inte speciellt varmt, trots att det är varmt ute
Så jobbigt att hon inte litar på dig. Skitsvårt det där med viktförändring, speciellt när det kommer till graviditet och kroppen verkar kunna göra lite vad den vill.Själv brottas jag med -5 kg på vågen sen inskrivning. Jag ligger alltså på en vikt jag inte legat på sen jag träffade mitt ex för ungefär åtta år sen. Min bm verkar dessutom inte alls lita på mig när jag säger att jag äter två varma mål om dagen, pluss frukt, extra smörgåsar med extra ost på samt en rejäl frukost därför vägs jag en gång i veckan. Jag hoppas det är sista vägningen i morgon.
Har aldrig haft ett osunt förhållande till mat och vikt som tur är annars hade jag väl blivit knäckt av allt vägande.
Så jobbigt att hon inte litar på dig. Skitsvårt det där med viktförändring, speciellt när det kommer till graviditet och kroppen verkar kunna göra lite vad den vill.
Hoppas du slipper ha sånt intensivt vägningsschema från och med imorgon.
Imorgon börjar v 9.
Själv brottas jag med -5 kg på vågen sen inskrivning. Jag ligger alltså på en vikt jag inte legat på sen jag träffade mitt ex för ungefär åtta år sen. Min bm verkar dessutom inte alls lita på mig när jag säger att jag äter två varma mål om dagen, pluss frukt, extra smörgåsar med extra ost på samt en rejäl frukost därför vägs jag en gång i veckan. Jag hoppas det är sista vägningen i morgon.
Har aldrig haft ett osunt förhållande till mat och vikt som tur är annars hade jag väl blivit knäckt av allt vägande.
Blöder en del så får väl se om det kanske är ett väldigt kort gästspel från mig här i tråden... eller om den behagar stanna kvar där inne.
Idag spydde jag för första gången. I bilen. På E20. I full morgontrafik.
Lite lätt panik i några sekunder.
Hoppas jag inte vinglade för mycket.
Förlåt men jag fnissade lite
Jag vet att det inte är ett dugg kul. Förra gången hade jag tagit på mig utsläppet på julafton, åt ingen frukost (korkat) och var såklart tvungen att stanna bilen för att springa ut och spy. Tack och lov för noll trafik
Men..grattis och hoppas det går vägenBlöder en del så får väl se om det kanske är ett väldigt kort gästspel från mig här i tråden... eller om den behagar stanna kvar där inne.
TackMen..grattis och hoppas det går vägen