Vinterföräldrar 2016/17

Måste få gnälla lite över min frustration över magens form.
Har snart gått klart vecka 15 och nu har hela magen börjat bukta utåt. Normalläget på mig är inåtbuktande. Trodde i min enfald att tarmarna skulle tryckas ihop lite och så börjar det puta nertill bara, men det blev icke så.
Så mina sköna jeans som jag hade tänkt knuffa lite nedåt för att rymma en putande gravidmage kommer nog inte fungera som jag tänkt.
Då jag fortfarande mår illa av och till så tål jag inte tryck på magen = jeansen måste numera vara helt öppna. Hårsnoddstricket fungerar inte längre. :(

Så nu sitter jag bakåtlutad med makens gamla armélångkalsonger uppdragna till bröstkorgen (mmm, varmt med inga punktryck) och så ett par haremsbyxor på dem. Hemmagjorda gravidbyxor för svalare väder, då vi bara har 14 grader just nu. :D
Dock måste jag ta en jacka över, annars kan det bli svårt att bortförklara min form. Känns som de flesta av mina gravidkilon har satt sig på magen och resten på brösten.

Längtar till RUL om 3 veckor så vi kan börja förklara för utomstående varför jag somnar stående, ser på all mat som om den vore vidrig och rapar så :devil:skt mycket.

Inskrivning hos BM idag. Kändes bra hon var trevlig och lagom lättsam och duktig på att tala till oss båda. :)
Imorgon börjar v 9.
Har redan berättat för alla våra närmsta :) Hur gjorde ni med det?

Vi berättade för dem en och en ansikte mot ansikte förutom makens ena syskon som bor längre bort.
Har sagt till alla att hålla det för sig själva och att vi berättar för omvärlden när vi varit på RUL och sett att allt ser bra ut.

Inskrivning hos BM idag. Kändes bra hon var trevlig och lagom lättsam och duktig på att tala till oss båda. :)
Imorgon börjar v 9.

Jag har inte funderar på hur jag ska berätta men skulle vilja göra KUB innan i alla fall, men inte säkert det går att hålla hemligt så länge!

Måste få gnälla lite över min frustration över magens form.
Har snart gått klart vecka 15 och nu har hela magen börjat bukta utåt. Normalläget på mig är inåtbuktande. Trodde i min enfald att tarmarna skulle tryckas ihop lite och så börjar det puta nertill bara, men det blev icke så.
Så mina sköna jeans som jag hade tänkt knuffa lite nedåt för att rymma en putande gravidmage kommer nog inte fungera som jag tänkt.
Då jag fortfarande mår illa av och till så tål jag inte tryck på magen = jeansen måste numera vara helt öppna. Hårsnoddstricket fungerar inte längre. :(

Så nu sitter jag bakåtlutad med makens gamla armélångkalsonger uppdragna till bröstkorgen (mmm, varmt med inga punktryck) och så ett par haremsbyxor på dem. Hemmagjorda gravidbyxor för svalare väder, då vi bara har 14 grader just nu. :D
Dock måste jag ta en jacka över, annars kan det bli svårt att bortförklara min form. Känns som de flesta av mina gravidkilon har satt sig på magen och resten på brösten.

Längtar till RUL om 3 veckor så vi kan börja förklara för utomstående varför jag somnar stående, ser på all mat som om den vore vidrig och rapar så :devil:skt mycket.

Hoppar in från sommartråden, HM har ett gäng shyssta brallor med lös passform och breeed resår vid magen som jag nu lever i vecka 34. Blir inte speciellt varmt, trots att det är varmt ute :)

Hoppar in från sommartråden, HM har ett gäng shyssta brallor med lös passform och breeed resår vid magen som jag nu lever i vecka 34. Blir inte speciellt varmt, trots att det är varmt ute :)
Tack för tipset!
Jag lyckades faktiskt hitta knälånga jeans som sitter mycket bättre på magen än mina långa för nån vecka sen, men bred resår lät nice! Bra också med något svalare när sommaren väl kommit igång.

Själv brottas jag med -5 kg på vågen sen inskrivning. Jag ligger alltså på en vikt jag inte legat på sen jag träffade mitt ex för ungefär åtta år sen. Min bm verkar dessutom inte alls lita på mig när jag säger att jag äter två varma mål om dagen, pluss frukt, extra smörgåsar med extra ost på samt en rejäl frukost därför vägs jag en gång i veckan. Jag hoppas det är sista vägningen i morgon.

Har aldrig haft ett osunt förhållande till mat och vikt som tur är annars hade jag väl blivit knäckt av allt vägande.

Själv brottas jag med -5 kg på vågen sen inskrivning. Jag ligger alltså på en vikt jag inte legat på sen jag träffade mitt ex för ungefär åtta år sen. Min bm verkar dessutom inte alls lita på mig när jag säger att jag äter två varma mål om dagen, pluss frukt, extra smörgåsar med extra ost på samt en rejäl frukost därför vägs jag en gång i veckan. Jag hoppas det är sista vägningen i morgon.

Har aldrig haft ett osunt förhållande till mat och vikt som tur är annars hade jag väl blivit knäckt av allt vägande.
Så jobbigt att hon inte litar på dig. :( Skitsvårt det där med viktförändring, speciellt när det kommer till graviditet och kroppen verkar kunna göra lite vad den vill.
Hoppas du slipper ha sånt intensivt vägningsschema från och med imorgon.

Så jobbigt att hon inte litar på dig. :( Skitsvårt det där med viktförändring, speciellt när det kommer till graviditet och kroppen verkar kunna göra lite vad den vill.
Hoppas du slipper ha sånt intensivt vägningsschema från och med imorgon.

Ja det är lite påfrestande med allt vägande. Hon frågade min sambo om jag äter så mycket som jag tror att jag gör. Han vet hur mycket jag gillar mat och hur dåligt jag mådde av att inte kunna äta när mitt illamående var som värst. Men nu äter jag som en häst och ändå visade vågen -1 förra veckan.

Magen växer i alla fall som den ska. Jobbigt att ha jeans så jag bor just nu i mjukisbyxor eller leggings.

Imorgon börjar v 9.

Förra gången kunde vi inte hålla oss så då berättade vi genom att jag målade porslinsmuggar med "världens bästa mormor" etc på, i vecka 6. Berättade för alla andra i v12 med ett inlägg på fb. Den här gången avvaktar vi lite eftersom vi blev så överrumplade med att det gick på en gång så vi diskuterade länge om vi skulle behålla eller inte. Beslöt att vi behåller men väntar till KUB är gjort innan någon får veta. På jobbet vet de men jag hade ändå inte kunnat dölja något eftersom jag mått så dåligt.

Usch så jobbigt! Har kämpat hela livet med min vikt (har supersvårt att gå upp i vikt) och har fått höra både det ena och det andra under alla år. Förra graviditeten gick det nästan 6 månader innan jag började gå upp ordentligt, slutade på +12 kg. Vid inskrivningen den här graviditeten låg jag på -1 kg men jag spydde också typ halva dagen. Fick utskrivet piller mot illamående så nu kan jag åtminstone behålla maten.

Ni som väntar andra barnet, märker ni att magen växer snabbare den här gången? Hade typ ingen mage förrän i femte månaden men nu (v9) är den typ lika stor. Ligger kanske högre den här gången, förra gången var moderkakan fäst mot ryggen och långt ner.
Rotade t o m fram mina gravidjeans imorse, de behövde jag inte förrän i v 20 - nånting sist.

@supersonic upplever väl inte magen som så mycket större än sist ändå. Kanske att den nu i v 16 är lika som den var i v 18 sist eller nåt. Skillnaden är att jag är större nu än jag var då. Har inte behövt tänka på gravidkläder än, funkar med hårsnodd än :D

Men jag behöver knappast oroa mig, kommer alldeles säkert komma ikapp med buller och bång inom en snar framtid med sådär +25 kg och allt annat som jag skrev om i mitt förra inlägg :angel:

Blöder en del så får väl se om det kanske är ett väldigt kort gästspel från mig här i tråden... eller om den behagar stanna kvar där inne.

Idag spydde jag för första gången. I bilen. På E20. I full morgontrafik.

:crazy:

Lite lätt panik i några sekunder.
Hoppas jag inte vinglade för mycket.

Idag spydde jag för första gången. I bilen. På E20. I full morgontrafik.

:crazy:

Lite lätt panik i några sekunder.
Hoppas jag inte vinglade för mycket.

Förlåt men jag fnissade lite :o
Jag vet att det inte är ett dugg kul. Förra gången hade jag tagit på mig utsläppet på julafton, åt ingen frukost (korkat) och var såklart tvungen att stanna bilen för att springa ut och spy. Tack och lov för noll trafik :D

Förlåt men jag fnissade lite :o
Jag vet att det inte är ett dugg kul. Förra gången hade jag tagit på mig utsläppet på julafton, åt ingen frukost (korkat) och var såklart tvungen att stanna bilen för att springa ut och spy. Tack och lov för noll trafik :D

Fnissa på du. Kommer jag säkert kunna göra, sen. Just nu är jag bara äcklad. Har varit hela dagen. För första gången på 10 veckor hade jag sug efter skräpmat idag, men inte hjälpte det heller.
Hoppas natten på jobbet går bra. Noll motivation och lust.

hoppas den stannar kvar ❤️

Kl

Själv har jag precis fått reda på att jag har Gbs i urinen. Efter mycket googlande där det står om : dödsfall, missfall, CP-skador, för tidig födsel osv så har jag nu gråtandes krupit ner i soffan.

Varför googlar man? Samtidigt är det väl bra att veta då jag kommer få antibiotika under förlossningen + stanna minst 48h på bb för att hålla koll på bebisen men varför ska allt drabba mig? (Jag vet, allt drabbar inte mig men just nu känns de så)

Här är det rutin att kolla Gbs men tycker ni ska stå på er angående detta test. Var 3:e kvinna bär på detta i underlivet och det kan ställa till problem vid - för tidig födsel, vattenavgång i mer än 18h samt om kvinnan har feber under förlossningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30