Vinterföräldrar 2016/17

När man fått ett friskt barn så tar man liksom för givet att nästa också ska gå smärtfritt och enkelt.

Tji fick vi, missfall nr 2 - check!

Ser liksom inget ljus längre. Känner mig gravid som tusan man de börjar exakt likadant nu som sist. Lite blod på pappret. Jag ger upp, jag orkar inte mer. Nu skiter jag i detta...

:heart

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
7/12 - cute_beast, första barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84
, första barnet

Var på tidigt VUL idag och såg hjärtat <3 Jag vet att inget är säkert ännu men jag tänker vara lycklig.

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84
, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet

När man fått ett friskt barn så tar man liksom för givet att nästa också ska gå smärtfritt och enkelt.

Tji fick vi, missfall nr 2 - check!

Ser liksom inget ljus längre. Känner mig gravid som tusan man de börjar exakt likadant nu som sist. Lite blod på pappret. Jag ger upp, jag orkar inte mer. Nu skiter jag i detta...

Beklagar :(

Var på tidigt VUL idag och fick tiden justerat något. Var inte helt lätt att se men hjärtat pickade på iaf!

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:

18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84
, första barnet

Kan man be om ett tidigt VUL med hänvisning till Pergotime-behandling någon cykel innan befruktning? Jag menar, tänk om det inte bara var ett ägg som lossnade, när det nu äntligen blev ägglossning...

Kan man be om ett tidigt VUL med hänvisning till Pergotime-behandling någon cykel innan befruktning? Jag menar, tänk om det inte bara var ett ägg som lossnade, när det nu äntligen blev ägglossning...

Hoppar in lite. Hade jag vart du hade jag ställt frågan iallafall.

Orkar uppdatera lite: blödningen stannade upp nästan direkt. Känner mig fortfarande gravid men vågar inte hopppas för mycket. Läkarbesök och ultraljud på måndag.

Orkar uppdatera lite: blödningen stannade upp nästan direkt. Känner mig fortfarande gravid men vågar inte hopppas för mycket. Läkarbesök och ultraljud på måndag.

Håller verkligen tummarna! Jag hade en färsk blödning i v 8, nästan på dagen samma tid som jag fått två missfall tidigare. Kom till vul och fick se två pickande hjärtan, nu ligger de två och sover på min mage. Förstår att helgen blir lång, men jag ska tänka på er!

Det borde du väl kunna få? Om inte kanske det går att boka privat? Det gjorde jag och betalade bara landstingstaxa eftersom de var anslutna. Måste bara säga att jag är så glad för er skull, har hållt tummarna för er i den andra tråden så länge. :)

Det borde du väl kunna få? Om inte kanske det går att boka privat? Det gjorde jag och betalade bara landstingstaxa eftersom de var anslutna. Måste bara säga att jag är så glad för er skull, har hållt tummarna för er i den andra tråden så länge. :)

Tack!
Vore skönt om BM (landstinget) fattar min oro, men jag får väl göra ett försök hos Prun (privat gynekolog) om BM inte tänker som jag.
Vi har annars inskrivning i början av juli.

Hoppar in lite. Hade jag vart du hade jag ställt frågan iallafall.

Ja, ska göra det. På måndag. Just nu är jag på festival och det är ju inte tyst här en enda sekund. Känns inte så kul att försöka ringa då.

Kan för övrigt meddela att festival + gravid + förkyld är ingen bra kombo att satsa på... Det är tur att jag har husbilen att smita till när folk är för dryga, magen för spänd, huvet för snorigt eller solen för varm.

Illamåendet bara eskalerade så jag har fått tabletter utskrivna som ska lindra. Tar dem en halvtimme innan jag stiger upp och *peppar peppar* så har jag kunnat äta lite frukost och fått behålla det nu i två dagar! Funkar inte de här pillerna finns det andra, skönt det. Vet en som låg inlagd på sjukhus med dropp nästan hela graviditeten eftersom hon inte fick behålla något alls. Det har jag i bakhuvudet hela tiden...

Lägger till mig på listan också.

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:

18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84
, första barnet
Februari:
10/2 - megin
, första barnet

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar