Vinterföräldrar 2016/17

Nu vågar jag också hoppa in i tråden!
Har just gått klart vecka 12, så borde vara på...13+0?
Mitt kraftiga illamående som jag haft från dagen jag plussade har så sakta dämpats under den här veckan vilket känns bra. Vad jag klarar av att äta, den lilla mängden mat jag får i mig i taget och mycket av tröttheten består dock.

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
7/12 - cute_beast, första barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
19/1 - *gotlandsrusset*

Februari:
1/2 Adnoel,
andra barnet

Nu vågar jag också hoppa in i tråden!
Har just gått klart vecka 12, så borde vara på...13+0?
Mitt kraftiga illamående som jag haft från dagen jag plussade har så sakta dämpats under den här veckan vilket känns bra. Vad jag klarar av att äta, den lilla mängden mat jag får i mig i taget och mycket av tröttheten består dock.

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
19/1 - *gotlandsrusset* andra barnet, tredje grav. Har en son född dec -13.

Februari:
1/2 Adnoel,
andra barnet

Välkommen :D

Åksjuketabletter utan koffein resulterade i att jag sov i nästan två dygn så jag har gett upp allt vad tabletter heter nu och tänker härda ut. Gick in i vecka tolv idag så förhoppningsvis mår jag snart mycket bättre.

Åh där började illamåendet... Hade glömt v hur obehagligt det är.

Hrm... Känner också igen det där...
Börjat må lite småilla nu, mest när jag åker bil men också strax innan jag blir hungrig. Hade verkligen hoppats att få slippa det!

Här drar det i ljumskar som bara den och molar i ryggslutet. Det känner jag inte igen alls från förra gången.

Stort grattis till dig @malumbub ! Följde tråden vi som vill bli gravida ett tag i fjol (var först tänkt att vi skulle försöka med barn nr 2 då men så bytte jag jobb och så la vi planerna lite till sidan) och läste om bla din kamp för att bli gravid. Hoppas det går vägen!

Får tyvärr stryka mig listan.. Lycka till ni andra och hoppas att vi snart får testa igen!

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*

Får tyvärr stryka mig listan.. Lycka till ni andra och hoppas att vi snart får testa igen!

December:
3/12 - Karolajna
, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
15/1 - supersonic
, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*

Så tråkigt. Håller tummarna att det går vägen nästa gång. Kramar till dig! :heart

Jag blev så glad i helgen när brösten gjorde ont och bröstvårtorna såg enorma ut -äntligen ett graviditetstecken! Men idag är dom helt normala igen och jag är tillbaka till att må hur bra som hellst... Jag skulle ju inte vilja ha det som ni som mår jätteilla, men pricken slulle ju kunna få ge sig lite till känna iaf...

Har vetat i 2,5 veckor men det känns som en evighet... Är alltså bara i vecka 7. Får ett tidigt vul i nästa vecka och är supernervös inför det. Hoppas vi ser ett hjärta på vår älskling då!

Har vetat i 2,5 veckor men det känns som en evighet... Är alltså bara i vecka 7. Får ett tidigt vul i nästa vecka och är supernervös inför det. Hoppas vi ser ett hjärta på vår älskling då!
Spännande med tidigt VUL, hoppas allt går bra!

Jag har ganska ofta molvärk samt stickande och dragande, några gånger per dag faktiskt. Känns som en trevlig påminnelse om att något händer, samtidigt blir jag lite nojig då "de flesta" inte verkar ha det.

Mina bröst var helt opåverkade till ungefär vecka 9 var klar, sen dess har de varierat mellan: extremt välfyllda ballonger, lite mer avslappnade men ömma, inga ömma bröst men extremt ömma bröstvårtor och bara större än innan graviditeten.
Är ganska säker på att de har växt lite, men max ½ storlek än så länge. Hoppas jag får behålla ganska små bröst, tycker de har så bekväm storlek.

Tycker fortfarande att det känns som en halv evighet till UL, blir ju inte förrän i Juli för mig. :crazy:

Jag har konstant ont i tuttarna och nästan konstant ont i nedre magen...och mår illa (men spyr ännu inte) om jag är för långsam med att äta, äter fel mat eller sover för lite. Kommer bli väldigt svårt att klara av jobbets långa pass om det här fortsätter.
Jag har svårare att kliva upp ur låga bilar, jag får mer ont om jag t ex springer eller hoppar och det hugger, nyper och drar lite då och då, oavsett vad jag gör. Det tryckande ont-bältet i ryggen har dock släppt en hel del.

Jag är glad så länge jag inte spyr, men det här ofta förekommande illamåendet påverkar både ork, humör och tålamod, som jag behöver mycket av på mitt jobb med ungdomar.

Mitt planerade vul blev inte av idag. Detta pga trasig maskin på mvc. Inte kunde läkaren ta upp telefonen och ringa till mig så jag slapp åka dit i onödan heller så blev på uruselt humör när jag kom dit. :(

Nytt vul inom 2 veckor.

Illamåendet har blivit tusen gånger värre och är riktigt dålig fram till lunch. Sen går de lite bättre. Har även ont i ljumskar å de drar mest hela tiden i livmodern. Skönt dock då det inte gjorde det när jag fick missfall.

Mitt planerade vul blev inte av idag. Detta pga trasig maskin på mvc. Inte kunde läkaren ta upp telefonen och ringa till mig så jag slapp åka dit i onödan heller så blev på uruselt humör när jag kom dit. :(

Nytt vul inom 2 veckor.

Illamåendet har blivit tusen gånger värre och är riktigt dålig fram till lunch. Sen går de lite bättre. Har även ont i ljumskar å de drar mest hela tiden i livmodern. Skönt dock då det inte gjorde det när jag fick missfall.
Typiskt, 2 veckor är en evighet när man väntar, kan tänka mig att det bara är bittert när du inte fick göra det igår... Dock sa min BM att om man ser hjärta i vecka 10 kan man jämföra det med den gamla gränsen 12 veckor -om man ska försöka få in nåt positivt (och du är väl i vecka 10 om två veckor?!)

För 3 år sedan vid den här tiden skapade jag en vintertråd. Sen dess har jag tänkt: nästa blkr ett vår/sommarbarn men tji fick jag. Ödet ville annorlunda (förhoppningsvis)

Så, med en enorm skopa tur kanske denna lille krabat (garanterat en pojk) vill stanna kvar i magen och är välkommen ut :

Beräknad födsel
Januari:
19/1 - *gotlandsrusset*

Kan någon snäll moderator ändra till trådens namn till vinterföräldrar :laugh:

Minns dig från Vinterföräldrar 2013 :) Visst fick du BF i Januari den gången också?
Håller tummar och tår att det går vägen denna gång

:D:D
Och ifall nån mer än jag haft det här sjukt konstiga symptomet att jag typ kräks av mitt eget hår? :laugh: Alltså om jag hittar ett hårstrå t ex på soffan, så får jag på riktigt rysningar och väldigt nära till kväljningar! Går liiite bättre om det är nån annans hår. Korta hårstrån typ sambons eller sonens är inga problem.
Kontentan av detta är att mitt hår konstant är ett råttbo, då jag inte vill ta i det!
Hade lika förra graviditeten fast inte såhär illa och inte såhär länge :D
Det enda som funkar är när det ska tvättas. Men aldrig annars, det är vidrigt :wtf:

Hoppar in från sommartråden 2015 och säger att: ja... Krätktes som en gris av mitt hår när jag var gravid :wtf:
Spydde iof som en gris hela graviditet av typ allt. Men just håret... Uhh..
Du är inte ensam :D
Resultatet för mig blev att jag klippte av mitt hår, hade långt hår nedan för skulderbladen. Det blev kort i höjd med käken :D
Kräktes så mycket så hade det jämt uppsatt, men ville inte borsta det för då kräktes jag ännu mer = Råttbo..

@Rosen-Knoppen
Alltså :rofl: det är så vidrigt! Gör inte heller saken bättre att jag fäller värre än nånsin = hår ÖVERALLT!
Men jag vill inte klippa av mig håret då jag verkligen inte alls har ansiktsformen för att fixa en kort frisyr :D funderar dock starkt på att klippa ur det rejält och färga det mörkt isf för det blekblonda jag har dragit på mig nu som jag ändå aldrig orkar hålla efter utväxten på :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar