Vinterföräldrar 2016/17

Jag inser redan nu att jag kommer gnälla mig igenom denna graviditet. :(

En såndär jobbig gravid person som bara tjatar om hur otroligt jobbigt allt är, har verkligen lust att gräva ner mig just nu!

Här gör man det i vecka 18, men jag får tidigt pga IVF

Sen får man nog tidigare om man gör KUB-test. Typ vid vecka 13

Norrbotten: RUL vecka 18-20 och enligt mitt schema jag fick av BM börjar de lyssna efter hjärtljud i vecka 20.

Och jag beställde tid för RUL igår, så skönt att få ett datum! :banana:

Jag minns inte alls när man lyssnade första gången, men fick ett UL i v 13 eftersom jag gjorde KUBtest.

Mår så in i h-e illa. Slog på i måndags, då fick jag också veta att en kollega är gravid (med tvillingar!). Hon och hennes man har ett barn sen innan men det är lite äldre så dessa två blir sladdisar. Berättade om min graviditet två dagar senare så vi ska ha med två veckors mellanrum :) Hon mår betydligt bättre än jag, morgonen börjar typ med en spykaskad. Fortsätter sen må illa hela fm. Kom ihåg att jag åt gurka förra gången jag mådde illa och köpte en massa gurkor och så är jag jämt sugen på Coca Cola (det var jag förra graviditeten också) så jag köpte lite av det också. Och illamåendet försvann! Så imorse när jag steg upp tog jag en Coca, frukosten kommer ändå bara upp, och nu mår jag inte ens dåligt! Snacka om mirakelkur! Så här sitter jag och knaprar i mig gurka och dricker Coca :D

Jag minns inte alls när man lyssnade första gången, men fick ett UL i v 13 eftersom jag gjorde KUBtest.

Mår så in i h-e illa. Slog på i måndags, då fick jag också veta att en kollega är gravid (med tvillingar!). Hon och hennes man har ett barn sen innan men det är lite äldre så dessa två blir sladdisar. Berättade om min graviditet två dagar senare så vi ska ha med två veckors mellanrum :) Hon mår betydligt bättre än jag, morgonen börjar typ med en spykaskad. Fortsätter sen må illa hela fm. Kom ihåg att jag åt gurka förra gången jag mådde illa och köpte en massa gurkor och så är jag jämt sugen på Coca Cola (det var jag förra graviditeten också) så jag köpte lite av det också. Och illamåendet försvann! Så imorse när jag steg upp tog jag en Coca, frukosten kommer ändå bara upp, och nu mår jag inte ens dåligt! Snacka om mirakelkur! Så här sitter jag och knaprar i mig gurka och dricker Coca :D

Och jag kunde inte dricka Coca, kändes som att jag drack socker. Men annan läsk kunde jag dricka :D

Jag kan lägga till mig i listan som gnällig gravid. Det är dessutom 50 grader varmt (känns det som) och matlust en är nere på noll. Svimmade ett par gånger i morse på grund av att jag slarvade med att äta så fort jag gick upp.

Nej jag trivs inte alls med värme och att vara gravid i värmen med allt vad en graviditet innebär är inte heller min grej.

Jag kan lägga till mig i listan som gnällig gravid. Det är dessutom 50 grader varmt (känns det som) och matlust en är nere på noll. Svimmade ett par gånger i morse på grund av att jag slarvade med att äta så fort jag gick upp.

Nej jag trivs inte alls med värme och att vara gravid i värmen med allt vad en graviditet innebär är inte heller min grej.
Skönt att de finns fler än jag som "gnäller".

Kommer inte ens ur sängen längre. Detta va absolut inte vad jag räknat med och sonen blir lidande.

Usch värmen har inte varit att leka med! Imorrn ska alla hästar på bete 2 mil bort. Min transport kommer rulla några vändor. Utöver detta så spydde jag igår (2 ggr :yuck:), kul att börja kräkas när man nästan nått v 15, not. Nu mår jag ännu mer illa än jag gjorde innan. Barnmorskorna försöker hålla modet uppe och säger att det kommer gå ööööver och själv känner man hur tron bara sjunker för varje dag som går...

Vet nån av er hur det fungerar med FK nu för tiden? Läkaren har skickat in sjukintyg den 24/5 men har inte hört nåt. Ska man höra nåt eller är det meningen att man typ ska ansöka om sjukpenning eller hur funkar det?

Sjukskrivningen gick ut idag och jag är ledig några dagar men börjar på onsdag igen och förstår inte hur jag ska kunna jobba men kan samtidigt inte vara hemma mer nu om jag inte får pengar från varken AG eller FK :(

Halvgnällig här. Blev åksjuk idag, på vägen hem från jobbet, när jag själv körde...antagligen på grund av värmen.
Tyckte att jag mådde bättre några dagar, men nu när jag jobbat två dagar efter flera lediga insåg jag att allt sovande under mina lediga dagar gett väldigt mycket effekt...och nu när jag inte kunnat sova hela förmiddagen och halva eftermiddagen, så kom illamåendet tillbaka.
Jag får alltså bannor från min kropp om jag sover för lite, sover för sällan, äter fel eller inte går på toa, direkt, efter mina behov.

Svärmor påstod idag att hon börjar se en gravidmage. Jag hoppas att hon har fel. Jag har redan för mycket mage innan graviditeten för att få mage redan i vecka 8.

Vet nån av er hur det fungerar med FK nu för tiden? Läkaren har skickat in sjukintyg den 24/5 men har inte hört nåt. Ska man höra nåt eller är det meningen att man typ ska ansöka om sjukpenning eller hur funkar det?

Sjukskrivningen gick ut idag och jag är ledig några dagar men börjar på onsdag igen och förstår inte hur jag ska kunna jobba men kan samtidigt inte vara hemma mer nu om jag inte får pengar från varken AG eller FK :(

Du måste själv gå in och ansöka om sjukpenning på FKs hemsida. Logga in på mina sidor där så kan du göra ansökan. Om din läkare har skickat intyg finns det också där att bifoga.

Skönt att de finns fler än jag som "gnäller".

Kommer inte ens ur sängen längre. Detta va absolut inte vad jag räknat med och sonen blir lidande.

Var nyligen i samma sits som du. Vet inte hur det fungerar i din kommun, men i vår kommun så får man själv vid sjukskrivning bestämma om man orkar ha barnen hemma eller på förskola/fritids. Mellanpojken gick därför sambons arbetstider eftersom jag sov och kräktes de första 3-4 månaderna. Sen fick jag foglossning och latent illamående som bröt ut vid stress, dåligt kostintag etc så sonen gick heltid på sin förskola fram till veckan innan vårt kejsarsnitt eftersom havandeskapspenning även kan tolkas som sjukskrivning. Mitt dåliga samvete lättade lite när jag visste att han hade det bättre på förskolan än hemma hos mig.

Är i v 7. (6+2) BF 25/1 om jag fått det rätt... Befruktning skedde 5/5 (ev 6/5)

Nån mer teknisk får gärna klippa in mig i listan. Är 31 år, första barnet.

Hittills bara märkt att brösten blivit enorma. Är kanske piggare än vanligt men blir alltid pigg på våren när får va ute och gräva i trädgården :)

När man fått ett friskt barn så tar man liksom för givet att nästa också ska gå smärtfritt och enkelt.

Tji fick vi, missfall nr 2 - check!

Ser liksom inget ljus längre. Känner mig gravid som tusan man de börjar exakt likadant nu som sist. Lite blod på pappret. Jag ger upp, jag orkar inte mer. Nu skiter jag i detta...

När man fått ett friskt barn så tar man liksom för givet att nästa också ska gå smärtfritt och enkelt.

Ser liksom inget ljus längre. Känner mig gravid som tusan man de börjar exakt likadant nu som sist. Lite blod på pappret. Jag ger upp, jag orkar inte mer. Nu skiter jag i detta...

:(

Nää :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar