Nu slipper jag vägas något mer. Hade gått upp ynka två hekto. Det hjälpte med grädde i mjölken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hoppas den stannar kvar
Kl
Själv har jag precis fått reda på att jag har Gbs i urinen. Efter mycket googlande där det står om : dödsfall, missfall, CP-skador, för tidig födsel osv så har jag nu gråtandes krupit ner i soffan.
Varför googlar man? Samtidigt är det väl bra att veta då jag kommer få antibiotika under förlossningen + stanna minst 48h på bb för att hålla koll på bebisen men varför ska allt drabba mig? (Jag vet, allt drabbar inte mig men just nu känns de så)
Vanliga test kan ju visa positivt i ett par veckor ännu, men de ser ju förstås att strecket blir svagare i såna fall att fostret har dött.Usch vad trist, att ni inte bara kan få glädjas åt graviditeten
Kl
Här blöder det fortfarande en del men har aldrig haft mf innan så vet inte hur det brukar va. Har inget ont och inga klumpar men antar att alla mf kan vara olika. Har köpt några gravtest iaf så får väl vänta ett par dagar och testa och se vad det säger. Är mest glad iaf att det blir mf nu i så fall och att vi inte går och tror att vi är gravida i typ 12 veckor och sen får se på KUB att fostret dött.
Vanliga test kan ju visa positivt i ett par veckor ännu, men de ser ju förstås att strecket blir svagare i såna fall att fostret har dött.
Jag tror man brukar säga att det är under 50 som hcg ska vara för att äl ska komma igång. För mig var missfallet som vanlig mens, dvs äl kom ett par veckor senare.Ja jag har förstått att dom kan göra det. Någon som vet ifall kroppen väntar med ägglossning till alla graviditetshormoner är borta eller bryr sig kroppen mer om att fostret är borta och ägglossning kan komma igång trots positivt test?
Plockar bort mig från listan efter att ha testat negativt idag efter mf. Lycka till ni andra
December:
3/12 - Karolajna, andra barnet
7/12 - cute_beast, första barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
10/2 - megin, första barnet
Kram @Melisen !
Alltså jag får psykbryt! Kroniskt täppt i näsan redan! Då tar jag ändå allergitabletter på BMs inrådan. Samt nezeril men det hjälper ju inte! Kan inte sova när jag inte kan andas genom näsan har använt otrivin menthol vid nästäppa i flera år nu, men har läst att man ej ska använda den vid graviditet men det är ju det enda som funkar!
Får helt klart bli ett samtal till BM på måndag, innan jag blir alldeles galen!
Ska upp om 1,5 timme och åka på jobbet i min nya bil som sambon köpte igår och kom hem och svor över vid kl 02
Hoppas whatever problem är lättlöst iaf!
Ska bli skönt med en period där ingen känner igen mig när jag är ute och åker
Idag klampade jag och bönan rätt in i v.15 och andra trimestern. Tycker faktiskt det går lite för fort just nu. Magen syns mer och mer, lite foglossning börjar långsamt kännas av bak i ländryggen och ut i höfterna fast än så länge bara när jag nattvandrar vilket blir en gång i veckan ungefär.
Tröttheten hänger kvar lite. Kvällarna är sköna då jag som alltid lidit av sömnsvårigheter snabbt däckar innan klockan slår 23.00.
Än så länge tycker jag om att vara gravid förutom de där hemska veckorna med illamående.
hoppas den stannar kvar
Kl
Själv har jag precis fått reda på att jag har Gbs i urinen. Efter mycket googlande där det står om : dödsfall, missfall, CP-skador, för tidig födsel osv så har jag nu gråtandes krupit ner i soffan.
Varför googlar man? Samtidigt är det väl bra att veta då jag kommer få antibiotika under förlossningen + stanna minst 48h på bb för att hålla koll på bebisen men varför ska allt drabba mig? (Jag vet, allt drabbar inte mig men just nu känns de så)
Lite lugnande ord kanske. Tror att de är rätt vanligt med gbs i urin. Jobbar på labb och kollar urinprov på bl.a. Gravida. Hittar i snitt 10 gbs pos i veckan (av kanske 50 prov som kommer in)
Jag har också det, fick reda på det förra veckan, är i vecka 35 nu. Jag försöker inte tänka på det, och har slutat googla. Sen är det ju så himla vanligt så risken att det händer något är ju jätteliten. Jag räknar med att min BM och sen de på förlossningen har koll på allt, även om jag och mannen tänkt påminna.Ja det är jättevanligt och jag har väldigt små mängder i urinen men när man läser på ex familjeliv och där allting gått så illa de bara går... Ja då blir man väldigt orolig
Jag har också det, fick reda på det förra veckan, är i vecka 35 nu. Jag försöker inte tänka på det, och har slutat googla. Sen är det ju så himla vanligt så risken att det händer något är ju jätteliten. Jag räknar med att min BM och sen de på förlossningen har koll på allt, även om jag och mannen tänkt påminna.
Ja jag läste det lite snabbt i sommartråden. Här screenar dom alla nu tydligen. Det gjordes inte när jag fick sonen, så jag hade det säkert redan då och det gick ju bra. Men de är svårt att inte oroa sig
Åh vad skönt att ha kommit så långt
Själv börjar jag få liggsår. Tur sambon är hemma för så fort jag rör mig så spyr jag. Trodde aldrig jag skulle tröttna på att ligga i sängen men de gör ont i hjärtat när sonen vill leka å mamma bara mår dåligt
Det är jätte skönt att vara förbi den mest nervösa tiden.
Fy att må så ruttet. Det är verkligen helt värdelöst. Det här är mitt första barn så jag hade inget annat att ta hänsyn till under den värsta tiden. Finns det verkligen inget som kan lindra ditt illamående?
Hoppas verkligen att du snart mår bättre!