Vinterföräldrar 2016/17

Herregud vad sent! Dottern var redo i v 32 och när jag kom tbx till jobbet och berättade att hon var fixerad sa en kollega till mig: "Min dotter var också fixerad tidigt men vände sig med fötterna neråt när värkarna kom igång". Upplyftande... :cautious: Första brukar vara tidig tydligen, sen är det lite när de känner för det :D

Inte för att vara sån nu men. :o
När jag kom in på förlossningen var jag 6 cm öppen och huvudet fixerat rätt enl Bm. 2 timmar senare fullt öppen med krystvärkar och då hittas inget huvud. UL läggs på och tadaa! 2 små sprattlande fötter.. :cautious:
Jag undrar jag om huvudet verkligen var neråt från början för jag kände iaf inte att han vände sig. O_o
Mitt andra barn kan jag tillägga.
/höstförälder -16

Inte för att vara sån nu men. :o
När jag kom in på förlossningen var jag 6 cm öppen och huvudet fixerat rätt enl Bm. 2 timmar senare fullt öppen med krystvärkar och då hittas inget huvud. UL läggs på och tadaa! 2 små sprattlande fötter.. :cautious:
Jag undrar jag om huvudet verkligen var neråt från början för jag kände iaf inte att han vände sig. O_o
Mitt andra barn kan jag tillägga.
/höstförälder -16

Det hände min kollega också, fast för över 20 år sen. Trodde de hade lite bättre koll nu! :o

Aj! Har legat jättekonstigt på högra örat så vaknade för typ två timmar sen, AV smärtan från ytterörat? Det gör fortfarande ont :cautious:
Måste ju ha lyckats vika det på något vis :laugh:

Nåja, börjar bli hyfsat skitless på att inte få sova på nätterna. Eller dagarna.
Hade ett bryt i eftermiddags så det slutade med att imorrn ska sambon både lämna och hämta på dagis. Dock har han lagårn först så nån sovmorgon blir det ändå inte, måste upp och få i ongen frukost och på med kläder och sånt.
Känner ingen inspiration till nånting, bara massa stress...

Uppepå detta så strular min telefon något helt galet, men jag har inte råd att byta... och så skulle jag behöva köpa amningsbehåar så det är gjort men orkar inte åka till stan.

Pepp jag känner mig :wtf:

Har iaf fått en tid för bedömning om igångsättning nu, nästan så man kan räkna dagarna snart! Sen är det ju bara att hoppas att allt stämmer just den dagen så man får den där igångsättningen :up:

Aj! Har legat jättekonstigt på högra örat så vaknade för typ två timmar sen, AV smärtan från ytterörat? Det gör fortfarande ont :cautious:
Måste ju ha lyckats vika det på något vis :laugh:

Nåja, börjar bli hyfsat skitless på att inte få sova på nätterna. Eller dagarna.
Hade ett bryt i eftermiddags så det slutade med att imorrn ska sambon både lämna och hämta på dagis. Dock har han lagårn först så nån sovmorgon blir det ändå inte, måste upp och få i ongen frukost och på med kläder och sånt.
Känner ingen inspiration till nånting, bara massa stress...

Uppepå detta så strular min telefon något helt galet, men jag har inte råd att byta... och så skulle jag behöva köpa amningsbehåar så det är gjort men orkar inte åka till stan.

Pepp jag känner mig :wtf:

Har iaf fått en tid för bedömning om igångsättning nu, nästan så man kan räkna dagarna snart! Sen är det ju bara att hoppas att allt stämmer just den dagen så man får den där igångsättningen :up:

Riktigt äckligt när man sover på örat, skitont gör det!

Jag köpte inga amningsbehåar innan förlossningen förra gången vilket resulterade i att jag fyra dagar efter stod med bröst som sprutade ner hela provrummet med mjölk... :meh::yuck:

Varför ska du bli igångsatt? Har jag missat något? :confused:

@supersonic ja det gör fortfarande ont i det där jäkla örat också :cautious:

I korta drag så får jag bedömning för igångsättning pga förra förlossningen och mina halvstruliga graviditeter med stoooora magar och högt bt och sånt där. Gick ju igenom journalen från förra förlossningen på Freja förra veckan och kom väl kanske ihåg 25% av det totala förloppet, hann inte få nåt annat än lustgas pga öppnade mig 7 cm på en timme :angel:
Förlorade 2,2 L blod och sen så påverkade det ALLT dom följande 6 dygnen innan amningen kom igång. Riktigt struligt...
Dom är hyfsat säkra att det kommer gå fortare den här gången så därav igångsättning: tidig epidural, förberedelse för ev flera bedövningar samt infart för extra sammandragande ifall livmodern "slappar" som sist vilket var anledningen till allt förlorat blod.

Jaja det vill nog bli bra i slutändan. Har iaf fått påpekat flertalet gånger att om vattnet går eller om jag får minsta lilla misstanke om värkar så ska jag åka in så att jag hinner få bedövning OM det är så att det satt igång...

Ang amningsbehåar så gick jag väl upp kanske en stl under förra graviditeten och en kupstorlek när amningen kom igång så jag köper inte riktigt att jag ska behöva vänta till amningen är etablerad innan jag får köpa. Tänker göra det nu :laugh: har gått upp även denna gång en stl under graviditeten så räknar kallt med att har jag 85C nu så bör jag kunna ha 85C eller möjligen D sen. Även om D känns sjukt avlägset... hade 75B innan sonen, och 80C innan jag vart gravid den här gången.
Skönt att vara en sån som inte går upp typ tio kupstorlekar under graviditeten faktiskt :D
Avundas INTE er som gör det iaf :)

Tänker göra det nu :laugh: har gått upp även denna gång en stl under graviditeten så räknar kallt med att har jag 85C nu så bör jag kunna ha 85C eller möjligen D sen. Även om D känns sjukt avlägset... hade 75B innan sonen, och 80C innan jag vart gravid den här gången.
Skönt att vara en sån som inte går upp typ tio kupstorlekar under graviditeten faktiskt :D
Jag har i vanliga fall 85c men när jag köpte amningsbh fick jag gå upp till 90e. Allt mindre än det gav mig mjölkstockning. Tur jag har kvar dem så jag förhoppningsvis kan ta på mig dem direkt och slippa att få så sjukt ont i pattarna.

@supersonic ja det gör fortfarande ont i det där jäkla örat också :cautious:

I korta drag så får jag bedömning för igångsättning pga förra förlossningen och mina halvstruliga graviditeter med stoooora magar och högt bt och sånt där. Gick ju igenom journalen från förra förlossningen på Freja förra veckan och kom väl kanske ihåg 25% av det totala förloppet, hann inte få nåt annat än lustgas pga öppnade mig 7 cm på en timme :angel:
Förlorade 2,2 L blod och sen så påverkade det ALLT dom följande 6 dygnen innan amningen kom igång. Riktigt struligt...
Dom är hyfsat säkra att det kommer gå fortare den här gången så därav igångsättning: tidig epidural, förberedelse för ev flera bedövningar samt infart för extra sammandragande ifall livmodern "slappar" som sist vilket var anledningen till allt förlorat blod.

Jaja det vill nog bli bra i slutändan. Har iaf fått påpekat flertalet gånger att om vattnet går eller om jag får minsta lilla misstanke om värkar så ska jag åka in så att jag hinner få bedövning OM det är så att det satt igång...

Ang amningsbehåar så gick jag väl upp kanske en stl under förra graviditeten och en kupstorlek när amningen kom igång så jag köper inte riktigt att jag ska behöva vänta till amningen är etablerad innan jag får köpa. Tänker göra det nu :laugh: har gått upp även denna gång en stl under graviditeten så räknar kallt med att har jag 85C nu så bör jag kunna ha 85C eller möjligen D sen. Även om D känns sjukt avlägset... hade 75B innan sonen, och 80C innan jag vart gravid den här gången.

Oj, låter som en riktigt tuff förlossning :(

Jag kan räcka upp handen då jag är en av de "lyckligt" lottade som brösten fullkomligt exploderar på när mjölken rinner till. Har D nu och hade F efter någon vecka med sonen :cool:

Inte speciellt charmigt när det är två bröst som är ute och går med en kropp på 50kg/1.60cm:meh:

Oj, låter som en riktigt tuff förlossning :(

Jag kan räcka upp handen då jag är en av de "lyckligt" lottade som brösten fullkomligt exploderar på när mjölken rinner till. Har D nu och hade F efter någon vecka med sonen :cool:

Inte speciellt charmigt när det är två bröst som är ute och går med en kropp på 50kg/1.60cm:meh:

Jag är iaf 174 cm och väger i normala fall runt 70 kg, får du inte ont i ryggen? :crazy:

Oj vad ni uppdaterar :D
Jag hinner tyvärr inte hänga här så mkt som jag kanske hade önskat men här rullar allt på :)
Bebis rör på sig mkt och vi går precis in i v.27 :) :love:
Imorgon är det dags för första besöket hos bm (om man bortser från inskrivning)
Jag är lite nervös för socker men hoppas det är bra...
Var hos tandläkaren idag och shit hon skrämde ju skiten ur mig..
Du har fått fickor på 5mm och jag är orolig för tandlossning... :eek:
Det sista hon sa var:
Jag är verkligen orolig för dig.. :crazy:
Herregud när hände detta liksom..
Och imorgon efter bm ska jag kolla upp en leverfläck som vuxit så det sista.
Vet att dem har en tendens att göra det under graviditet men den har även blött lite så vill kolla..
Men knappt jag fick tid då dem på vc sa att: du vet väl att kroppen ändras när man är gravid?....
No shit sherlock säger jag... :mad:

Senast ändrad:
Jo det får jag, tittade på gamla filmer från när sonen va runt 3-4 månader och det enda man ser är tuttar :rofl:

Som tur är, eller ja, blir brösten små och ganska slappa när amningen är avslutad så man kan vika ner dom i 70c igen :rofl:

Jag har än så länge inte behövt vika ner mina, man kanske bör tacka sin lyckliga stjärna för en fungerande amning UTAN tokstora tuttar :angel:
Hoppas dom har hyfsad stadga även efter den kommande amningen :nailbiting:

Ligger på kökssoffan nu, höften jag ligger på gör ont men kan inte hitta inspirationen att ens flytta mig till tv-soffan. Vill inte göra nånting samtidigt som jag vill göra massor!

Ligger på kökssoffan nu, höften jag ligger på gör ont men kan inte hitta inspirationen att ens flytta mig till tv-soffan. Vill inte göra nånting samtidigt som jag vill göra massor!

Know that feeling, skulle suttit på utbildning idag men jag pallade inte att ta mig dit. Dels bilkörningen, sen sitta på en stol i 3,5h och efter det hämta en 3 åring med överskottsenergi till 100 personer. Sambon kommer 19 ikväll och ja, jag hade förmodligen varit död resten av veckan. Trots detta har jag dåligt samvete för att jag inte åkte dit och visade intresse men jag är ju trots allt sjukskriven... Dessa samvetskval.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar