Vinterföräldrar 2016/17

Min sambo glömde bort att magen är i vägen igår så jag fick sitta kvar i bilen ett tag tills han undrade varför jag inte var med inne i affären :angel:

Det funkar inte att gå ur bilen längre om han råkar parkera för nära en annan. Jag behöver space för att komma ut, och tid, mer tid än plats tror jag :rofl:

Haha min sambo åkte utan mig en gång, kom att tänka på den roliga episoden nu! Jag satte in barnet i baksätet och slängde mobilen över ryggstödet till framsätet innan jag stängde bakdörren, sen PRECIS när jag ska ta i handtaget till framdörren så åker bilen. Med min telefon. Utan mig. Kände mig typ såhär :confused:
Sen efter typ en km vände han och kom tillbaka med orden: "jag trodde du också satte dig bak! Funderade på varför du inte svarade när jag pratade med dig!" Då kände jag mig snarare såhär :cautious::rofl:

Haha min sambo åkte utan mig en gång, kom att tänka på den roliga episoden nu! Jag satte in barnet i baksätet och slängde mobilen över ryggstödet till framsätet innan jag stängde bakdörren, sen PRECIS när jag ska ta i handtaget till framdörren så åker bilen. Med min telefon. Utan mig. Kände mig typ såhär :confused:
Sen efter typ en km vände han och kom tillbaka med orden: "jag trodde du också satte dig bak! Funderade på varför du inte svarade när jag pratade med dig!" Då kände jag mig snarare såhär :cautious::rofl:
:rofl::rofl::rofl:

:rofl: :rofl:

Angående SUV så håller jag med om att det är himla praktiskt att rinna ut även ur vår Pajero, men det är inte helt lätt att ta sig in. Blir en hel del stånkanden när jag ska in på förarplatsen.

Vi köpte nyss en ny passat. Asgrymm vad gäller allt bortsett från lilla detaljen att jag typ inte kommer ur den längre. Sättena är licksom skålade typ så man har en liten kant så går uppför låret, dessutom är den sänkt. Skitsmidigt när man är gravid och har foglossning. Not!!:meh: saknar min ford suv jag hade innan, den drog man sig upp i och gled ut ur. :love:

Riktigt longshot men sök på vetekudde för häst på Google. Jag har en sån och den är min bästa vän dagar med mycket värk. Den är så stor så den täcker så stor del. Kanske inte alls är något för dig men tänkte jag kunde tipsa. :)

Åh, så smart!!! Att jag inte kommit på det själv tidigare!!!

Anledningen till att jag tvingade sambon att köpa en suv, han var väldigt inne på just en superb! Men jag föredrar att kunna RINNA ur bilen i det här stadiet och det visste jag redan i juni när bilköpet var aktuellt :angel:

Finns nog inget som är så grett som att rinna ner från saker när man är så otymplig i övrigt :rofl:

Själv börjar jag fundera på en lyft som kan lyfta ut mig ur bilen. Hur gött vore det inte annars med en stol man kunde snurra på :love:

Samma när jag behöver skjuta fram eller bak sätet, jag når snart inte ner längre och kort som jag är måste jag alltid nå ner till den förbannade spaken :yuck::rofl:

Själv börjar jag fundera på en lyft som kan lyfta ut mig ur bilen. Hur gött vore det inte annars med en stol man kunde snurra på :love:

Samma när jag behöver skjuta fram eller bak sätet, jag når snart inte ner längre och kort som jag är måste jag alltid nå ner till den förbannade spaken :yuck::rofl:

Sök på "snurra till bilsäte" på Google :angel:

Det gör ont, där bebisens huvud borde befinna sig. Rejält ont till och från. Kände nog aldrig något sånt förra gången?

i v 36+6 eller 37+0 förra gången blev jag undersökt av en läkare som sa att läget var "gynnsamt" och 3 dagar senare och vattnet.
Tänk om man kunde få en liknande undersökning igen å veta hur man låg till :angel:

Imorrn ska jag till BM på bt-kontroll å sånt där. Ska passa på att fråga om min navel som gått från ganska djup till platt, till infekterad till som nu: putande? Skulle inte förvåna mig ETT DUGG om jag drar på mig navelbråck uppepå allt! Måste sånt opereras? :eek:

@cute_beast Vi använde inga strumpor första tiden! Enbart byxor med "fötter" eller strumpbyxor. Tror inte vi köpte några strumpor förrän dottern var 4 månader men använde dem knappt. De satt ju aldrig kvar... började använda strumpor "på allvar" när hon var 6 månader (hon är dock född mitt i sommaren).

:rofl::rofl::rofl:

Det gör ont, där bebisens huvud borde befinna sig. Rejält ont till och från. Kände nog aldrig något sånt förra gången?

i v 36+6 eller 37+0 förra gången blev jag undersökt av en läkare som sa att läget var "gynnsamt" och 3 dagar senare och vattnet.
Tänk om man kunde få en liknande undersökning igen å veta hur man låg till :angel:

Imorrn ska jag till BM på bt-kontroll å sånt där. Ska passa på att fråga om min navel som gått från ganska djup till platt, till infekterad till som nu: putande? Skulle inte förvåna mig ETT DUGG om jag drar på mig navelbråck uppepå allt! Måste sånt opereras? :eek:

Min navel är inåt normalt, men putar ut rätt bra vid det här laget :D Det gjorde den förra gången också men gick tillbaka till "inåtnavel" ganska fort igen så jag tror inte du behöver oroa dig!

Ang komma ur bilen... :meh: Så har vi en sänkt volvo med skålade säten...

Min navel ploppade ut förra gången. Fick ha sårtejp över, den var blyg och inte van vid exponering.
Den gick tillbaka så fort BARNET var ute.

:cry: Andra natten i rad som vänster arm känns som en sprickfärdig korvfan, speciellt lång- och ringfinger. :cry: :crazy: :mad:
Inte jättekul att vakna av det och sen inte få det att släppa. Fram till nu har jag ju kunnat häva bortdomningarna på några sekunder och innan graviditeten fick jag bara problem vid fel arbetsvinklar och vissa moment. Under graviditeten har bortdomningarna ökat, men ändå varit hanterbara. Det här, däremot... :cry::cry::cry:

Hoppas på hjälp feån rehab imorn (idag). Är nog dags för ortoser. (Höger känns inte av alls, men så är den opererad i karpaltunneln -07. Och kiropraktorn hittar spänningar som kan leda till mina besvär, men erkänner samtidigt att operation verkar hjälpa min kropp och är "mer befogat" än för de flesta andra - oftast kan besvären botas utan operation...men inte mina, bevisligen...)

:(

Nu har jag varit och mätt magen igen och den här gången var ungen så långt ner så de kunde bara känna axlarna ovanför bäckenet! :banana: Min BM tog in en till BM för att dubbelkolla, så nu känns det tryggt. "Du har troligtvis ett ganska djupt bäcken" fick jag höra.
Nu är min lilla oro om ett foster i säte som jag hade i princip borta. Och nu känner jag mig säker att det verkligen är en rumpa på vänster sida och små hårda fötter på höger, dubbelkollade med BM som höll med. :)
Fick dock inte ta influensavaccinet nu, BM skickade dit mig för att kolla om de hade tid men sköterskan nekade då jag var förkyld. Något jag sa till BM men uppenbarligen tyckte inte hon det var något problem. O_o Förvirrande.

Snurrar i skallen efter att ha suttit med foderstat till en vän som upplevt att hästen inte ökat i vikt och därför öst på med mat. Satt dessutom hela helgen med frågor från henne efter en träff med en foderrådgivare. Tur jag gillar sånt nördigt, sambon var dock inte lika glad att jag la ner flera timmar på det här :cool::D
Har ont i svanskotan mer eller mindre varje dag nu, vill minnas att jag slutade rida v30 förra gången för att jag hade såna problem med ischias. Dottern fixerade sig då. Det här kanske tyder på samma sak? Tidigt för att vara andragångsföderska. Eller så bökas det bara runt, har en gammal skada där som antagligen gör sig påmind nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar