Vinterföräldrar 2016/17

Jag har alltid haft strumpmonster vart jag än bott, flyttade i februari till helt eget hus (eller ja mitt o sambons) och här finns trosmonster!!! Aldrig hört talas om innan men uppenbarligen finns hen...

Hos mig försvinner trosorna i byrålådan... När jag behöver dem så finns de inte, men när jag letar efter annat så ligger de där, jättelätthittade... Behöver visst städa den där lådan... :o

Jag är med i dina tankar. Jag är bara lite seg i agerandet efter alla år av envist ihopbitande och blindt springande mot smärtor, stress och vägg...
Och ja, får jag inte hyra så kommer vi köpa en. För nån hjälp måste jag ha nu. Har fått ändra besöksfrekvensen hos kiropraktorn från var fjärde-femte vecka till varannan, eftersom kroppen börjat spänna sig igen. (Var på g att förlänga perioderna...)
Av någon orsak är det "lätt" att ignorera smärta och stress, jag var där för några år sedan. Nu har jag varit extra noggrann undre graviditeten att ta tag i främst muskelspänningar (stress har jag varit sämre med) främst då jag har varit rädd för att få dagslånga migränanfall p.g.a. muskelkramper i nacke/axlar. Typiskt att man ska vara duktigast när man blir som otympligast.
Det är ju av en bra anledning som magen vuxit. :heart Och snart är den ute. :banana:
Jo jag vet, men det tar ju så lång tid nu. Känns som att jag har varit gravid i åratal vid det här laget. Och så måste jag vänta med julpyntet på det, livet är verkligen inte rättvist. :meh:

Hos mig försvinner trosorna i byrålådan... När jag behöver dem så finns de inte, men när jag letar efter annat så ligger de där, jättelätthittade... Behöver visst städa den där lådan... :o

Jag städar den där lådan ofta (tycker jag men förmodligen inte tillräckligt) men ändå finns de aldrig nått som passar. Har dessutom av ren lathet blandat in strumpbyxor i den lådan vilket gör att allting lindar ihop sig som ett ormbo. :rofl:

Har så mycket tid över nu när jag är sjukskriven men att rensa just den lådan... Det känns inte lockande alls :meh:

Jag städar den där lådan ofta (tycker jag men förmodligen inte tillräckligt) men ändå finns de aldrig nått som passar. Har dessutom av ren lathet blandat in strumpbyxor i den lådan vilket gör att allting lindar ihop sig som ett ormbo. :rofl:

Har så mycket tid över nu när jag är sjukskriven men att rensa just den lådan... Det känns inte lockande alls :meh:

Exakt så!!! Sorterar hellre vad som helst annat, som jag verkligen inte behöver bry mig om just nu.

Ska till BM på tisdag för V29-koll. Tänkte ta upp bland annat det då. Hon vet dessutom inte att jag är sjukskriven för stress, att hjärtklappningen blivit värre m m. Tänkte även be henne kolla järnvärden och sköldkörteln igen. Tycker det är dags igen.

Varit hos BM. Knoddrick ville inte riktigt låta oss lyssna på hjärtat, men lite fick vi höra. Blodtryck 120/60, inget protein i urin och sockret varit bra hittills. Konstaterade att jag nu börjat samla på mig vätska och att det inte går att göra så mycket åt det. Järnvärden kollar hon först v.37 nästa gång. Jag glömde fråga om sköldkörteln, men misstänker samma bemötande. Magmåttet sa hon inget om, så jag antar att det är u.a.

Fick en läkartid nästa vecka. Så slipper jag jaga efter en tid. Det var väldigt skönt.

Nämnde det här med sammandragningar och att jag har ont överallt och det var inget hon reagerade på. "Det kan vara så."

@malumbub tråkigt att BM inte lyssnade mer på dig angående sammandragningarna, även om hon anser att det inte är någon fara så borde hon ta sig tid att lyssna på dig och kanske förklara orsaker eller beskriva när du bör reagera o.s.v. Jag tycker att en barnmorska måste vara lyhörd med när lugnade ord och förklaringar behövs. Hoppas att du får träffa en bra läkare.

Förresten så gjorde jag ett stort misstag nyss, satte mig på badrumsgolvet för att torka ur nedersta hyllorna i skötbordet om sambon monterade igår. Bara det att sen kom jag inte upp :rofl: Fogarna säger ifrån och det sätt som fogarna går med på fungerar inte längre för magen tar emot :cool: Fick till slut rumpglida fram till toaletten och på något konstigt sätt kravla mig upp :D Smidig som en halvlam elefant. .

Känner igen det där, själv får jag inte på mig skorna längre pga ljumskarna. Sambon frågade om jag sprungit maraton i natt för jag flåsade så :rofl:

Börjar få tillbaka de riktiga minnen från förra graviditetens sista veckor nu, jag som bara hade : rosa moln och mysiga sparkar minnen kvar :cool:

Min sambo glömde bort att magen är i vägen igår så jag fick sitta kvar i bilen ett tag tills han undrade varför jag inte var med inne i affären :angel:

Det funkar inte att gå ur bilen längre om han råkar parkera för nära en annan. Jag behöver space för att komma ut, och tid, mer tid än plats tror jag :rofl:

Min sambo glömde bort att magen är i vägen igår så jag fick sitta kvar i bilen ett tag tills han undrade varför jag inte var med inne i affären :angel:

Det funkar inte att gå ur bilen längre om han råkar parkera för nära en annan. Jag behöver space för att komma ut, och tid, mer tid än plats tror jag :rofl:

:rofl:

(Jag hoppas att vi hinner få Discon lagad innan jag blir stor, den är lättare att ta sig ur än Superben. Man liksom släpper ner benen och rinner ut. Om man kan öppna dörren nog...)

Här gäller det typ alla saker man letar efter. Man ser de varje dag men när man behöver saken är den spårlöst försvunnen :confused:

Jag vet inte om jag kan få ta med den hem, men hoppas det, för jag "får" ju inte använda mina värmeliniment eller spikmattan längre. :cry::cry::cry:
Finns inget badkar här heller och bastun på badhuset orkar jag inte med längre...så alternativen till avslappningshjälp är få...
Akupunktur vore perfekt, men har inte hittat nåt bra alternativ på hemmaplan.
Riktigt longshot men sök på vetekudde för häst på Google. Jag har en sån och den är min bästa vän dagar med mycket värk. Den är så stor så den täcker så stor del. Kanske inte alls är något för dig men tänkte jag kunde tipsa. :)

:rofl:

(Jag hoppas att vi hinner få Discon lagad innan jag blir stor, den är lättare att ta sig ur än Superben. Man liksom släpper ner benen och rinner ut. Om man kan öppna dörren nog...)

Anledningen till att jag tvingade sambon att köpa en suv, han var väldigt inne på just en superb! Men jag föredrar att kunna RINNA ur bilen i det här stadiet och det visste jag redan i juni när bilköpet var aktuellt :angel:

Finns nog inget som är så grett som att rinna ner från saker när man är så otymplig i övrigt :rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar