Vinterföräldrar 2016/17

December:
3/12 - Karolajna, andra barnet
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
16/12 - et_flickan
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (tror dock att det kommer justeras till närmare 22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*
20/1 - MEJ84, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Iglatjarn, andra barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet

Usch vidrig dröm i natt med :p drömde att jag fick missfall och blödde både den rätta vägen och genom munnen :o vidrigt va det.

Någon mer som drömmer jobbiga drömmar? Jag drömmer konstigt vareviga natt :p

Någon mer som drömmer jobbiga drömmar? Jag drömmer konstigt vareviga natt :p

Drömmer ofta konstiga drömmar såå vet inte om väärre nu med inatt vaknade jag av att jag gräät då hade jag drömt en jättesorglig dröm om en gris som jag försökte räädda, väldigt tydligt omhändertagande tema men annars mest skumt... Inte drömt nåågra direkt bebisrelaterade drömmar ään

Jag har problem.

Mitt favoritband spelar i en stad nära mig i oktober. Jag vill så gärna se dom igen efter att ha sett dom förra året på festival. Men vågar jag hoppas på att kroppen är i skick för att orka gå på konsert. Det är ju nästan två månader innan bf så det är ju inte så jätte nära ändå. Biljetterna är dessutom väldigt billiga enligt mig. Kommer ångra mig bittert om jag inte åker det vet jag. Mina vänner tycker jag är tokig som ens tänker tanken.

@et-flickan jag hade lätt åkt! 2 mån innan e rätt lång tid så det klarar du säkert! //hälsningar hon i v37 som hade gått på konsert idag om det va så :):angel:

Jag har problem.

Mitt favoritband spelar i en stad nära mig i oktober. Jag vill så gärna se dom igen efter att ha sett dom förra året på festival. Men vågar jag hoppas på att kroppen är i skick för att orka gå på konsert. Det är ju nästan två månader innan bf så det är ju inte så jätte nära ändå. Biljetterna är dessutom väldigt billiga enligt mig. Kommer ångra mig bittert om jag inte åker det vet jag. Mina vänner tycker jag är tokig som ens tänker tanken.

Hoppar in från sommartråden. Det är ju jättesvårt att säga hur det blir. Jag åkte på tre jobbutlandsresor i v 27-30. Det var lite tungt öl slutet men gick jättebra. Det finns de som kan rida till dagen innan bf och de som får bli sjukskrivna tidigt. När behöver du senast boka? Jag skulle avvakta ett tag men boka om graviditeten går smidigt - mam behöver ju inte utgå från att det ska bli problem tänker jag.

Jag har problem.

Jag skulle köpa och räkna med att orka gå. Och skulle det inte bli så sen så tja, shit happens.

Jag har problem.

Utgå från att du kan gå om du inte lider av en massa besvär som hindrar dig redan nu!

Jag var sjukskriven för min förbannade foglossning men lyckades ändå ta mig igenom 2 12-13 timmars dagar på dreamhack 12 dagar innan ongen kom och jag hade precis varit på Grotesco när vattnet gick 4 dagar innan bf :D

Så jag säger ååååk! Pallar man inte så kan man åka hem igen.

@inverterad
@lil-sis
Jag hade tänkt vänta med att boka biljetter tills augusti men efter att ha funderat och pratat med min partner som tycker att vi ska åka om jag orkar så bokar jag biljetter i slutet av denna månad.

Skulle jag vänta för länge med att få biljetter och konserten blir utsåld blir jag mycket besviken på mig själv.

Utgå från att du kan gå om du inte lider av en massa besvär som hindrar dig redan nu!

Jag var sjukskriven för min förbannade foglossning men lyckades ändå ta mig igenom 2 12-13 timmars dagar på dreamhack 12 dagar innan ongen kom och jag hade precis varit på Grotesco när vattnet gick 4 dagar innan bf :D

Så jag säger ååååk! Pallar man inte så kan man åka hem igen.

Jag har inga kroppsliga besvär ännu. Lite öm i ländryggen då och då men oftast har konsertlokaler en bar jag kan sätta mig i och ta ett glas vatten eller cola om jag blir trött.

Det ska nog gå bra tror jag. Skulle det nu bli katastrof så går det säkert att sälja biljetterna.

Jag har problem.

Köp och räkna med att kunna åka! Som flera redan har sagt så är ju två månader ändå rätt lång tid kvar. V 30 här och jag gör i princip allt jag brukar, kroppen mår rätt bra. Får betala med smärta på kvällarna om jag gjort som igår, både grävt och liat ogräs, i 1.5 h men det går alltid över till morgonen efter.
Även om du skulle få det trassligt med en massa besvär så kan det ju råka vara en bra dag alternativt värt att gå ändå och få ta det lite lugnt dagarna runt omkring.

Är det normalt att illamåendet som snart varat i 2v bara går över från en dag till en annan? :nailbiting:
Man är ju rädd det kanske dött

Är det normalt att illamåendet som snart varat i 2v bara går över från en dag till en annan? :nailbiting:

Var illamående i 3 veckor sen helt plötsligt kunde jag en dag äta frukost igen och mådde jätte bra. En vecka senare kom illamåendet tillbaka med dubbel kraft för att sedan helt försvinna efter vecka 13. Är i vecka 17 nu och har fortfarande problem med till exempel kyckling och köttfärs.

Vad skönt o höra jag inte är ensam :D

Var illamående i 3 veckor sen helt plötsligt kunde jag en dag äta frukost igen och mådde jätte bra. En vecka senare kom illamåendet tillbaka med dubbel kraft för att sedan helt försvinna efter vecka 13. Är i vecka 17 nu och har fortfarande problem med till exempel kyckling och köttfärs.

Nu har jag lite dålig koll dela på vilken vecka du är i och vilken vecka eventuella spökveckorna är? Tror de finns nått som kallas så där man kan må hur bra som helst och då ofta kan tro att nått är fel.

Vecka 8 är jag i :)
Känns så skumt det ändrade sig såå fort..

Nu har jag lite dålig koll dela på vilken vecka du är i och vilken vecka eventuella spökveckorna är? Tror de finns nått som kallas så där man kan må hur bra som helst och då ofta kan tro att nått är fel.

Fick ett MA i höstas och det var inte så kul då jag trodde jag var gravid och skulle gå in i v14 men det hade slutat utvecklas nån gång i v10. Så nu funderar jag ju mest på det och vill därför inte berätta för nån förens jag gjort kub och ultraljudet så jag bet stt ngt lever där inne, men endel har frågat eftersom jag inte dricker alkohol nu och endel har jag sagt som det är till men andra inte. Känns ju fel att ljuga men orkar inte berätta för alla utifall det går åt skogen igen.
Hur gör ni?

Kul med en till i tråden :)
Vi har gjort IVF i hemlighet och är försiktiga med att berätta.. men ändå mindre återhållsamma än vad jag trott vi skulle vara. Ibland blir det bara för krångligt att smussla. Det var faktiskt min chef av alla människor som sa nåt jag ändå tagit till mig, att när det gått en bit in i graviditeten är det ändå så att man kommer bli så påverkad om det skiter sig att det kommer märkas på en ändå och att då kan det vara bra om folk vet. Jag har ett väldigt påfrestande jobb där det märks snabbt om man inte levererar som det förväntas så det har sin poäng, kommer därför berätta på jobbet efter semestern, men ska försöka vara diskret till efter kub som jag har strax efter att jag är tillbaka i tjänst.

Närmaste familj vet (mina syskon o föräldrar, hans föräldrar men inte syskon- hans val) och så allra närmaste tre vännerna. I början tror jag mannen höll tyst mest för att jag verkligen ville det, men ju mer han kommer in i det och gläds åt graviditeten ju mer försiktig har även han blivit. Pallar inte frågor om hur det går ifall det går dåligt, och knappt annars nu heller iom att jag inte kan svara på om det går bra (för allt vad jag vet kan ju graviditeten ha avstannat, hemska tanke). Kan titta lite med avund på de som är så övertygade om att allt kommer gå bra att de basunerar ut det hela så fort de plussat och sen delger alla på sociala medier om alla grejer de köper.. hade gärna önskat mig den tillförsikten och förbehållslösa glädjen. Men jag är för rädd. De där 25% som får missfall.. den siffran jagar mig ständigt. (Men man blir, eller JAG blev iaf, lite skadad av många år som kanske-för-alltid-barnlös och sedan massa hormonbehandlingar toppat med IVF. Jag fattar att de flesta sannolikt nojar betydligt mindre än mig o det unnar jag dem.)

Jag mådde illa en kort period, sen lärde jag mig hur ofta jag behövde äta för att slippa illamåendet. Och så länge jag åt så ofta så mådde jag ganska bra.

Önskar jag kunde lära mig. Min kropp har valt att vissa dagar går det bra att dricka men mat=mår illa. Vissa dagar är äta hela tiden det som hjälper. Vissa dagar är småätande av frukt bra men andra känns tanken på annat än fil vedervärdig. Vissa dagar bälgar jag i mig vätska medan som idag har jag druckit ca 3 dl totalt. Eller som igår så mådde jag inte illa alls och var helnöjd på eftermiddagen tills jag började fundera över om nåt var fel med pyret.. ja herregud. Jag hoppas det går vägen av många självklara anledningar, men den oväntade är att jag verkligen inte vill gå igenom den här skiten igen. Usch.
(Förutom illamåendet så har jag hittills åkt på: huvudvärk, trötthet, humörsvängningar, magkatarr, finnar, svettningar, hjärtklappning, frossa.. och då räknar jag inte ens upp biverkningarna efter IVFen som jag fortfarande dras med :yuck: Men ja visst självklart är allt mer än värt det när ungen är ute!)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar