Vi har också en olivfantast här hemmaLilltjejen fick i dagarna smaka små bitar av oliv, jäklar vad det gick hem, det trodde jag faktiskt inte. Fick bara någon enstaka då det är ganska mycket salt i, men hon slukade dom
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har också en olivfantast här hemmaLilltjejen fick i dagarna smaka små bitar av oliv, jäklar vad det gick hem, det trodde jag faktiskt inte. Fick bara någon enstaka då det är ganska mycket salt i, men hon slukade dom
Om man följer barnmatstillverkarna så blir det lite mer bitar vid 8 månader. Om du tex ger pasta är risoni ungefär i samma storlek. Min lilla ratade ju allt som inte var helt slätt (inte ens det gryniga i mixad köttfärs dög) från början, men vi körde lite terapi och gav tex frukt som inte var helt mosad, bitar av olika grejer från min tallrik, provade ge bitar som hon fick plocka själv osv. Nu fixar hon småbitar ganska bra, större spottas ut.Jag lider av puréförvirring! När och hur fasar man in mer bitar? Och i vilken form, så små som möjligt eller stora?
Lite bitar är okej, blir inte helt slätt när jag gör själv. Särskilt inte sen mixern gick sönder
Äta är han duktig på och allt ska in i munnen. Smörgåsrån äter han själv, försökte med en stav med päron men den lyckades han ju bita av en bit av direkt. Kändes som väldigt lagom storlek att sätta i halsen Nojig ja.
@YaHilweh hur många mål per dag äter Havanna?
Väldigt lik vår dag i mat! Enda skillnaden är väl mellanmålet på förmiddagen, det får han efter vilan men då äter han bra till frukost och kanske tar en tidig vila jämfört med er.Frukost när vi vaknar,
Mellanmål innan förmiddagsvilan då hon ofta äter dåligt till frukost.
Lunch
Mellanmål (ofta en klämmis gjord på frukostgröten, eller en smörgås)
Middag
Kvällsgröt (men det är beroende på när middagen serverades och vad som serverades till middagen).
Det är normal dag för oss i vart fall
Väldigt lik vår dag i mat! Enda skillnaden är väl mellanmålet på förmiddagen, det får han efter vilan men då äter han bra till frukost och kanske tar en tidig vila jämfört med er.
Tycker att det är mat mest hela tiden om dagarna, det var därför jag undrade
Fast nu när jag tänker lite längre så tyclte jag för inte så länge sedan att det enda jag gjorde var att ammaHavanna brukar vakna för välling runt 5, ska vi ha någon som helst möjlighet att sova lite längre så är det välling som gäller och då somnar hon om och vaknar till 7 igen. Det är därför hon äter dåligt vid frukost, så hon plockar mest i lite då, därför har lagt ett mellanmål där. Lite som två frukostar
sedan somnar hon igen någon gång mellan 10-11 och sover till 13-13.30 tiden
tycker inte heller att vi gör annat än ger mat
Nä min med.Är det bara min knodd som fortfarande är tandlös?!?
Ah, var ganska säker på att jag läst något om en tand någonstans men jag har nog bara blandat ihop!Nä min med.