Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror du inte att hon vaknade/sov dåligt för att du gjorde det? Iaf min är superkänslig för det. Ligger jag vaken så dröjer det bara en kort stund så börjar hon också vrida och vända på sig. Det var förreseten samma när hon låg i magen. Hoppas ni får en bättre natt i natt!Inatt har vi haft en tung natt, jag har inte kunnat sova pga fullmåne (varför sover jag dåligt då? vet att det är inbillning men jag sover ändå alltid dåligt då). Och den lilla har vaknat säkert 20 gånger minst. hon brukar bara vakna en gång om natten annars och sedan somna om igen.
Vi tar strl 80 i kläder, har precis rensat ut 74. så är delad hur jag ska tänka i storlek för vinter/höstjacka/overall. Men har nu köpt en åkpåse och jag tror inte att vintern kommer bli så farlig i år heller
Vad vi ålar runt, i en jäkla fart klättrar på saker och försöker stå mot soffan, men tror fortfarande inte att hon kommer krypa innan hon börjar gå. hade tänkt åka på öppna förskolan idag, men det är helt fel tid för oss. för den börjar nu 9.30 och havanna somnar senast 10 efter att ha härjat runt hela morgonen.
Tror du inte att hon vaknade/sov dåligt för att du gjorde det? Iaf min är superkänslig för det. Ligger jag vaken så dröjer det bara en kort stund så börjar hon också vrida och vända på sig. Det var förreseten samma när hon låg i magen. Hoppas ni får en bättre natt i natt!
Hur gör ni med tandborstning?
Havanna tuggar gärna på tandborsten själv en långt stund, både med och utan tandkräm, men glöm att du får borsta hennes tänder (hon har 6st 2 till på g upp).
Då har vi varit på 10 månaders-kontroll på Bvc. Läkarkontroll, vägning och mätning. 8460 gram och 73,5 cm blev resultatet. Fick frågan om hon klappar händer. Det trodde jag kom senare?
Har även träffat på en dietist på öppna förskolan. Blev lite förvånad när hon satt där och rekommenderade vanlig osötad yoghurt åt barnen (över 1 år). Trodde rekommendationen var fetare yoghurt, typ grekisk, turkisk osv? Det märktes på frågorna att vi bor i ett område med låg utbildningsnivå. Chips användes som mellanmål åt treåringar, pojken på dryga året älskade ostbågar och man undrade om frukt och grönt var ok att ge till barn tex. På fullt allvar.
Japp, det är barnen som får lida. En mamma hade också börjat ge bebisen vanlig 3 %-ig mjölk på nappflaska nattetid. Jag hörde inte hela diskussionen så jag vet inte syftet. Tror att det handlade om att han var smal och att hon hade missuppfattat rådet från Bvc-sköterskan. Nu har ju ingen av dem svenska som förstaspråk så det kan ju spela in. De har inte de produkter de är vana vid i affären här och de förstår svenska för dåligt för att riktigt förstå vad de köper.Skrämmande angående vad barnen äter!
Jag har också stött på liknande, en ett-åring som gick runt med äppeljuice i nappflaska o mamman glatt konstaterade att han alltid är så törstig o vill ha mer o mer juice. Ja inte så konstigt att han dricker massor när det är så sött.
Eller en mamma som nöjt konstaterade att barnen iaf fick i sig massor med nyttiga vitaminer när hon serverade dem "multi vitamin" dryck. Ni vet de här påsarna med nån juice i och sugrör.
Ja alla gör ju olika och som man vill, men det känns sorgligt när valen man gör baseras på okunskap.
Jag lider av puréförvirring! När och hur fasar man in mer bitar? Och i vilken form, så små som möjligt eller stora?