Vinterföräldrar 2015-2016 #3

@YaHilweh Har spiral, men hade inte valt det om jag velat skydda mig en "kortare" period. Om jag var du hade jag gömt kondomer under bäddmadrassen tills vidare :D Bästa skyddet, noll hormoner!

Funderar på det, dock har jag alltid telefon (Väckarklocka), insulinpump och blodsockermätaren, vet inte om det får plats mer :rofl:
Men det lutar väl åt något sådant, mår så mycket bättre utan hormoner. Kroppen är plötsligt i synk. Förutom 2 dagar innan mens, då är jag ett monster som sitter och bölar för att jag inte anser mig ha vänner (jag har massa vänner, men inte just där vi bor). Det är typ enda gången jag känner mig ensammast i världen. Kan lacka ur på sambon för att han valde en grön tröja och inte blå :p typ..

@Evenstar jag är nästan helt säker på missfall nu. Blödde knappt något inatt men när jag kissade så kom blodet i stora slemklumpar. Fortfarande inte ont dock men det verkar variera, speciellt när det är såhär tidigt.

Jaja vi får se nästa vecka säkert i alla fall. Gravtest läste jag någonstans kan ge utslag upp till 2 månader efter?

Beklagar. Ja gravtest kan ge utslag ett tag efter, men det bör ju bli svagare efter ett tag tänker jag. Kram på dig!

Hade Cerazette innan graviditeten och var supernöjd med dem, ingen mens på flera år. Just nu har vi inget. :angel: Inte för att vi lyckas få till det så ofta just nu :rofl: Jag har inte fått tillbaka min mens än, så vet egentligen inte när min kropp tänker bli fertil igen. Men vi vill ha syskon hyfsat tätt, samt att det tog ändå ett tag att få till A så tänker att det inte är någon katastrof om jag skulle bli gravid.

@YaHilweh det är ett pessar så det är helt hormonfritt. Trodde innan jag testade att det skulle vara bökigt men det är det inte alls. Det kan sitta inne i 2 dygn innan man måste ta ut och rengöra och sånt. Så då kan man vara väldigt spontan när lusten faller på :)

Vad tråkigt med missfall @Janey, beklagar. :(

Jag har kopparspiral. Har inte fått tillbaka mensen än så det återstår att se hur det funkar... Skönt att slippa hormoner. Jag blödde till och från konstant med p-stav och de flesta p-piller går bort pga migrän så det hade varit grymt skönt om det funkade bra nu. Har hört att man kan få extra mensvärk och blöda mer än annars så vi får väl se.

@Maja_Kandi, det där med ökad blödning och mensvärk gör att jag väljer bort kopparspiral. Vill egentligen inte ha hormoner längre, men överväger hormonspiral ändå för de positiva lokala effekterna av hormoner. Det finns en lågdos-variant som ska hålla tre år tror jag (länge sen jag läste om det så kan ha fel).

Är väldigt kluven till hur jag ska göra då kära mor slutade få mens när hon var några få år äldre än jag är. Känner lite stress inför det.

Skulle vi bestämma oss för en till är det ju bra om systemet är i full gång sas. Då förlorar vi ju mindre tid i "tillverkningen". Hade det bara varit upp till mig hade vi kunnat försöka direkt, men nu är vi ju två om det beslutet.

@Maja_Kandi, det där med ökad blödning och mensvärk gör att jag väljer bort kopparspiral. Vill egentligen inte ha hormoner längre, men överväger hormonspiral ändå för de positiva lokala effekterna av hormoner. Det finns en lågdos-variant som ska hålla tre år tror jag (länge sen jag läste om det så kan ha fel).

Är väldigt kluven till hur jag ska göra då kära mor slutade få mens när hon var några få år äldre än jag är. Känner lite stress inför det.

Skulle vi bestämma oss för en till är det ju bra om systemet är i full gång sas. Då förlorar vi ju mindre tid i "tillverkningen". Hade det bara varit upp till mig hade vi kunnat försöka direkt, men nu är vi ju två om det beslutet.
Jaydess heter den spiralen och jag ska sätta in en sån i augusti.
Försökte sätta in den i maj men då krampade livmodern så jag fick boka en ny tid. Hoppas på bättre resultat nästa gång.
Jag skulle dock helst vilja vara hormonfri så nu ska jag läsa om det där pessaret som nån skrev om.

Jaydess heter den spiralen och jag ska sätta in en sån i augusti.
Försökte sätta in den i maj men då krampade livmodern så jag fick boka en ny tid. Hoppas på bättre resultat nästa gång.
Jag skulle dock helst vilja vara hormonfri så nu ska jag läsa om det där pessaret som nån skrev om.
Just det, så hette den. Tyckte också pessar lät lite intressant så när tid finns ska jag läsa lite om det.

Jahopp, nu är ungen som en prickig korv. Så det verkar vara ett klassiskt fall av tredagarsfeber hon drabbats av. Hoppas att hon blir frisk igen snabbt, är inte van vid sådana nätter som vi haft sedan onsdagen.

Jahopp, nu är ungen som en prickig korv. Så det verkar vara ett klassiskt fall av tredagarsfeber hon drabbats av. Hoppas att hon blir frisk igen snabbt, är inte van vid sådana nätter som vi haft sedan onsdagen.
Jaha ja, där ser man! Men måste ändå vara lite skönt att veta vad febern berodde på tänker jag? Kliar prickarna? Är hon feberfri nu?

Fick en påminnelse om att Adrian börjar bli stor idag. Vi har köpt välling för första gången (hoppas att han sover bättre om han får det på kvällen) och har även beställt en bilbarnstol idag. En besafe iZi Plus blev det. Har inte provat den men hoppas att den passar lille A.

Någon här som ger ersättning och har gått över på 2:an? :)

Jaha ja, där ser man! Men måste ändå vara lite skönt att veta vad febern berodde på tänker jag? Kliar prickarna? Är hon feberfri nu?
Absolut är det skönt att det inte var något "värre". Inget besvär alls av prickarna vad det verkar. Lite gnälligare än vanligt och vill inte leka själv, annars är hon i princip ok igen. Har nyss varit ute och gungat lite så hon fick lite friskluft.

Hoppas ni har haft en bra helg! :) vi har varit i Dalarna, mitt paradis. Har firat de flesta av mina midsomrar där så det kändes lite speciellt att få ta med Vincent dit. Tur med vädret också, har spenderat dagarna ute, han har fått doppa fötterna i siljan. Han har hängt massa med sin mormor också, känns bra att han har henne som är så engagerad. Nästa vecka ska hon vara barnvakt för första gången.
Jag börjar fundera på om man är dum som sen åker tillbaka till Stockholm och sätter sig i en lägenhet... Vill gärna ha hus som sagt, kanske kan det vara värt att flytta en bit då. Känner allt mer att livskvaliteten skulle höjas rejält.

Här blev direkt byte. Hon äter oftast max en flaska per dag.

@Hjartagna, vad jag kunde utläsa på förpackningen är det mer protein i 2an än 1an. Har inte läst igenom alla näringsämnen, men det verkar relativt likvärdigt?
Det är så jag fått det förklarat från BVC, att man kan ge 1 länge och bara byta när barnet äter majoriteten vanlig mat, eftersom 2 inte är fullvärdig modersmjölksersättning.

Det är så jag fått det förklarat från BVC, att man kan ge 1 länge och bara byta när barnet äter majoriteten vanlig mat, eftersom 2 inte är fullvärdig modersmjölksersättning.
Ok, ska kanske ta och fråga dem då. Jag ammar ju mest, ger lite mat (äter tyvärr inte så mycket än) och ett mål gröt. Ersättning får hon oftast bara om hon blir hungrig när jag är iväg i stallet, ibland är jag såklart iväg längre och då kan det bli fler mål.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka