Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Är yoghurt lösande för magen?
Nu runt lunchtid så kom allt på en gång, tom i blöjan och det har det inte gjort på två månader utan det har bara kommit efter mycket kämpande i grodhållning.
Jag gav ju kiwi för första gången igårkväll, och nu på morgonen så fick han även smaka på mangoyoghurt i sån där liten burk. Vet inte vilket utav detta som kan ha gjort verkan? När jag kikade på innehållsförteckningen på yoghurten så såg jag ju att den innehöll tillsatt socker så tänkte inte köpa den något mer efter denna, men om det var den som gav detta resultatet så vetesjutton O_o
Jag tänker som @Maja_Kandi att det var kiwin som gjorde det. När jag åt järntabletter åt jag en kiwi om dagen och även om resultatet var väldigt bra märktes det inte förrän dagen efter.

@YaHilweh Ville gilla ditt inlägg flera gånger men det gick ju inte.. :p Mango och yoghurt bra kombination alltså!

@Maja_Kandi Jo så kanske det är! Men eftersom det beskrevs som laxerande så trodde jag först att det skulle visa sig snabbt, typ inom 1-2 timmar. Ska fortsätta med kiwi iaf :)

@Positron Ok! Bra att veta att jag fortfarande kan ge det på kvällen i så fall utan att det ska vara störande under natten.

Bvc-besök idag med vaccin. Jag vet inte varför men inför varje besök nojar jag över att han inte ska ha gått upp i vikt som han ska. Helt i onödan :p 8215 g och 68.5 cm, 5 månader och en vecka gammal.

Jag är så glad i vår bvc-sköterska! Känner för att skicka massor av blommor och choklad och önskar att besöken var oftare och längre :laugh: av alla människor vi har täffat på under graviditet, förlossning och nu efteråt är hon helt outstanding! Och det känns bra eftersom att hon kommer vara med under så lång tid:)

Jag trodde att det förespråkades puréer till att börja med när de är så här små men jag har märkt att han har en väldigt bra tungmotorik när han får greja med bitar men den tappar han när han bara fått puré och gröt i ett par dagar. Då börjar han klökas och hålla på för minsta liten bit och det känns ju dumt att utvecklingen ska gå på fel håll. Men hon bara hejar på med att ge honom bitar:up:
Så till lunch blandade jag lite päronpurė med turkisk yoghurt och skar ner ananas i små bitar, lite smoothie-style men ändå med bitar. Mums sa matvraket:d

Däremot reagerar han lika på detta vaccinet som förra gången, gnäll och feber så han fick sova för natten med alvedon en timme tidigare.

Krasslig bebis med feber idag. Inga andra symptom vad vi kan se. Typiskt när pappan skulle ta bebis-tjänst idag. Med lite stöd av mig vid lunch och sen farmor per telefon har de dock löst det själva.

Ska intervjua sambon sen om hur han haft det. Är ju okontaktbar nu pga fotboll på TV:D

Idag hade vi 4-månaderskontroll. Landade på stabila 7950g och 67cm. :up: Fick även bekräftat att tänderna är på gång, precis som jag misstänkt. Nu vänder han sig åt båda håll och snurrar snabbt iväg, lägger jag ner honom på mattan eller i babygymmet är han en meter bort nån minut senare. :p BVC-sköterskan trodde även att han kommer sitta själv när som helst eftersom han är så stadig. Min lille klump!

Feber idag också. Trist, för både henne och mig. Inte blir det bättre av att det är nästan 30 grader ute. Har nöjt mig med fruktpuré, vatten och amning idag. Provade ge gröt i morse, men hon var inte sugen. Hoppas att det är godare ikväll.

Feber idag också. Trist, för både henne och mig. Inte blir det bättre av att det är nästan 30 grader ute. Har nöjt mig med fruktpuré, vatten och amning idag. Provade ge gröt i morse, men hon var inte sugen. Hoppas att det är godare ikväll.

Usch, hon får krya på sig!

Tack @Jenka och @Saigon. Tyvärr har hon fortfarande feber, aptiten är inte heller tillbaka:(. Fick i henne ett par skedar gröt och lite mer fruktpuré nu ikväll. Tur att hon iaf vill amma. Får väl se hur det blir imorgon, det ska bli ännu varmare här då.

Hon har inga andra symptom ännu så vi vet inte riktigt varför hon har feber. Tredagarsfeber kanske?

Tack @Jenka och @Saigon. Tyvärr har hon fortfarande feber, aptiten är inte heller tillbaka:(. Fick i henne ett par skedar gröt och lite mer fruktpuré nu ikväll. Tur att hon iaf vill amma. Får väl se hur det blir imorgon, det ska bli ännu varmare här då.

Hon har inga andra symptom ännu så vi vet inte riktigt varför hon har feber. Tredagarsfeber kanske?
Tänder?

Min fick också enb feber vid ett tillfälle utan övriga symptom. Enl de läkare vi pratat med saken om (pga andra sjukproblem) så är det inte helt ovanligt att spädbarn/barn får feber som enda symptom.

Fy vad otur att få feber just dessa dagarna. Det har ju varit betydligt svalare tidigare och i början på nästa vecka verkar det ju gå ner till runt 20 gr igen. Stackars liten!

Min fick också enb feber vid ett tillfälle utan övriga symptom. Enl de läkare vi pratat med saken om (pga andra sjukproblem) så är det inte helt ovanligt att spädbarn/barn får feber som enda symptom.

Fy vad otur att få feber just dessa dagarna. Det har ju varit betydligt svalare tidigare och i början på nästa vecka verkar det ju gå ner till runt 20 gr igen. Stackars liten!
Jo, det är ju rätt typiskt. Först trodde vi att hon blivit överhettad i värmen igår, men tempen gick upp istället för ner trots fläkt och bara blöja.

Har för mig att det pratades om nya bilbarnstolar för ett tag sedan, vilka här har skaffat nya än? Någon som planerar? Vad har ni köpt?
Vår bebis är för stor för babyskyddet nu och vi måste köpa en ny stol, har kikat på BeSafe iZi (nånting) som skulle vara bäst i test. Någon som har denna stol?
Sen måste vi även skaffa en shoppingvagn då jag antar att den nya bilstolen ska sitta där den sitter i bilen? Där funderar vi på Carena Kobbe Sulky, något att säga om den? Eller kanske är bättre med en vändbar sittvagn än en sulky.
Vi har ju tagit ut babyskyddet varje gång vi handlat och satt på vagnen, väldigt smidigt :p

Blir så trött. Adrian har haft en supernatt. Har har fortfarande inte vaknat och har bara vaknat för mat en gång. Men vi har ett jäklar oväder så jag kan inte sova.

Och bara för att jag skrev detta så vaknade han. Att han ens kunnat sova under detta åskväder är imponerande. Det har åskat nonstop sedan igårkväll.

Inget som syns. Läste om just det för ett tag sedan och enligt läkare får de inte feber eller diarré av att få tänder, det är något virus/bakterier som sammanfaller i så fall. Vet inte vad man ska tro om det.
Min systerson fick feber i samband med varenda tand som var på väg, så jag ställer mig väldigt frågande till läkarens kommentar faktiskt. Vet flera barn som även de fick feber med varenda tand..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat