Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Glad Midsommar! Här har det regnat inatt, men nu är det bara mulet. Ska tydligen klarna upp framåt eftermiddagen. Ganska varmt är det i alla fall!

Har för mig att det pratades om nya bilbarnstolar för ett tag sedan, vilka här har skaffat nya än? Någon som planerar? Vad har ni köpt?
Vår bebis är för stor för babyskyddet nu och vi måste köpa en ny stol, har kikat på BeSafe iZi (nånting) som skulle vara bäst i test. Någon som har denna stol?
Sen måste vi även skaffa en shoppingvagn då jag antar att den nya bilstolen ska sitta där den sitter i bilen? Där funderar vi på Carena Kobbe Sulky, något att säga om den? Eller kanske är bättre med en vändbar sittvagn än en sulky.
Vi har ju tagit ut babyskyddet varje gång vi handlat och satt på vagnen, väldigt smidigt :p

Vi köpte en BeSafe Izi Plus den är helt :love::love:
Hon sover så bra i den, nackdelen är dock att det är en stol som tar mkt plats, så i vår Nissan sitter hon i mitten nu. Lite småbökigt att få i och ur, men man kommer in i det ganska fort. Hon är så mycket mer nöjd när hon åker i den stolen, än när hon åkte i babyskyddet. Vi har den monterad endast i fullt liggläge då hon är så pass liten än. Kommer räta upp den efter hand, fick hjälp av affären att ställa in den. Köpte den på nätet då jag hittade en rabattkod och fick 20%

Glad midsommar, jag har tillbringat denna dag på jobbet (även gårdagen) 7-21.30 långa dagar, men bra med pengar. Nu saknar jag dock bebis så jag har ont i magen.

Mitt första pass med kollegan jag ska gå med i framtiden var i torsdags.. 2 min efter att jag kommit in på jobbet slår jag sönder kaffekanan :rofl: Snacka om att göra entré.
Jag har även sparkat igång kollegan och storstädat personalrummet samt möblerat om lite, försöker även få hjälp med att putsa av fönstren lite forn nu när skuggan faller på fönstren. Är ett ganska stillasittande jobb de dagar de boende behöver sin ensamtid. Sedan är kollegan jag jobbar med en av de man kan stoppa i högen "jag gör inte mer än jag behöver, knappt det".

Men snart, om 3.5h ska jag hem och ladda om för en grym dag på Ullevi i morgon och bebismysa hela förmiddagen :love:
I morgon är första natten som sambon och jag är ensamma utan bebis :eek::arghh::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Önskar också alla en glad midsommar! Jag skolkar från firande med släkten och sitter ensam med en chipsskål och pepsi framför netflix. Helt underbart. Fadern och sonen är iväg på sillmiddag, sonen visar garanterat sina nya konster. Han kryper nu och dagarna känns alltmer som en övning i livräddning. Han är ÖVERALLT, ska smaka elkontakter, krypa in under tvättmaskinen, över sängkanten och jagar stackars hunden för att dra i hans tofsar mellan tårna. Jag är värd denna stunden av lugn :D

Glad midsommar!

Hoppar in lite snabbt och undrar hur vet man om det är missfall? Visade sig igår att jag är gravid igen (vi har inte försökt), men igårkväll började jag blöda typ som vanlig mens. Har inte ont och hade inte mensen var två veckor sen och jag tagit testet igår morse så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid.

Ringde vårdcentralen som hänvisade mig till 111 (typ 11717) som hänvisade mig till vårdcentralen, när jag sa att dom bett mig ringa så tyckte dom att jag skulle bege mig till akuten. Hur som haver tänker jag inte sitta där med en 5-månaders bebis då mannen är iväg på jobb. Så får försöka gå ner och få en akuttid på vc (2 veckor kö annars) på måndag.

Men det måste väl vara mest troligt med missfall? graviditetstestet var ett clearblue digital som sa 2-3 veckor (ca 6 veckor från mensen).

Glad midsommar!

Hoppar in lite snabbt och undrar hur vet man om det är missfall? Visade sig igår att jag är gravid igen (vi har inte försökt), men igårkväll började jag blöda typ som vanlig mens. Har inte ont och hade inte mensen var två veckor sen och jag tagit testet igår morse så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid.

Ringde vårdcentralen som hänvisade mig till 111 (typ 11717) som hänvisade mig till vårdcentralen, när jag sa att dom bett mig ringa så tyckte dom att jag skulle bege mig till akuten. Hur som haver tänker jag inte sitta där med en 5-månaders bebis då mannen är iväg på jobb. Så får försöka gå ner och få en akuttid på vc (2 veckor kö annars) på måndag.

Men det måste väl vara mest troligt med missfall? graviditetstestet var ett clearblue digital som sa 2-3 veckor (ca 6 veckor från mensen).

Är ingen läkare, men har varit gravid två gånger. Första omgången blödde jag till och från ganska rikligt utan att fostret stötts ut. När det väl gjorde det gjorde det ont som tusan och kom en del klumpar och sådant som inte går att missa. Men smärtan kanske var pga kemisk abort, det vet jag inte riktigt.

Är ingen läkare, men har varit gravid två gånger. Första omgången blödde jag till och från ganska rikligt utan att fostret stötts ut. När det väl gjorde det gjorde det ont som tusan och kom en del klumpar och sådant som inte går att missa. Men smärtan kanske var pga kemisk abort, det vet jag inte riktigt.

Hur långt gången var du då? Givetvis är det svårt att veta utan doktor men samtidigt försöker jag luska information så jag vet vad jag ska ställa in mig på. Var ju lite väl tidigt men eftersom vi tänkt ett till om typ ett år så var det inte hela världen.

Hur långt gången var du då? Givetvis är det svårt att veta utan doktor men samtidigt försöker jag luska information så jag vet vad jag ska ställa in mig på. Var ju lite väl tidigt men eftersom vi tänkt ett till om typ ett år så var det inte hela världen.

Jag började nog i blöda i vecka 2 eller så, jag förstod inte att jag var gravid utan trodde jag hade mens som gått bananas och pågick i 4 veckor :p Hade också avvaktat om jag var du och gått till vc sedan, om du inte får väldigt ont.

Jag började nog i blöda i vecka 2 eller så, jag förstod inte att jag var gravid utan trodde jag hade mens som gått bananas och pågick i 4 veckor :p Hade också avvaktat om jag var du och gått till vc sedan, om du inte får väldigt ont.

Haha usch för mens i 4 veckor :p ovissheten är väl den som är jobbigast nu. Men känns som jag liksom inbillade mig graviditeten trots positivt test, haha. Svårt att koppla när man har som en vanlig mens. Med J så visste jag ju inte heller men då var mensen borta i över 2 månader innan jag fattat.

Lite roligt.. J var beräknad till 14 februari i år (fast han kom ju 26 jan). Denna lilla är 15 februari enligt senaste mensen. :o:laugh: Verkar vara så att vi har en fertilitetsdag där. Om inte denna går så vet vi när vi ska försöka nästa år iallafall ;)

Jag hoppas att alla haft en skön midsommar. Vi har firat dagen med fortsatt feber efter en jobbig natt i värmen, regnet och åskan. Hon är nog på bättringsvägen nu iaf. Har haft smakfest och smakat sill, nypotatis, kokt skinka, köttbulle, gräddfil, gräslök, fetaost, jordgubbar, rostat bröd, glass, fruktklämmis och grötklämmis. Allt utom klämmisarna i små mängder förstås. Så skönt att hon har aptit igen.

Invigde en plaskpool hos mormor och morfar. De större barnen badade först som tur var för lillan kissade i poolen typ direkt hon kom i:D Bara att tömma ut, spola ur och sen i med nytt vatten. Det var nog nyttigt i värmen för hon blev piggare efter att hon badat lite svalt. Hon somnade för knappt en halvtimme sen. Hoppas att hon sover gott inatt.

@Janey Vid mitt missfall (vecka 6-7) hade jag inte särskilt ont, lite som mensvärk kanske, och blödde lika länge som en vanlig mens. Nån dag efter testade jag negativt. Men det finns ju de som blöder under graviditeten trots att allt är som det ska!

Den här skiten som kommit med preventivmedel, vad tusan har ni? Hur funkar det?
Jag återgick till Cerazette och hade konstant mens i 4 månader innan jag gav upp, just nu går jag helt utan. Vilket inte känns så jäkla bra då jag vill gifta mig innan ett syskon kommer till världen (170708). För ja, jag vill dricka alkohol och festa hela natten på min bröllopsdag!

Spiral går bort då jag får panik vid ett vanligt cellprov, får göra ett sådant under lustgas. Får riktig panik och vet egentligen inte varför.

Så vad har ni? Kondom är ju egentligen ett givet medel men vi har inget bra ställe att förvara dessa på och i vill inte att de ligger framme då vi har folk som springer här hela tiden, men samtidigt vill vi inte behöva lämna sängen för att hämta :rofl:

@YaHilweh Jag har en låda på nattduksbordet som jag har såna grejer i. Men oftast ligger det lite kondomer framme av ren lathet, tänker att alla vet att jag har en son och alla vet hur barn blir till så det är ingen hemlighet att vi har sex :p
Jag hade egentligen tänkt fortsätta med femcap men har inte fått tummen ur att beställa större storlek.

@Evenstar jag är nästan helt säker på missfall nu. Blödde knappt något inatt men när jag kissade så kom blodet i stora slemklumpar. Fortfarande inte ont dock men det verkar variera, speciellt när det är såhär tidigt.

Jaja vi får se nästa vecka säkert i alla fall. Gravtest läste jag någonstans kan ge utslag upp till 2 månader efter?

@Evenstar jag är nästan helt säker på missfall nu. Blödde knappt något inatt men när jag kissade så kom blodet i stora slemklumpar. Fortfarande inte ont dock men det verkar variera, speciellt när det är såhär tidigt.

Jaja vi får se nästa vecka säkert i alla fall. Gravtest läste jag någonstans kan ge utslag upp till 2 månader efter?
Tråkigt att det verkar vara ett missfall. Jag har inga råd att ge mer än att ta hand om dig och låta de känslor som vill komma få lov att göra det.

@YaHilweh Har spiral, men hade inte valt det om jag velat skydda mig en "kortare" period. Om jag var du hade jag gömt kondomer under bäddmadrassen tills vidare :D Bästa skyddet, noll hormoner!

@YaHilweh Jag har en låda på nattduksbordet som jag har såna grejer i. Men oftast ligger det lite kondomer framme av ren lathet, tänker att alla vet att jag har en son och alla vet hur barn blir till så det är ingen hemlighet att vi har sex :p
Jag hade egentligen tänkt fortsätta med femcap men har inte fått tummen ur att beställa större storlek.

Vad är femcap? :)
Jag vet, men jag känner att när grannarna kommer in samt sambons pryda pappa. Så vill jag inte ha det framme :p Mina föräldrar och hans mamma och extra pappa, då bryr jag mig inte alls :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka