Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har för mig att det pratades om nya bilbarnstolar för ett tag sedan, vilka här har skaffat nya än? Någon som planerar? Vad har ni köpt?
Vår bebis är för stor för babyskyddet nu och vi måste köpa en ny stol, har kikat på BeSafe iZi (nånting) som skulle vara bäst i test. Någon som har denna stol?
Sen måste vi även skaffa en shoppingvagn då jag antar att den nya bilstolen ska sitta där den sitter i bilen? Där funderar vi på Carena Kobbe Sulky, något att säga om den? Eller kanske är bättre med en vändbar sittvagn än en sulky.
Vi har ju tagit ut babyskyddet varje gång vi handlat och satt på vagnen, väldigt smidigt
Glad midsommar!
Hoppar in lite snabbt och undrar hur vet man om det är missfall? Visade sig igår att jag är gravid igen (vi har inte försökt), men igårkväll började jag blöda typ som vanlig mens. Har inte ont och hade inte mensen var två veckor sen och jag tagit testet igår morse så hade jag aldrig vetat att jag varit gravid.
Ringde vårdcentralen som hänvisade mig till 111 (typ 11717) som hänvisade mig till vårdcentralen, när jag sa att dom bett mig ringa så tyckte dom att jag skulle bege mig till akuten. Hur som haver tänker jag inte sitta där med en 5-månaders bebis då mannen är iväg på jobb. Så får försöka gå ner och få en akuttid på vc (2 veckor kö annars) på måndag.
Men det måste väl vara mest troligt med missfall? graviditetstestet var ett clearblue digital som sa 2-3 veckor (ca 6 veckor från mensen).
Är ingen läkare, men har varit gravid två gånger. Första omgången blödde jag till och från ganska rikligt utan att fostret stötts ut. När det väl gjorde det gjorde det ont som tusan och kom en del klumpar och sådant som inte går att missa. Men smärtan kanske var pga kemisk abort, det vet jag inte riktigt.
Hur långt gången var du då? Givetvis är det svårt att veta utan doktor men samtidigt försöker jag luska information så jag vet vad jag ska ställa in mig på. Var ju lite väl tidigt men eftersom vi tänkt ett till om typ ett år så var det inte hela världen.
Jag började nog i blöda i vecka 2 eller så, jag förstod inte att jag var gravid utan trodde jag hade mens som gått bananas och pågick i 4 veckor Hade också avvaktat om jag var du och gått till vc sedan, om du inte får väldigt ont.
Tråkigt att det verkar vara ett missfall. Jag har inga råd att ge mer än att ta hand om dig och låta de känslor som vill komma få lov att göra det.@Evenstar jag är nästan helt säker på missfall nu. Blödde knappt något inatt men när jag kissade så kom blodet i stora slemklumpar. Fortfarande inte ont dock men det verkar variera, speciellt när det är såhär tidigt.
Jaja vi får se nästa vecka säkert i alla fall. Gravtest läste jag någonstans kan ge utslag upp till 2 månader efter?
@YaHilweh Jag har en låda på nattduksbordet som jag har såna grejer i. Men oftast ligger det lite kondomer framme av ren lathet, tänker att alla vet att jag har en son och alla vet hur barn blir till så det är ingen hemlighet att vi har sex
Jag hade egentligen tänkt fortsätta med femcap men har inte fått tummen ur att beställa större storlek.
@YaHilweh Vi har inget skydd alls. Var inte nöjd med de piller jag hade innan och jag har inte valt något nytt än.