Vinterföräldrar 2015-2016 #3

@YaHilweh Jag vet ju att du har nära till gekås, här finns en philips avent för 495:- den ska ha dygt 300 m räckvidd, tvåvägskommunikation, vaggvisor och nattlampa.
En sån damp ner i vår vagn i alla fall! :)

Det blev en sådan här med. en 505. Den är grym! Men stör mig lite på pipandet när man stänger av enheten som bönan har hos sig :p
Menar om jag ska lägga mig och sambon och jag suttit nere, men han sitter kvar. Jag tar inte med iag handenheten upp, stänger av basenheten. Då är det ett jäkla tjutande :p

Vi får fira Valborg på sjukhuset. Lillen blev plötsligt varm på eftermiddagen och hade 38,9 i temp. Åkte in till barnakuten och där hade den stigit till 39,6 :(. Vid det laget var han rätt slö också. Blodproverna var bara sådär så han blev satt på antibiotika. Själva insättandet av infarten blev väldigt traumatiskt, de stack i båda fötterna och ena handen men kärlen bara sprack. Han grät och jag grät och sjuksköterskorna blev allt mer stressade. Till slut fick de kalla på en narkossjuksköterska som hade behörighet att göra lite annorlunda och då gick det.

Vi får stanna över natten och så får vi se vad blodproverna säger i morgon. Håll tummarna för att vi får komma hem!

Åhh hoppas allt är bra med er idag :heart

Tack allihop! Vi kom hem från sjukhuset sent i eftermiddags. Det visade sig vara en stygg förkylning bara. Men usch så hemskt det har varit med alla provtagningar :cry:. Man känner sig verkligen som en skurk när man inte kan trösta sitt barn utan tvingar hen att ligga stilla istället. Jag blir nästan tårögd bara av att tänka på det!

Jag var helt slut när jag kom hem från sjukhuset och sov i nästan 4 timmar!

@Milosari skönt att ni är hemma och att det "bara" var en förkylning.

Natten har varit sjukt bra. Adrian lade sig mellan 19.30-20.00. Kl 01.30 var första matningen och 05.30 anar matningen. Nu somnade han om men eftersom jag fått sova så bra inatt så är jag pigg. Hade varit skönt om jag kunde somna om någon timme till!

Är det någon mer som har en blyg och lite "folkskygg" bebis? Vi har ju haft problem med att hon varit ledsen på babysimmet och jag trodde först att det berodde på att hon sovit för lite innan. Tyvärr var det likadant trots att hon sovit bra, funkar lite bättre om vi är i ett hörn för oss själva. I förra veckan var vi på jympa och det gick bra när hon fick sitta i utkanten och titta och även när hon satt mitt emot en bebis vi träffat förr. När en annan bebis som hon inte känner tittade på henne blev det för mycket. Att bada när det bara var vi själva i poolen var jättekul, inga ledsna miner alls.

Blir nog till att försöka börja umgås lite med någon från föräldragruppen, jympan eller babysimmet så hon vänjer sig vid barn. Alla måste ju inte älska att stå i centrum, men inför förskolan är det ju bra om barn iaf kan titta på henne utan att hon blir ledsen. Tur att det dröjer lite innan hon måste börja på förskola.

Vi har precis vart inne och vänt i en period där bara mamma och pappa duger. farfar har inte ens kunnat titta på Bönan innan hon gallskriker (det har aldrig vart några problem tidigare). Men nu går det bra igen.

Vid Valborg genomgick vi Bönans första riktiga feber, 39.6 vilket fort sjönk med lite alvedon. Hennes mage har vart i uppror, och allt tyder på tänder. Men vi får se, dock varade febern bara en kväll, nu är hon pigg igen. Men nätterna har vi tagit ett steg tillbaka på.

Hon kräks alltid ganska mycket efter mat,mer efter ersättning än efter tex, gröt. Ska se vad Bvc säger om det. Speciellt då hon kräks mycket under natten, är livrädd för att hon ska sätta i halsen. Är glad för att hon vägrar att sova på rygg just nu. Hon vänder själv till sida och jag tänker inte hindra henne!

Annars har vi ett väldigt nyfiket barn. Ska vara med och se/röra på sig hela tiden. Hon är absolut inte nöjd med att sitta still, så ibland har räddningen vart Ipaden med ett avsnitt (eller egentligen bara introt) av Biet Maja. Annars hade jag verken hunnit kissa eller äta något.

Grattis till jobbet @YaHilweh!

Jag har haft en stressig förmiddag... Skulle till läkaren (återbesök för ansiktet, är nu i princip återställd), försov mig när jag skulle amma. Lätt att stressa iväg på en halvtimme med bebis, och hundar som ska rastas. V kände väl av min stress och gallskrek hela bilresan (30 min) dit.

Grattis @YaHilweh, skönt med tillsvidare. Jag kommer att försöka hitta nytt jobb när det närmar sig att lillan ska till förskolan. Har fått veta att jag har andra arbetsuppgifter när jag kommer tillbaka. Över hälften av arbetstiden kommer att läggas på en uppgift jag inte gillar så värst. Så skulle jag hitta ett annat jobb som verkar kul byter jag.

Så nöjd med dagens simpass. Lilla fröken blev nästan inte alls ledsen idag. Lite trött och gnällig på slutet men var med på alla aktiviteter med de andra. Får väl se om det var en slump eller om hon kände sig tryggare för att vi pratade lite med de andra innan och även lät henne stå när de andra satt. De andra mammorna är förstående och rör sig nära oss men inte ända uppepå, flera av dem har lärt sig hennes namn och hälsar när de simmar förbi. Vissa fördelar finns det med att utmärka sig :D

Grattis @YaHilweh, skönt med tillsvidare. Jag kommer att försöka hitta nytt jobb när det närmar sig att lillan ska till förskolan. Har fått veta att jag har andra arbetsuppgifter när jag kommer tillbaka. Över hälften av arbetstiden kommer att läggas på en uppgift jag inte gillar så värst. Så skulle jag hitta ett annat jobb som verkar kul byter jag.

Tack :D (Även tack till er andra).

Jag ska börja på 80% 1/7 och sedan gå över till 100% september och oktober, sedan får vi se om det blir 80% eller 100% efter det.
När jag jobbar 80% (Var 3:e helg) Så är det ungefär ett pass/vecka 7-21.30, när det är helg blir det ca 3 pass den veckan. Så det kommer vi kunna få ihop samtidigt som sambon jobbar medan vi båda ändå är hemma mycket :)

Grattis @YaHilweh!

Edvin är väldigt nyfiken på andra barn, jättekul att se sig själv i spegeln och på babymassagen sist hade han fullt fokus på bebisarna på var sida istället för på mig. Andra vuxna går också bra nu igen efter en period där ingen förutom mamma å pappa dög.

I lördags följde jag och E med hans momma och moffa till stan, det blev en heldag! Han sov en stund i bilen, följde med in på Elgiganten och kikade. Vill hellre bli buren än att åka i babyskyddet när han vaknat till riktigt. När vi kom ner på själva stan var det en skrikig bebis. Jag stannade i bilen och ammade honom vilket inte var så lätt. Han hade både gaser som skulle ut plus att han var hungrig och trött så han blev mest stel som en planka och skrek. Till sist fick han pruppa och kunde äta. Lade honom i vagnen och hann gå typ tio meter innan han sov som en sten. :p Sov jättebra i ett par timmar så vi hann äta lunch och gå i flera affärer innan han vaknade. Avslutade med en fika och passade på att amma innan vi drog oss hemåt igen. Han var på strålande humör efter prupparna i bilen och charmade moffa hela tiden vi fikade. Satt själv i soffan en stund och upptäckte nånting helkul - fötterna! Helt otroligt fascinerad och kunde inte sluta titta. :p Han har börjat luta sig framåt så fort han sitter, det duger inte alls att sitta bakåtlutad längre. :p Ser han nånting han vill bita på så lutar han sig också fram istället för att använda händerna, de gör inte riktigt som han vill än. ;)

Igår kväll var vi bjudna på middag till min kollega och där slog han också på charmen och satt i knä hos dem medan vi åt. :)

Har börjat få smaka lite frukt, skrapar bara lite fruktkött med en sked. Det har gett lite blandade reaktioner. Banan är en höjdare! Vindruvor not so much. Päron helt okej.

Jag provade att ge vattenmelon nu idag, det var läskigt och kom ut igen och igen och igen :D Passerad kiwi i gröten som hon fick igår var däremot toppen. Hon får så små mängder gröt än att det känns lite löjligt att stå och måtta upp det. Det täcker ju knappt botten i skålen och sen äter hon kanske hälften. -men hellre skynda långsamt med gluten känner jag.

Jag provade att ge vattenmelon nu idag, det var läskigt och kom ut igen och igen och igen :D Passerad kiwi i gröten som hon fick igår var däremot toppen. Hon får så små mängder gröt än att det känns lite löjligt att stå och måtta upp det. Det täcker ju knappt botten i skålen och sen äter hon kanske hälften. -men hellre skynda långsamt med gluten känner jag.

Vad är det för gröt du och @YaHilweh ger? :)

Är på så sjukt dåligt humör. Badat hunden i hexocil då jag hittade några suspekta krustor, jagat förrymda hästar som turades om att lämna hagen. Min yngsta vägrade gå nära hagöppningen, stod hellre på två ben. Och när jag äntligen är klar, lagat hagen och kollat elen så har min mamma som hade koll på sonen inne lämnat dörren öppen. Så jag har dödat mygg i en kvart i rummet där han sover, hälften har bitit honom :( ynkar sig och sover oroligt. Inte hann jag plugga idag heller. Suck.

Har gett lite banan gröt tills jag insåg att de tillsatt gluten i den. Så nu får hon den ibland men annars har jag en gluten och laktosfri, minns inte namnet men ska kolla i morgon när jag tar fram den.

Här klämmer bönan enkelt i sig en portion, vi skyndar inte på något sätt men hon är mkt matglad. :o

Vi ger Sempers Havregröt från 4 mån och precis som @YaHilweh säger så är det tillsatt gluten i form av vetemjöl. Men iom att det är så små mängder hon äter och inte varje dag ger jag den ändå. Till skillnad från YaHilweh är ingen av oss glutenintolerant så jag är inte extraförsiktig pga det utan pga att lillan har känslig mage i allmänhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka